• Elins mamma 2010

Gekås vol 14

DecemberBebis skrev 2010-03-18 11:37:55 följande:
    nån som har en bild på skaloverallen jag skulle kunna få låna ? ska inte upp där själv , utan skicka bud... lite lättare om jag har en bild på overallen =)
    tror att det finns bild några sidor bakåt i tråden eller i bildtråden
    BF 100904 - Längtar!
  • Littorina

Jo jag har hört det om halkpluttar men jag vet inte... Min treåring är så varm om fötterna så för den sakens skull spelar det ingen roll. Men jag har funderat lite på det där att foten inte riktigt rör sig som den ska. Kanske ska prova själv som någon annan i tråden gjort!

• Villemol

Hej hej!
    Frågar igen om det finns Bakugan och Gormitis på leksaksavdelninngen?
    Fina taklampor, har ngn bild på det?

• Ruso
    MiaÅRoger skrev 2010-03-18 11:22:30 följande:
    den kanske inte är från 9 månader men jag skulle kunna tänka mig nåt sånt i längd och vikt. vår dotter är 7½ månad och 70cm lång och hon har fötterna långt utanför stolen på den stolen vi har nu. (första upp till 13kg) Jag hörde i en annan tråd också att det kanske inte finns den bakåtvända stolen. Och man vill ju inte åka 80mil i onödan.... Hmmm.
    Fast det gör inget att fötterna är långt utanför stolen, den är inte för liten förrän stolens rygg är i ögonhöjd!
  • Ruso
    Krabbolina skrev 2010-03-18 11:51:01 följande:
    japp här används bara strumpor med halkpluttar när de andra inte är torra, plastad frotté fick lukas sova på när han var magsjuk men ack så varm och äcklig han blev, så det används bara i nödfall.

Och jag som har mängder av sängvätare har kört plastrad frotte i snart 15 år utan att något barn för de4n skuld är varm och äcklig. Känner faktiskt ingen skillnad alls på dem, och alla har sovit hur bra som helst

Halkpluttar är jag något delad i... det är inte det bästa i skor, men jag gillar det inomhus. Vi har jättehalt golv i köket, och de ramlar mindre när de har halkpluttar. Köper det dock inte bevisst, men använder när jag har.
  • Bambusa

min 15månader dotter satt i sitt babskydd i helgen, hon väger 10,5kg och är 79cm lång, ja benen var ju böjda eftersom dom är så långa, men hon satt bra iaf... hon satt inte så länge i den, hon hade ju stövlar på sig med, hade nog blivit bättre utan dom..  hennes huvud har inte nuddat kanten än.. men d beror ju säkert på vad man har för stol med..  vi har en graco logico s..

Ruso skrev 2010-03-18 15:46:08 följande:
    Fast det gör inget att fötterna är långt utanför stolen, den är inte för liten förrän stolens rygg är i ögonhöjd!
  • Theina
    Ruso skrev 2010-03-18 15:49:16 följande:
    håller helt med.. älskar plastad frotte och här är barnen inte klibbiga och varma inte.. halksockar är super inomhus, men i skor är de mindre bra.. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Smultronhjärta
    Ruso skrev 2010-03-18 15:49:16 följande:
    Ha ha. nä givetvis är det ju inget direkt skadligt med plastad frottè ..Jag är ju själv uppvuxen med att sova på det och sonen gjorde även det till en början. Det var först efter att jag själv hade sovit i hans säng en natt som jag bytte på stört! Nu har vi sängskydd som andas och som en bonus slipper jag numera sällskap i min säng eftersom sonen, efter att vi bytt, började sova hela nätterna i sin säng
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Ruso
    Bambusa skrev 2010-03-18 16:02:50 följande:
    min 15månader dotter satt i sitt babskydd i helgen, hon väger 10,5kg och är 79cm lång, ja benen var ju böjda eftersom dom är så långa, men hon satt bra iaf... hon satt inte så länge i den, hon hade ju stövlar på sig med, hade nog blivit bättre utan dom..  hennes huvud har inte nuddat kanten än.. men d beror ju säkert på vad man har för stol med..  vi har en graco logico s..
    Ja där ser man Det är nog kanske så att man inte riktigt växer ut dessa stolar, utan man vill bara ha något där barnet sitter mer bekvämt i kanske?

Jag hade min son reserv stol länge.... den blev blev för trång på bredden innan den blev för kort på längden
  • Hemi21

Någon som köpt babysitter på Gekås?
    Bra?

Svar på tråden Gekås vol 14