Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

stortå skrev 2010-02-20 18:33:05 följande:
    läs ts en gång till
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    spuniknik skrev 2010-02-20 18:50:21 följande:
    Och då har vi uppnåt.....?en värderingsfri värld, där varje individ, oavsett kön, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religiös övertygelse, politisk inriktning - you name it - bara blir sedd för just den individen den är?Dröm vidare.
    vill du anpassa dig och ställa dig i ledet så varsågod.

men jag vill det inte. jag fortsätter hellre att drömma och jobba för nåt bättre.
  • Lady Dahmer
    MariaKsk88 skrev 2010-02-20 19:11:31 följande:
    Haha det har jag svårt att tro på :P Det skulle jag INTE göra!!Jag följer den här tråden och sitter och skrattar förresten.. :) Roligare än TV! Förstår inte varför folk alltid måste snacka skit om vad andra gör?
    jag tänder på min mans PERSON, inte hur han är klädd. Jag tände på honom när han hade hår och var rakad, och jag tänder på honom nu flint och med helskägg.

Jag tänder med hjärnan, inte ögonen.
  • Lady Dahmer
    spuniknik skrev 2010-02-20 19:54:07 följande:
    Nej, det har jag inte sagt, men jag väljer mina slag väl. Hoppas du gör det också. Det första slaget jag hade tagit hade i varje fall inte gällt kläder.Så då har vi slagit fast att du jobbar för en värld där ditt barn får ha på sig vad hon/han vill. Vad har du uppnått med det? Ligger det något stort symboliskt värde i just klädseln?
    kläderna är en liten bäck.... du vet många bäckar små?

läs om ts så får du förklaringen till varför jag gör som jag gör och vad jag tror jag kommer uppnå.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 20:15:30 följande:
    Jag tror dessvärre inte det kommer att uppnås när Man väljer att byta. Flickigt till pojkar och pojkigt till flickor. Då blir det ingen jämlikhet, bara tvärt emot hur det ser ut nu. Men det är vad jag tror.
    upplöses könsrollerna och förväntningarna så är steget till jämlikhet mycket mycket kortare.

men så länge man envisas med att skilja på och behandla människor utifrån könet så kommer det aldrig att uppnås.

men jag är inte ute efter att rädda världen. Jag vill bara att MITT barn ska få växa upp utan en massa förväntningar och krav och utan att bli inträngd i en snäv könsroll.
  • Lady Dahmer

och än en gång, det handlar inte om att BYTA roller. Det handlar om att bredda dem. Ge alla barn tillgång till alla roller och inte bara de könsbestämda.

• Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 20:23:31 följande:
    Men säg att det skulle bli tvärt om om många många år. Att det är nutidens tjejkläder som gäller för killar och killkläder för tjejer. Då är vi ju tillbaka på ruta ett!
    men det har inte med genus att göra, utan då handlar det fortfarande om samma dynamik som styr idag; könsrollerna.
  • Lady Dahmer
    Krätchen skrev 2010-02-21 04:25:04 följande:
    Du överdriver.
    nej det gör jag inte. det är snarare du som inte inser vidden av vad kläder faktiskt förmedlar. Öppna ögonen.
  • Lady Dahmer
    saraelena skrev 2010-02-21 07:49:03 följande:
    Jag tycker att du motsäger dig själv eftersom du säger att det är för att främja barnet att överskrida gränserna. Men att neka sitt barn att gå i klänning om hon nu älskar att göra det är löjligt och urdumt i mitt tycke. Det är inte jämställt någonstans, det är bara att försöka tvinga sitt barn till något som hon inte är. Min son älskar att dansa i klänning och skulle jag då tvinga honom att gå till dagis i klänning bara för att överskrida gränserna. Han får ha på sig det han vill när han går till dagis. 
    men herregud människa. LÄS TS innan du svarar och drar slutsatser.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!