• FamLilja

Gekås vol 14

Oh! Jag har en fråga till! Finns det rutschkanor på gekås? Och vet nån pris?

• IdaN

Någon som vet vad dom tar för baby bodys st ca?

Har dom många startpaket med alla basplagg man kan behöva?

Stolt Mamma Till Casper Född 2005 & Emilia Född 2007
  • prickigkatt

Jag tycker också det är värt att åka dit, men jag bor 1h ifrån och från jobbet är det kanske 30-40min.

Visst det är inte allt som är billigt där och ibland är ÖB m.m. lika billiga på vissa saker. Däremot är de väldigt billiga på vissa saker.

Köpte en lampa från By Ryden som jag tittat på i vanlig butik och sparade 300kr att köpa den på Gekås. Köpte en babyvakt Avent 505 (bäst i test 2012) för 429kr (528kr är bästa pris enligt prisjakt inkl frakt). Köpte en blender Wilfa BL-1200 för 699kr enligt prisjakt är bästa pris online 799kr (om man tittar på någon butik man känner igen och litar på) En sån där Fischer Price telefon kostar 79kr och på Ica maxi kostar den 119kr. Bara lite exempel. Gäller att ha koll på vad saker kostar i butik, men det går att göra bra fynd!

• Bubblan2
    prickigkatt skrev 2013-06-12 12:08:27 följande:
    Jag tycker också det är värt att åka dit, men jag bor 1h ifrån och från jobbet är det kanske 30-40min.

Visst det är inte allt som är billigt där och ibland är ÖB m.m. lika billiga på vissa saker. Däremot är de väldigt billiga på vissa saker.

Köpte en lampa från By Ryden som jag tittat på i vanlig butik och sparade 300kr att köpa den på Gekås. Köpte en babyvakt Avent 505 (bäst i test 2012) för 429kr (528kr är bästa pris enligt prisjakt inkl frakt). Köpte en blender Wilfa BL-1200 för 699kr enligt prisjakt är bästa pris online 799kr (om man tittar på någon butik man känner igen och litar på) En sån där Fischer Price telefon kostar 79kr och på Ica maxi kostar den 119kr. Bara lite exempel. Gäller att ha koll på vad saker kostar i butik, men det går att göra bra fynd!
    Jag har ca 56 mil enkel väg men brukar vara ner minst två gånger per år och då är det i samband med att sonen och tidigare även sambon har lämnats av på DreamHack i Jönköping så resans syfte har ju varit fler.

Jag håller helt med prickigkatt, det går att fynda men man måste ha priskoll.

Jag köper t ex aldrig annat än flytande lactacyd på kem-avdelningen. De flesta andra produkterna de har är det samma pris på som på ÖoB och liknande, om man nu vill ha de produkterna. Däremot är lactacyden superbillig, de tar runt 50 kronor för en flaska på 1 liter medan jag får betala samma pris för en 500 ml här hemma.  

Vinterkläder så som overaller och tvådelat är superbilligt och det är kvalite på säkerna. Var lite orolig för det första året jag köpte men det är minst lika bra som de dyra som går att köpa här hemma.

Leksaker är för det mesta mycket billigare också. Främst fischer Price, lego, duplo och playmobil.

När det gäller kläder måste jag gå på stora storlekar och där hittar jag vanligtvis inte mycket som faller mig i smaken, lite väl tantigt enligt mig. :/

Kläder till barn har jag bara bra erfarenhet av förutom en sak... Har en kille med storlek 110-116 och det är anmärkningsvärt lite kläder till killar i det storleksspannet och det har varit så länge. Tyvärr. 

Kläder i mindre storlek där finns det ett märke som har en giraff på etiketten och det är superbra!
    Kläder till äldre barn har ett märke som heter Skill och det gillar jag också. :)  
    På herr hittar jag alltid kläder både till sambon och till 18-åringen.

Hästsakerna är högt uppskattade enligt många vänner med hästar. Det är låga priser och bra kvalite på det mesta enligt dem. Får ofta köpa med mig saker därifrån. Står där på anvdelningen totalt förvirrad och vet inte vad ett schabrak är...typ... :)           

Slank in här nu för jag sitter och planerar helgens tripp till Ullared. :) Tyvärr är jag lite tidig...de tar fram overaller först om några veckor...eller kanske de har ändrat på det nu när de flyttat kläderna... Skulle ju vara bra! ;) 
  • Elins mamma 2010

Ett tips, som jag läste i den här tråden tror jag, är att ladda ner Pricerunners app inför ullaredresan. Med den kan man scanna streckkoden på en vara och få upp vad den kostar i olika internetbutiker

• TheMoneypenny

Frågar igen. Nån som har koll på om det finns Angry birds prylar till exempel kepsar, ryggsäckar och leksaker?
    Allt av intresse.  

• Pumasuss

IdaN, va på gekås för drygt 3 veckor sedan o handlade massa till bebis. Dock tyckte jag utbudet av bodys i små storlekar va dåligt, framförallt om man inte vet kön. Tror dem kostade 30 eller 40 kronor styck, bodys och byxor ;)

• josen 1

Jag är lite nyfiken på om de har något ekologiskt/miljövänligt/giftfritt? Tex kläder i ekologisk bomull?

• BlivandeMama

Någon som har kort på kuddar dom har där?:)