Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

xtravaganza

Jag gick sex veckor på helfart, sedan började kroppen att säga ifrån så jag började äta på halvfart.

• Gladhannapanna
    rosenknopp09 skrev 2010-10-09 13:34:10 följande:
    det var inte illa med 6veckor, hur har du tyckt att det går för dig när du äter halvfart?

halvfart är tre påsar och ett lagat mål mat,eller?
    Jag har inte ätit några soppor på halvfarten, ibland har jag tagit en xtrabar som mellanmål. Det står noga i boken hur man ska äta på halvfarten.

Jag äter ganska mkt halvfart nu med,  gröt till frukost, mellanmål på tex äpple coh valnötter, lunch och middag ser likadana ut ungefär. En knytnäve protein, en knytnäve grova grönsaker och en handflata vattenrika grönsaker/frukt.
  • Gladhannapanna
    rosenknopp09 skrev 2010-10-09 14:03:54 följande:
    måste nog läsa boken tror jag :)
    Absolut! Speciellt när det är dags att trappa upp så att du inte chockar magen!
  • Gladhannapanna
    rosenknopp09 skrev 2010-10-10 17:11:29 följande:
    jag räknade idag att jag gått ner 7kg på 3,5vecka med xtravaganza,jag e nöjd. :) men skall ner mer... :)
    Bra jobbat!
  • Gladhannapanna
    Dilara06 skrev 2010-10-11 13:57:09 följande:
    Jisses vad dyyrt säg 2500 kr i månaden 7500 alltså i tre månader.. Hm vet inte om det e värt det..man kanske kan gå på naturdiet istället
    Man förbinder sig dessutom att gå under ett år, så du kan inte avbryta efter tre månader.

För mig har det varit värt det alla gånger!!! Jag gick sex vckor på helfart. De första fyra månaderna betalade jag ca 900:-/ mån för coachning, grupp och träning. Därefter 600:-/mån. En veckobuffé med soppor kostar 530:-. Men tänk då på att du inte äter någonting annat alls! Alltså 2000:- i total matkostnad för en månad, det kanske inte är så mycket mer än vad du brukar kosta om man räknar in allt du stoppar i munnen, mat, godis, dricka, fika osv.

För mig har xv varit jättebra, att bara ta en pulverdiet hade inte varit något alternativ för mig. Coachningen och träningen har varit a och o i mitt fall. Jag gick ner 10 kg på helfart och ca 12 på halvfart. Funkade bra för mig. Har lärt mig massor om kost och hur man ska tänka under tiden på xv, Vår coach är utbildad dietist och det tror jag har varit super!
  • Gladhannapanna
    Dilara06 skrev 2010-10-11 14:28:01 följande:
    Jo det är ju inte så mkt om man tänker efter vad man slösar på massa onyttigheter....Då binder man sig i 12 månader..Låt säga att det kommer att kosta 2000 kr för mig i månaden så 2000gnger12.... Dumt att man måste binda sig i 12 månader:((
    Fast det blir ju inte 2000:-/ i tolv månader. För mig kostar det ju bara 600/mån nu och då ingår all träning som finns på anläggningen, tror att ett vanligt kort kostar ca 400/månad.
  • Gladhannapanna

Doriskis: DÅ går vi på samma ställe!

Dilara06 skrev 2010-10-11 14:39:34 följande:
    Jaha oki då fattar jag..Hur mkt kommer ditt gå på ?Pyttis
    Just nu tränar jag inte alls för jag har opererats och fått träningsförbud under flera veckor,. Annars är planen att gå på två pass i veckan.

När det gått 12 månader kommer jag nog att köpa ett kort på friskis och svettis istället för det ligger precis där jag bor, men det får jag se i mars när det är aktuellt.
  • Gladhannapanna
    Sylten skrev 2010-10-11 14:47:36 följande:
    Hehe, så trevligt! Kanske har vi sprungit på varandra utan att veta om det!
    Kanske det! Jag har Jonna som coach, gillar henne skarpt!
  • Gladhannapanna
    Dilara06 skrev 2010-10-11 15:03:06 följande:
    Jag menar hur mycket kommer ditt kosta när det har gått 12 månader...
    Aha, det har jag inte räknat på faktiskt...
  • Gladhannapanna

Mozilla: UNderbart!!!! 
    Jag hoppas också att kroppen ska dra ihop sig mer,  framförallt när jag kan komma igång med träningen på allvar!

Svar på tråden xtravaganza