Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Leijne skrev 2010-02-20 12:33:22 följande:
    Ja visst. Jag skrev ju att jag också kommer välja kläderna åt mina barn när de inte kan det. Men vill min tjej ha hello kitty så kommer hon få det. Jag skulle heller inte förbuda en traktor till killen. Eller tvärt om. Just nu har jag bara barn i magen. Och eftersom jag inte köper lack, äkta päls och plastmaterial till mig själv kommer jag ju inte köpa det till mina barn. Men när de blir såpass stora att de ansvarar för sin månadspeng och vissa klädköp, då kommer jag ju inte förbuda det.
    så varför begränsat JAG mitt barn när jag väljer bort klänning men inte du när du väljer bort päls lack och läder?

kommer du låta din son ha klänning? innan han kan välja själv menar jag? Eftersom att du tykcer att jag ska trycka på mitt barn en.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 12:34:42 följande:
    Jag förstod inte heller vad det är för fel på läder.
    det är inget fel på läder. det var inte det som var poängen. Poängen var att välja bort olika plagg och stilar.
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 12:36:02 följande:
    Jag har inte kommit dit än. Jag har lite svårt för det än så länge. Och som sagt kommer jag ju inte köpa det till min ev. son. När det är jag som väljer. Men vill han ha klänning eller kjol så får jag ta ställning till det då.
    men varför är det ok för dig att avstå klänning innan din son väljer själv, men inte för mig? Varför kan inte jag vänta och ta ställning när mitt barn själv ber om det?
  • Lady Dahmer
    NiXxI skrev 2010-02-20 12:37:29 följande:
    Hur skulle du ändra på hur andra bemöter henne utifrån de normer du pratar om. Ändra kläderna igen eller ändra samhället där det enligt dig är enkom en möjlighet vi har baserat på våra respektive kläder?Och hur kommer det sig att jag käner mig fri som människa trots mitt kön och mina klädval utifrån kvinna, likt många andra i denna tråden. Trots at min föräldrer klädde mig typiskt "flickigt"?Nä, dina argument är lite av en gråskala i mina ögon...nästan lite likt ditt tankesätt.Söker man förändring utanför normerna kanske man ska titta på djupet av uppfostran, inte på det yttre.För du lär väl ditt barn livärde oavsett hudfärg, hårfärg, etnicitet etc?
    om min dotters kläder orsakar att hon bemöts negativt så anpassar jag hennes garderob efter det. precis som jag sagt hela tiden.
  • Lady Dahmer
    Krätchen skrev 2010-02-20 12:38:58 följande:
    Och därför har du sporadisk kontakt med din pappa?(läser din blogg)
    jag har sporadisk kontakt med honom för att han är en dead beat dad som skitit i mig hela min uppväxt
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 12:40:14 följande:
    Päls väljer jag bort. Jag har inte pengarna! Men däremot tycker jag att det är snyggt och har en del fuskplagg. Läder har jag massor av.Jag tycker inte att du ska trycka på ditt barn en klänning när du inte vill det. Jag vet fortfarande inte om jag kommer låta min son ha klänning. Men kommer din dotter att få ha det om hon vill det?
    När hon får en egen vilja så kommer jag givetvis bejaka den. INOM RIMLIGA GRÄNSER. Vill hon ha en tjejig tröja så kommer hon få det och vill hon ha klänning så är det ok också.

Men nej hon kommer inte få ha klänning varje dag till dagis/skolan , och nej hon kommer inte få bestämma och styra över klädinköpen.

Men det går att komprimissa utan att göra våld på barnets personliga utveckling och smak.
  • Lady Dahmer
    NiXxI skrev 2010-02-20 12:40:40 följande:
    Och därav ställer jag mig totalt oförstående till varje argument du framhävt i tråden!
    vad är det du inte förstår?
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 12:42:47 följande:
    Antagligen har jag missuppfattat dig. Men jag tycker inte jag ska behöva skämmas över att jag kanske inte kommer låta min son ha klol eller klänning. När du heller inte bestämt dig om din dotter ska få ha det.
    jag tycker inte att man ska behöva skämmas för att man väljer bort ett eller två plagg. Men jag tycker inte det är ok att begränsa sitt barn eller förvägra dem kläder när de ber om dem bara för att de har fel kön.
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 12:49:36 följande:
    Då förstår jag inte vad skillnaderna är. Jag skulle inte låta min flicka gå till dagis med klänning varje dag, då jag anser det vara opraktiskt i utelek och annat. Det kanske funkar, jag vet inte. Men jag utgår från att du inte skulle tillåta en ev. son att gå till dagis med kjol och klänning varje dag heller.
    nej det skulle jag inte, men jag skulle absolut uppmuntra gränsöverskridanden.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!