• sarsparis

Gekås vol 14

Ruso skrev 2010-07-31 11:44:18 följande:
    Eller så har jag haft tur!?
    Däremot är det inte alltid kläderna håller lika bra tätt när de går i arv, hållbarheten slits ju. Men då är det ju även med tex Pops. Den jackan lilltjejen har nu från Pop har hon ärvd från sin syster, och jag tycker inte den är lika bra längre... är man ute i riktigt hällregn en timme så tycker jag den är fuktig på insidan, lika så med en bra använd skaljacka från Gekås...inte blöta blir de, men jackan är lite fuktig..
    Men alla funktionskläder måste man impregnera några gånger per år, har du gjort det? det finns ett medel att slänga med i tvättmaskinen.
  • sarsparis
    Ruso skrev 2010-07-31 19:20:09 följande:
    Några gånger per år? Så ofta har jag inte gjort det, och nu var det ett tag sedan, då jag inte har medel hemma (har de kvar sånna på Gekås, de hade det förut, men hittar inte nu...) Jag tvättar inte skalkläderna så ofta, så skulle jag impregnera några gånger skulle det ju bli varje gång. Det skall väl ändå räcka om man gör det inför varje säsong?

Vad använder du för medel, kan det vara så att vissa är bättre än andra, vad rekommenderas?
    Impregnering är inte för alltid, ju mer plagget används ju oftare måste det impregneras, man märker när ett plagg måste impregneras när det inte bildas vattendroppar på plagget längre. Jag har själv en skaljacka som jag använder året om förutom på sommaren om det är väldigt varmt, den impregnerar jag minst en gång per år i maskin och några gånger på de ställen med spray där jag märker att det inte håller helt tätt. Sen beror det säkert också på hur ofta plagget tvättas, där jag bor är det ju mest slask och lera, och i vissa perioder måste vi tvätta sonens ytterkläder varje vecka, vet inte om impregneringen försämras ju oftare man tvättar plagget kanske.

Kolla med en riktigt sportaffär vilken sorts impregnering som passar plagget, vissa sorter passar sämre på visssa plagg,  jag köpte mitt på naturkompaniet och såg sen att samma även fanns på ica maxi.
  • sarsparis

Nån som vet hur det varit på på gekås i helgen? extremt mycket folk? verkar inte ha varit kö iallfall de gånger jag kolla på kameran, ingen kö nu heller, kan det kanske ha lugnat ner sig?? nu hoppas jag verkligen det för på torsdag eller fredag har vi ordnat barnvakt och åker dit :)

• sarsparis

Har de fått in tvådelade set i vinterkläder? Skalbyxor? fleecefodrade regnkläder?

Har de pippigrejer där?

• sarsparis

Nån här som kan säga hur det varit på gekås mån-.tisdag? extremt mycket folk eller bara mycket folk?

• sarsparis
    Bambusa skrev 2010-08-04 01:02:56 följande:
    nån som vet om de går bussar mellan ullared och göteborg? om man lär byta buss gör inget..
    Jag gissar att det snabbaste är att ta tåget till varberg och sen ta bussen till ullared,kolla på västtrafiks hemsida.
  • sarsparis

nån som vill berätta hur mycket folk det varit där i dag? i morgon ska vi äntligen åka, farfar har tagit ledigt från jobbet :) men gubben börjar tveka.....

• sarsparis

nån som kan rapportera mängden at shoppare idag? när är bäst att vara där förmiddag eller eftermiddag?
    Ska åka i morgon.

• sarsparis

Hemma från paradiset, men ytterkläder var en grym besvikelse Rynkar på näsan Tvådelade seten var ur fula, vilka hemska mönster!!! Hitta iallafall ett svart från abeko som visade sig var för stort när vi kom hem Rynkar på näsan

Fleecefodrade regnkläder fanns till killar i grönt, de känndes tunna och av dålig kvalitet och dessutom fanns de bara från 110, mindre storlekar var slut, överdragabyxor eller skalbyxor fanns inte (har dom det bara på våren kanske?) Hittade ingen fuskpolo heller. Inga snygga kläder fanns till killar heller från i strl 98-104, mycket kortärmat.....

Däremot köpte vi nya lämpor till nästan alla fönster i hemmet :) Pippisaker fanns i mängder så nu är lillkillen nöjd :)

Lagomt med folk innan kl 11 sen blev det trängre i gångarna, när vi åkte vid kl 13 var det fullt på parkeringen såg det ut som.

Svar på tråden Gekås vol 14