Inlägg från: annkar78 |Visa alla inlägg
  • annkar78

fler än jag som väntar med spänning?

"Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
    Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen."

det såt också att den kan vara riklig och att den är svår att skilja från mens och att man vet först när man har testat positivt. HAr även läst på ett annat ställe att den kan komma upp till efter 15 dagar...
    Om jag vore du skulle jag göra ett nytt test om några dagar!!

• annkar78

ja men gör den inte det skall du ju absolut ta ett test, det kan ju mkt möjligt vara det!!
    Nej jag har inte varit och köpt ngt test ännu... Vet ju inte om det är för tidigt, var bara typ 3 el 4 dagar sedan jag tog.. Funderar på om jag skall ringa och försöka boka upp en tid för blodprov imorgon istället...

• annkar78

fan de hade stängt idag på barnmorskemottagningen... undra om man kan göra det på VC? vet att de har BVC där också... skall kollas upp

• annkar78

hahaha jag förstår, jag är hemma och är understimulerad den här veckan så jag hinner med mycket måste jag säga!

Fan nu är jag trött på det här undrandet och så försöker man ringa men inget svar får man eller så har de stängt för dagen!!! Grrr

Aja jag får helt enkelt gå bort till affären och köpa ett till imorgon bitti och visar det neg så skall jag iaf ta ett blodprov. Men jag borde verkligen ha fått ngn mens nu.. Min sista var som sagt den 9-17 januari och jag har haft mensvärk konstant sedan den 1 feb. Mitt tålamod är slut nu!
    Och i helgen kommer ett par ungdomar hit som jag skall jobba med och på måndag kommer min blivande man hem och jag vill inte vara neurotisk kring huruvuda jag är gravid eller inte!

för att gnälla lite till så är jag trött på att må illa utan att plussa eller få magsjuka, ge mig antingen eller säger jag bara, bara jag slipper undra mer!!

• annkar78

hej kjerstin och välkommen hit! Klart ni skall ha barn! du får gärna hänga här med oss och våra lite neurotiska undringar! vi har ett par erfarana här samt ett par riktigt nybörjare som inte ens vet vad BIM är!

• annkar78

haha casham kissa på du, vet dock inte hur man skall tolka resultatet. Jo jag ringer direkt imorgon bitti. Ska upp vid kl 8 då kommer ett av resultaten av min understimulans. Sålde och köpte ny bil från sängen när jag låg sjuk för någon vecka sedan! Och nu kommer den imorgon!

Jag är sämst på att inte göra ngt! och att inte göra något samt en undran om graviditet är inte bra för min mentala hälsa! Köper test ikväll, visar det neg imorgon bitti skall jag åka förbi barnmorksemottagningen och tvinga till mig ett blodprov! Visar det också neg måste jag köpa ÄL stickor för att få lite mer koll på när jag har ägglossning, funkar ju inte att inte ha någon koll överhuvudtaget! :d

• annkar78
    Anonym (fler?) skrev 2010-02-25 13:19:34 följande:
    hahahaha kunde inte ha sagt det bättre själv annkar78! (som välkomnande till kjerstin alltså ) vi är en salig blandning härinne men vad gör det? vi alla strävar efter samma sak o stöttar varandra o vad kan vara bättre än det? attans att dom inte vill svara eller stänger igen telefontiden alldeles för tidigt! men kan du inte köpa ett test idag o testa imorgon bitti o om det inte visar plus o mensen inte kommit så ring till dom eller gå dit o säg som det är o att du är trött på o ha det såhär o vill veta.
    haha precis! jag instämmer högt
  • annkar78
    casham skrev 2010-02-25 13:21:10 följande:
    ja jag är då också så less på detta eviga väntande!...blää...måste nog köpa ett nytt test eller ringa bm så jag får komma och ta ett blodprov :) men de tidigare graviditeterna har det visat samma dag som jag skulle ha fått mens (bim alltså) ;) och välkommen kjerstin :)
    kan ju variera säkert för dig också! men då är vi överrens om hur vi skall hantera situationerna! Fler? nrä tänker du gå och köpa ditt test?
  • annkar78

kjerstin när tog du ditt test?

• annkar78

om din mens inte kommer igång idag är det klart att du skall köpa ett test till, eftersom du brukar blöda längre är det ju möjligt att du faktiskt har haft en Nid blödning!

Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?