• sarsparis

Gekås vol 14

Kaerleksbarn skrev 2010-08-05 22:39:07 följande:
    Förresten.. tack för alla svar på bodies i storlekar över 80
    Då dottern bara har storlek 74 trots sina 10½mån så tror jag hon är rätt mycket bebis ett tag till,
    så body är nog praktiskt för oss ytterligare några månader!
    En ny fråga.. vad klär man en 1åring i för ytterkläder i höst/vinter?
    Hittade (som jag tidigare skrev) en jättefin fleeceoverall på rea på Åhléns förra veckan..
    men det kanske är för kallt för dottern (som blir 1år i sept) som långt ifrån har börjat gå än och bara kommer sitta still i vagnen ett tag till?
    Jag hade köpt en riktigt overall, behöver inte vara en funktionsoverall om hon inte går på dagis, tids nog börjar hon gå. Fleeceoverall kan man ha om de bara åker vagn.
  • sarsparis
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-06 12:38:50 följande:
    Japp.. gjorde vi både inför höst innan bebis kom och i våras inför sommaren, hjälper inte!
    Men spelar ingen roll.. vi har den så länge den funkar
    Vad smörjer ni med? Silikonspray, fanns något annat också som var bra.
  • sarsparis
    Micjah skrev 2010-08-06 23:32:03 följande:
    Någon som har koll på vad pippifigurerna (små plast i 3-pack) kostar och även tillbehör till Lundby dockskåp??
    Pippgrejerna kostade 59 eller om det var 49.
  • sarsparis
    Gurkan skrev 2010-08-08 10:18:24 följande:
    någon som vet om ullared har kuddar och täcken från rätt start?
    Inte vad jag har sett iallfall.....
  • sarsparis

En fråga, nån mer här som köpt vintersetet (jacka och byxa) av märket Abeko på ullared nyligen? Är det min son som är oproportionerlig är är de väldigt skumma i storleken?  Köpte 104 då jag tyckte att byxorna i 98 såg så små ut, sonen är 2 ½ år och har mest strl 98 nu. Jackan är stoooor, byxorna är på gränsen för små....han får igen dom i midjan, men jag har svårt att tro att han kommer få igenom dom i mars, dessutom kändes de lite trånga över rumpan. Min son är inte särskilt rund av sig, visst han är inte smal heller utan rätt lagom.

Nån mer som kan berättar hur setet sitter på era barn? Det åker tillbaka iallfall, hoppas bara nån jag känner ska dit snart, annars får jag väl skicka dom, nån som vet vad det skulle kunna kosta ungerfär?

• sarsparis
    Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
    Hemkommen efter årets besök i Ullared.
    Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.

Nu till besvikelsen.
    Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?

Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
    Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
    Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?

De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.

Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
    Det beror såklart på vad man handlar, tex så köpte vi en cd spelare till sonen för 349;. exkat samma spelare kostar 699:- på expert. Men sen tycker inte jag att hygienartiklar som schampoo tvål och dyligt är så billigt, det kan man hitta nästan billigare på ÖB. Regnkläder och fleecefodrade kläder har jag aldrig hittat så billig som gekås, finns inte många stället som säljer regnkläder för under 150:-......Kläder till barnen köper vi nästan aldrig av den anledningen att jag tycker att kvaliten variera kraftigt, köper heller på lindex tex.
  • sarsparis
    Ville Mor skrev 2010-08-13 14:13:49 följande:
    Är det verkligen ingen som har koll på folkmängden Halloween?
    Kan man aldrig veta, nu börjar ju programmet snart på tv också, så jag gissar att det blir fullt ös varje helg.....en vardag är det nog mindre folk.
  • sarsparis
    HN79 skrev 2010-08-19 16:25:23 följande:
    Frågar igen, nån som varit där nyligen och vet om det finns pippigrejjer? Figurerna, utklädningskläder mm. Priser?
    Japp det finns lite olika pippigrejer, både kläder, peruk, figurer, huset mm. Tror figurerna, (hästen tex) kostade 59:-.
  • sarsparis
    UngMamma1986 skrev 2010-08-20 11:29:59 följande:
    Gött, då blir det en roadtrip dit en vacker dag.. När det inte e skollov.. Man e ju ingen nybörjare med att åka till UllaredFlört

Nån som gått omkring där gravid i runt 5-6 mån? E det för ansträngande eller klarar man av det om man pausar lite då o då?
    (Inte ayy ni gått omrking på ullared i 5-6mån, utan att ni vart så långt gångna i graviditeten då.. Ibland måste man vara övertydlig)Tungan ute
    Frågar du mig är det absolut inga problem, jag å andra sidan jobbade till förlossningen och hade inga tankar på att gå hem då jag mådde toppen.

Det finns ju 2 fik i gekås så det är ju bara att sätta sig och vila om man blir trött.
  • sarsparis
    Lantani skrev 2010-08-21 13:32:44 följande:
    Hur mycket folk tror ni det är en dag i veckan där i början på september?

Funderar lite på att åka dit och måste isåfall ta med mig lillan, så isåfall vill jag åka en dag med så lite folk som möjligt!
    Semestrar är ju slut så det borde ju vara mindre på en vardag, själv var jag där i somras och tyckte att det var helt okej med folk än fast det var semesterar....
Svar på tråden Gekås vol 14