Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

xtravaganza

Jag förstår också dina känslor kring mat, tröstäta mm. Jag tror att väldigt många på XV känner igen sig och det kanske skulle vara bra för gruppen om någon vågade säga hur svårt det är, så var det iaf i min grupp.

En annan sak att tänka på när det gäller helfarten är att det är lätt att bli fartblind, man förväntar sig att det ska rasa av kilon hela tiden och blir lätt besviken när det går saktare. Försök att vara nöjda med det ni tappat och tänk efter hur mkt det eg är. SJälv har jag tittat på enkilosförpackningarna med margarin i affären och insett att jag tappat 22 sådana, då äcklas jag och inser att jag verkligen inte vill tillbaka dit!!!!

• Gladhannapanna

Lättare till jul: Köp en färdigblandad så att du kan fortsätta utan att bryta helfarten. Annars får du väl äta försiktigt av grönsaker och frukt, kanske lite skinka och melon?

• Gladhannapanna
    Sylten skrev 2010-10-14 15:18:53 följande:
    Måste bara skriva att jag nu kan ha ett par jeans som jag inte kommit i på 9 år!!!! De är iofs i en stor storlek även de men ändå! Men nu sitter de bra!

Kämpa på alla! Det är så värt det när man ser och känner resultatet!
    Härligt!!!
  • Gladhannapanna

Var och tittade lite på kläder i en butik här där vi bor. De har väldigt fina grejor, lite annorlunda men ändå väldigt moderna, massa fina tunikor mm.

Tog med tre plagg in och provade, när jag hade provat två som satt som ett smäck (efter att ha gått ner i strl på en av dem) så vågade jag inte prova den tredje för det har jag inte råd med!

Jag sa det till expediten som frågade om jag var som MAria Montezami i sv hollywoodfruar "allting passar på mig", jag skrattade högt för det är ju inte riktigt den bilden jag har av mig och min kropp!!! Men väldigt trevlig upplevelse!

• Gladhannapanna

Har inte följt programmet på några veckor. Är sjukskriven och har inte haft så mkt annat att göra än att äta! Har försökt hålla mig till vettiga alternativ men det har varit svårt coh det har slunkit ner mkt som inte borde göra det.
    Har ju inte fått träna heller. Men både igår coh idag har jag promenerat före frukost, 30-40 minuter. Känns bra att äntligen kunna göra det i alla fall.

• Gladhannapanna

Jag äter ofta tacos, men tar då köttfärsen och grönsakerna med antingen fraiche eller matyoghurt på och rör runt till en röra, skippar bröd och ost.
    Brukar ha kidneybönor och majs förutom tomat, gurka, paprika.
    Det är bra maträtt för oss barnfamiljer för då blir det inte så stor skillnad på vad jag äter och vad barnen äter.

• Gladhannapanna
    flygurl skrev 2010-10-29 10:46:58 följande:
    Har smygläst i den här tråden en tid, vad duktiga ni är!! Jag är på dag 12 på helfart och har inte gått ner ett gram sedan i söndags, fattar inte hur det är möjligt!? Jag har inte fuskat nått och jag är i god ketos. Någon som vart med om nått liknande? Jag har dessutom tränat 3 ggr denna veckan. Ska tillägga att jag fick mens igår. Tacksam för tips.
    Jag gissar på att det är mensen som bråkar med dig, jag stannade också i vikt de veckor jag hade mens. Ur irriterande!!!
  • Gladhannapanna

Modestyclara: Min coach sa att de bästa snacksen är popcorn man poppar själv eller salta pinnar, men med måtta så klart!!!

• Gladhannapanna

Tittar in igen efter ett uppehåll på några månader. Ser att det är många nya så jag skriver en kort presentation:

har två barn, ska fylla 39 i mars. Började på helfart i våras, gick sex veckor och gick ner tio kg på den tiden. Fortsatte på halvfart till efter sommaren och tog då ytterligare några kg. Hade använt Alli innan helfarten så totalt gick jag ner ca 22 kg.
    I början av oktober operarades jag, det var planerat. har därefter inte fått träna förrän nu i januari och det har varit väldigt dåligt för min karaktär! under fyra veckor var jag hemma coh trillade tillbaka i gamla vanor ganska fort.
    Nu har jag börjat träna så smått, åkt längdskidor ett par gånger och i lördags var jag på ett Bodybalancepass, fick rejäl träningsvärk av båda aktiviteterna!
    jag mätte mig på Tanitavågen i onsdags, har gått upp ungefär 4 kg. Kan fortfarande ha mina kläder mm så det är ingen panik.

Jag försöker att inte stressa över kilona, kommer inte att gå upp på helfart för då tror jag att jag kommer att kunna hamna i sådana spiraler, äta-helfart för att justera-äta-helfart osv.
    Nu är målet att börja träna, då blir jag mer motiverad med att skärpa mig med kosten och då kommer förhoppningsvis kilona försvinna så småningom.

Idag ska jag börja med ngt som heter Milon, det är ganska nytt på mitt ställe. man tränar igenom hela kroppen på 17,5 minuter, styrketräning. För mig som verkligen avskyr att gå till gymet vore det toppen om det funakr. behöver verkligen bygga muskler!

• Gladhannapanna

Doriskis: Grattis!!! Vi går på samma ställe om jag minns rätt. I höstas opererades jag och då kunde jag inte träna på tre månader, fick då avdrag på avgiften, var inga problem alls. Vet inte hur de gör vid graviditet dock...

Svar på tråden xtravaganza