• mm m

Gekås vol 14

Har fått för mig att det är bäst att åka i veckan mån-tors (eller några av de dagarna)
    menar alltså att jag tror det är minst folk då.

Har kollat bussar och de åker bara på fredagar härifrån, förr även ons,

och helger är det nog ännu mera folk då de flesta är lediga.

Vad har ni för erfarenheter av det?

Stämmer det eller är jag helt fel ute?

• Smultronhjärta
    mm m skrev 2010-03-18 12:02:10 följande:
    Har fått för mig att det är bäst att åka i veckan mån-tors (eller några av de dagarna) menar alltså att jag tror det är minst folk då. Har kollat bussar och de åker bara på fredagar härifrån, förr även ons, och helger är det nog ännu mera folk då de flesta är lediga. Vad har ni för erfarenheter av det? Stämmer det eller är jag helt fel ute?
    Tisdag är enligt mig alltid en bra dag att besöka det gulblåa varuhuset
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Krabbolina

Lukas har lärt sig gå i strumpor utan halkpluttar och inte har han trillat en massa för det. HAn är snart 16 mån och "springer" i strumpor utan halkpluttar.  Och varför skulle de trilla mer i strumpor utan halkpluttar om de har lärt sig att hålla och hitta balansen?

Lättare att få på skorna, man undviker stukade tår och onödigt kalla fötter.

• Theina

Håller med om att tisdagar är en bra dag.. det tipsar dom även om på hemsidan

Jag hoppas den söta tröjan med panda finns kvar när jag ska dit.. och alla fina barbapapasaker.. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • MiaÅRoger
    Kaerleksbarn skrev 2010-03-18 11:39:27 följande:
    Nu är min kompis som jobbar på Gekås på väg hit med leverans... igår köpte hon Tripp trappstolen åt oss så inom en halvtimme är hon här Mamma ska till Gekås nästa fredag så då skickar jag mer bud om dyna osv. Sen ska vi själva dit 30april men så länge kan vi inte vara utan matstol^^
    va kostade stolen?
  • jessica1979
    Krabbolina skrev 2010-03-18 12:06:12 följande:
    Lukas har lärt sig gå i strumpor utan halkpluttar och inte har han trillat en massa för det. HAn är snart 16 mån och "springer" i strumpor utan halkpluttar.  Och varför skulle de trilla mer i strumpor utan halkpluttar om de har lärt sig att hålla och hitta balansen?Lättare att få på skorna, man undviker stukade tår och onödigt kalla fötter.
    Har faktiskt aldrig hört detta, men får absolut tänka på det framöver. Det handlar dock inte riktigt om balans vad jag menar utan att de just halkar eftersom de springer omkring mer än vi vuxna t.ex. Jag hade halkat här hemma om jag sprang runt som han (har förresten gjort det också )
  • jessica1979
    Smultronhjärta skrev 2010-03-18 12:01:02 följande:
    Dels leder pluttarna kyla i skorna och dessutom så kan inte foten röra sig naturligt i skorna dvs "gå" framåt när barnet gör det. Här säger till med bvc att inte använda dessa strumpor i skorna. Om barnen har halkisar på dagis så vränger personalen dem för att de inte ska vara närmast skon.Om barnen halkar runt på dagis kan ju använda mockasiner eller Bobux som min son har där
    Knepigt att det är sån skillnad på bvc och dagis....aldrig hört detta.
  • mm m

Ok tack för svaren då var jag inte helt fel ute.

• Smultronhjärta
    jessica1979 skrev 2010-03-18 12:18:02 följande:
    Knepigt att det är sån skillnad på bvc och dagis....aldrig hört detta.
    Jojo men jag tror inte att det finns något bvc som är det andra likt

Sen går sonen på ett Ur & Skur dagis dvs de är ute mkt och har kanske lärt sig detta på det sättet..
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • jessica1979
    Smultronhjärta skrev 2010-03-18 12:19:56 följande:
    Jojo men jag tror inte att det finns något bvc som är det andra likt Sen går sonen på ett Ur & Skur dagis dvs de är ute mkt och har kanske lärt sig detta på det sättet..
    Sant, men om det här är nånting som är viktigt för barnen så borde man ju få information om det tycker jag.
Svar på tråden Gekås vol 14