• Cacan

Gekås vol 14

Ni som brukar vara där, eller kanske vet
    Hur länge har de sommarkläder till barn? klänningar o kjolar o toppar m.m. Tänkte åka tidigast i slutet av april/ början av maj!

• Smultronhjärta
    Tjock kulan skrev 2010-03-17 19:59:04 följande:
    Hej Malin :), min Alice är 95 lång o väger 16 kg och jag köpte en 104 till henne i lila färg, superfin. Men till skillnad från smultronhjärta så upplevde jag faktiskt overallen som stor för att vara en 104 .
    Ojdå- min son är 92 cm lång och har 104 i sin och jag upplever inte att det är mkt till växtmån i den..eller rättare sagt när han hukar så drar 98an i grenen medan ärmarna är lite långa i 104an men kan justeras med kardborren.

Mått 104: Innerben är 36cm, gren-nacke är ca 58cm och innerärm är 26cm.
    Mått 98:Innerben:33cm, nacke-gren:57,5, innerärm:24cm
    Mått 92:Innerben:31cm, nacke-gren:56cm, innerärm:23cm

Det skiljer inte såå mkt mellan storlekarna heller såg jag nu
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Sagalin
    Tjock kulan skrev 2010-03-17 19:59:04 följande:
    Hej Malin :), min Alice är 95 lång o väger 16 kg och jag köpte en 104 till henne i lila färg, superfin. Men till skillnad från smultronhjärta så upplevde jag faktiskt overallen som stor för att vara en 104 .
    Jacob är drygt 90cm lång har inte mätt honom ännu och väger runt 14,5kg
    Smultronhjärta skrev 2010-03-17 20:16:29 följande:
    Ojdå- min son är 92 cm lång och har 104 i sin och jag upplever inte att det är mkt till växtmån i den..eller rättare sagt när han hukar så drar 98an i grenen medan ärmarna är lite långa i 104an men kan justeras med kardborren.Mått 104: Innerben är 36cm, gren-nacke är ca 58cm och innerärm är 26cm.Mått 98:Innerben:33cm, nacke-gren:57,5, innerärm:24cmMått 92:Innerben:31cm, nacke-gren:56cm, innerärm:23cmDet skiljer inte såå mkt mellan storlekarna heller såg jag nu
    Tack för måtten.
    Jag ska mäta Jacob imorgon, men det borde vara en stl98 han ska ha. Han har inte så långa ben
    villanordaker.blogspot.com
  • Krabbolina
    kalmar brud skrev 2010-03-17 19:07:57 följande:
    Har du babyskydd som är skinn på gekås??? Eller någon som vet vart man kan hitta ett babyskyd med skinntyg
    emmaljunga har sitt babyskydd i leathrette eller hur det stavas, och det är typ skinnimitation om jag har förstått det hela rätt.
  • Smultronhjärta
    Sagalin skrev 2010-03-17 20:22:58 följande:
    Tack för måtten. Jag ska mäta Jacob imorgon, men det borde vara en stl98 han ska ha. Han har inte så långa ben
    Tänk på att man kan justera passformen/längden mkt tack vare resåren i midjan
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Du och Jag ver2
    Kaerleksbarn skrev 2010-03-17 11:20:03 följande:
    Du och jag: Gud så mycket fint du köpt! Alla klänningar/linnen/tunikor va ju superfina Klänningen för 9.90kr.. va den verkligen på damavdelningen? Blir sååå sugen på att åka nu när man ser allt fint som finns, på både dam o barn
    Ja Japp, det var den! (hihi - vart skulle den annars vara?!) Perfekt å ha också då magen växer
    http://duochjag.babyblogg.se http://delatezz.blogg.se
  • Shoppingtokig

Imorgon åker jag äntligen till Ullared Försöker kalkylera lite för första gången och undrar om någon vet vad barnfilmer kostar, tänker mig Teletubbies?

Någon som vet om de har (eller inte har) barnmöbler (bord & stolar) och bollar till bollhav?

Lycklig mamma till Vanna
  • Sagalin

Har Gekås mockasiner(till tjej) i stl 29/30 eller är det Skoboo som gäller?

villanordaker.blogspot.com
  • Sefyria
    Sagalin skrev 2010-03-18 06:19:36 följande:
    Har Gekås mockasiner(till tjej) i stl 29/30 eller är det Skoboo som gäller?
    Mockasiner finns på barnavdelningen i varuhuset. Jättemånga!
    ♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
  • Sefyria
    Cacan skrev 2010-03-17 20:12:34 följande:
    Ni som brukar vara där, eller kanske vet Hur länge har de sommarkläder till barn? klänningar o kjolar o toppar m.m. Tänkte åka tidigast i slutet av april/ början av maj!
    Vi var där igår och utbudet av sommarkläder för barn var väldigt spretigt. Det har börjat komma in men det är inga mängder vi pratar om. Sommarkläder hänger jämse vinterkläder som fortfarande finns framme i vissa mängder.
    Jag har dock hittat klänningar, kjolar, t-shirts, koftor, jeansshorts, linnen etc men jag tror nog att mycket kommer att läggas fram närmare maj månad.
    ♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
Svar på tråden Gekås vol 14