• sarsparis

Gekås vol 14

Planerar att åka till ullared på tisdag, nån som vet hur köläget är just nu, vi tänker att vi är där runt kl 14. Att det är mycket folk är vi beredd på, men kö orkar vi inte med.

Nån sm vet om sportbaren har öppnat? Har bara hört talas om den, att gubbarna ska kunna kolla sport och ta sig en öl.......det är enda sättet att få med gubben....

• sarsparis
    060810 skrev 2010-07-19 18:04:01 följande:
    Där var SJUKT MKT FOLK idag!!! Fy fan jag är helt slut efter vårt besök där idag!!
    Utbudet på vinterkläder måste jag säga var en katastrof... Visst overaller fanns och såna typ fleece/skaljackor (kommer inte på vad de heter) men några vinterjackor fanns inte att få tag på mer än till sonen... Men men, ungarna fick varsinn overall, dottern en höstjacka och så fodrade överdragsbyxor. Det var mkt bättre utbud i juli förra året än nu.. Men men, kommer säkert när jag fött barn...
    Annars var mkt på babyavd. utplockat.. örontemp fanns bara den billiga sorten kvar tex.  Känns som att de inte fyller på där alls... Jag gick dit flera gånger men inget kom ut och ingen och fråga heller...
    Men en bröstpump köpte jag med, för 400 kr, helt ok för en Avent! :)

Men jag blev ca 4000 kr fattigare idag, men är så nöjd med vad jag hittat förutom bland vinterkläderna då.. :)

Annars hittade jag en del andra roliga saker.. :p
    Fast utbudet på flickkläder i 122 var ännu mer uselt än vinterkläderna... fanns i princip ingenting.. :(   men tur för ekonomin kanske att jag inte hittade mer än det jag hittade.. :p
    Vilken tid var du där? Vi tänkte nämligen kanskek åka i morgon eftermiddag och vara där tills det stänger. Är det värst på förmiddagar? Var där förra året när det var semestertider och då var det inte alls hysteriskt med folk runt 15 tiden.
  • sarsparis
    060810 skrev 2010-07-19 19:56:27 följande:
    Ang. tiden så var jag där från 8.15-14. Sen gav jag upp.
    Första rundan som var klar vid 11 snåret gick väl relativt smärtfritt, men sen när vi skulle in andra gången så var det inte lika enkelt. Låååång kö in i butiken + att man inte kunde röra sig en millimeter knappt där inne. Jag är glad att min son hade barnvakt!! Han hade aldrig klarat av folkmassan.
    Var många som hade typ nyfödda barn med sig och de klarade inte heller av det utan det var en jäkla pipkoncert från dem, men jag förstår dem!! Stackars ungar.... Nästan så jag mådde piss att min 4 åring var med..
    Oj då, låter helt galet....blir nog att vi stannar hemma i morgon då, nog för att vi har barnvakt, men gubben ska med och han skulle förmodligen dö därinne , jag själv står ut med nästan vad som helst däremot.....
  • sarsparis

Hur var läget på gekås idag? lika galet som i måndags? hade ju tänkt åka i dag men avstod, men nu har vi barnvakt även i morgon så kanske kan jag få med gubben bara det inte är lika galet där som i måndags.....

• sarsparis
    cec skrev 2010-07-20 20:06:04 följande:
    Kul sida !! Jag ska dit i sommar...måste bra läsa allt ni skrivit. Misstänker att ni sett men om inte så finns det en broshyr att ladda ner på aftonbladet!!

För en som aldrig varit där och ska dit...

VAD MÅSTE JAG KÖPA? Är det något som man bara inte får missa till barnen och mig? =)
    till barnen: leksaker, ritgrejer, regnkläder, fleecefodrat regnkläder (beror på hur gamla de är såklart) sockar i mängder, de bästa sockarna som finns, min son har bara halkisar, ingen håller måttet lika bra som de från gekås :)

Till dig själv: trosor och sockar, köper det numera bara där, sockar ska du se till att det är minst 80% bomull i, vad gäller trosor kännt och dra lite för att få en uppfattning om resåren. bhar är också bra där

filmer och cdskivor är också billigt. scrapbook grejer och lampor samt gardiner, det är väl vad som alltid åker med när jag är där.
  • sarsparis
    cec skrev 2010-07-20 20:48:03 följande:
    Tusen tack! Finns det bra barnskor? Min tjej nöter ut alla skor på nolltid. Testar just nu Vincent men det är lite väl dyra (tycker jag). Kul till fint men ej till vardags.

Regnkläderna etc till barnen är du nöja med dem? Jag har en vild liten tjej som fyller 3 till hösten och en liten sparv som kommer ärva allt. =)
    I skoboo utanför gekås finns det jättebra skor, det är halvapriset på kavatskor bla.

regnkläderna vi har haft är toppen, det första setet fick lilleman ärva, det hade två kusiner haft innan på dagis, efter att sone haft det på dagis under hela hösten var det fortfarande i fint skick utan större slitnngar. det set han haft under våren har även det varit kanon, har hållit tätt och är inte det minsta slitet. kostade 179:- tror jag.

Köpte även förra hösten ett set med täckjacka och byxa för 249:- som också var jättebra.
  • sarsparis
    April Mamma skrev 2010-07-22 08:54:20 följande:
    Viking Gore Tex skor är de bästa skorna tycker jag...Då räcker det med ett par skor...dom håller tätt och foten varmt.
    Finns på sportaffärer samt vissa skobutiker. Kostar runt 700-1000 kr men helt klart värt........
    Dessvärre håller jag verkligen inte med, här blir det definitivit inga viking i år. sonen var dyngsur i skorna när det blev lite slask ute, en annan dagismamma vars dotter hade likadana kängor sa samma sak, sen har jag läst här på fl om flera föräldrar som klagat på vikingskorna under den här vinter.....

I år blir det superfit eller ecco om de passar sonen vill säga.....
  • sarsparis
    lindalake skrev 2010-07-30 11:12:15 följande:

ooh, snubblade över en annan sak. Fodrade regnkläder, fodret suger upp vattnet och barnet blir blött in vid armarna. Jag vet inte hur det är med alla overaller/jackor (beror nog på när fodret börjar i ärmen), men sonen hade en fodrad jacka i höstas och han blev blöt. Torkar dåligt också.

Småbarn brukar ju dessutom inte vilja ha vantar på sig så då skyddas inte vätan från att tränga in

Har jag inte märkt på sonens didriksson, har dock inte koll på om det är foder hela vägen ned till kanterna.
  • sarsparis

Nån som har koll på hur det varit på gekås i veckan? sjukt mycket folk eller? idag har jag förstått att det var mycket, gissar att det var regnet kanske.....ska försöka fixa barnvakt till veckan och åka bara det inte finns risk för kaos där.

Svar på tråden Gekås vol 14