• Fru R

Gekås vol 14

jojojojojo skrev 2010-03-18 21:51:12 följande:
    yes det finns, vet dock ej priset, men jag visade mamma dem förra veckan när vi va där
    Tackar! Ska skriva upp det på min lista!!!  Ska bli SÅ roligt!!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Vallie
    Smultronhjärta skrev 2010-03-18 16:20:13 följande:
    Ha ha. nä givetvis är det ju inget direkt skadligt med plastad frottè ..Jag är ju själv uppvuxen med att sova på det och sonen gjorde även det till en början. Det var först efter att jag själv hade sovit i hans säng en natt som jag bytte på stört! Nu har vi sängskydd som andas och som en bonus slipper jag numera sällskap i min säng eftersom sonen, efter att vi bytt, började sova hela nätterna i sin säng
    sånt sängskydd som andas, finns det på gekås? jag har bara hittat plastad frotté
  • Smultronhjärta
    Vallie skrev 2010-03-18 22:00:50 följande:
    sånt sängskydd som andas, finns det på gekås? jag har bara hittat plastad frotté
    Japp- det finns men man får köpa vuxenstorlek och antingen sy om eller använda ändå.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Bambusa

ja, precis...   vi  köpte en  "steg 2" stol när hon var strax under året..  tror inte gekås-stolen är nå sämre än andra, men jag älskar graco´s för basen med stödben, som kan spännas me midjebälte! tex raggarbilar(som vi har 3) och långfärdsbuss,som annars har för korta bälten för att nå runt babyskyddet.. {#lang_emotions_baby} 

Ruso skrev 2010-03-18 17:19:43 följande:
    Ja där ser man Det är nog kanske så att man inte riktigt växer ut dessa stolar, utan man vill bara ha något där barnet sitter mer bekvämt i kanske? Jag hade min son reserv stol länge.... den blev blev för trång på bredden innan den blev för kort på längden
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-03-18 22:02:24 följande:
    Japp- det finns men man får köpa vuxenstorlek och antingen sy om eller använda ändå.
    Åh - har jag missat - var ligger de? Jag som har sängvätare har ju ändå vuxenstorlek på sängarna till barnen...
  • Bambusa

ÅHH, hoppas d finns kvar när vi ska dit, om 4½ vecka... tveksamt eftersom d är så pass varmt då.. men men..

jojojojojo skrev 2010-03-18 21:51:12 följande:
    yes det finns, vet dock ej priset, men jag visade mamma dem förra veckan när vi va där
  • FrkJenny
    Ruso skrev 2010-03-18 15:46:08 följande:
    Fast det gör inget att fötterna är långt utanför stolen, den är inte för liten förrän stolens rygg är i ögonhöjd!
    OT, men:
    Det där med ögonhöjd gäller bara stol två, absolut inte babyskydd - där får hjässan inte komma över kanten alls!!
  • Ruso
    FrkJenny skrev 2010-03-19 00:11:10 följande:
    OT, men:Det där med ögonhöjd gäller bara stol två, absolut inte babyskydd - där får hjässan inte komma över kanten alls!!
    Åh, förlåt.... jag tänkte ju helt fel!!!

Självklart är det så, men jag tycker ändå att stolen funger bra länge och att det snarare är brädden än längden som växt ur. Men det skiljer ju lite på barnen också, och vilket skydd man har.
  • Smultronhjärta
    Ruso skrev 2010-03-18 23:13:03 följande:
    Åh - har jag missat - var ligger de? Jag som har sängvätare har ju ändå vuxenstorlek på sängarna till barnen...
    Finns bland sängkläderna och jag vill minnas att 90x200 kostar strax under 100kr
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Sagalin

Tjoho, i eftermiddag bär det av till Gekås.
    Jag hoppas hitta lite av det som jag skrivit upp på listan, (det hamnar säkert massa annat smått och gott i vagnen innan man kommer ut)

villanordaker.blogspot.com
Svar på tråden Gekås vol 14