Tittar in igen efter ett uppehåll på några månader. Ser att det är många nya så jag skriver en kort presentation:
har två barn, ska fylla 39 i mars. Började på helfart i våras, gick sex veckor och gick ner tio kg på den tiden. Fortsatte på halvfart till efter sommaren och tog då ytterligare några kg. Hade använt Alli innan helfarten så totalt gick jag ner ca 22 kg.
I början av oktober operarades jag, det var planerat. har därefter inte fått träna förrän nu i januari och det har varit väldigt dåligt för min karaktär! under fyra veckor var jag hemma coh trillade tillbaka i gamla vanor ganska fort.
Nu har jag börjat träna så smått, åkt längdskidor ett par gånger och i lördags var jag på ett Bodybalancepass, fick rejäl träningsvärk av båda aktiviteterna!
jag mätte mig på Tanitavågen i onsdags, har gått upp ungefär 4 kg. Kan fortfarande ha mina kläder mm så det är ingen panik.
Jag försöker att inte stressa över kilona, kommer inte att gå upp på helfart för då tror jag att jag kommer att kunna hamna i sådana spiraler, äta-helfart för att justera-äta-helfart osv.
Nu är målet att börja träna, då blir jag mer motiverad med att skärpa mig med kosten och då kommer förhoppningsvis kilona försvinna så småningom.
Idag ska jag börja med ngt som heter Milon, det är ganska nytt på mitt ställe. man tränar igenom hela kroppen på 17,5 minuter, styrketräning. För mig som verkligen avskyr att gå till gymet vore det toppen om det funakr. behöver verkligen bygga muskler!