Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

The return of the Lolilla

HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-26 12:20:12 följande:
    Du känner inom dig hur du önskar att du vore ett kåt skogstroll som överaskar en oskuldsfull sömngångare i skogen?
    Hahaha... faktum är att jag skulle se ut som ett sådant om jag bar den klänningen.

Nu måste jag äta lunch. Vidbränd lunch.
  • Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-26 13:04:57 följande:
    Förra graviditeten blev jag grymt sugen på att öppna en gravid/barnprylsaffär och nu hyser jag en stor längtan efter att bli biodlare.skumt som fan jag har verkligen inte en ambitiös ådra i mig men lever drömmen om bin kvar tills att vi flyttat då tänker jag börja på
    Hahaha, det var det roligaste jag hört på länge.

Ska du klä den nyfödda bebisen i biodlardräkt då?
  • Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-26 13:26:43 följande:
    bäbisen får vara uppklädd i en bidräkt! Alltså det är heltstört men jag har verkligen snöat in på biodling utan att veta något om det. Ja och så rinner snålvattnet  bara jag tänker på honung.det behövs tydligen biodlare min tanke är att göra det i en liten skala som en hobby men fungerar det bra så lär jag kanske utöka och sälja. Kanske tillverka cerat och sånt.Läs här hemsidan är ful menwww.kullabygdens-biodlare.net/
    Jag hade gärna provat biodling men jag är rädd för bin.
    Hur kom du på detta?
    Jag hänger en del på sidan www.alternativ.nu Där kanske du kan hitta ytterligare information. Själv ska jag börja med hönor och köttkaniner för eget bruk.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-03-26 13:33:18 följande:
    Imorgon bitti åker jag till Malmö (jag och en bästis hälsar på de två andra bästisarna som bor där) de skall vara tärnor och vi skall göra inbjudningskorten till bröllopet.Mfern och jag satt igår och knopade ihop en text och den jäveln har helt snöat in på att vi måste använda frasen "äkta ståndet" någonstans Apropå störda människor, alltså.... Men det kommer ICKE att förekomma!
    Jag röstar för!
  • Pix Ladin
    Ord blind skrev 2010-03-26 13:33:38 följande:
    Din fråga i andra tråden var klockren!
    Nja... lite taskig men jag hade svårt att låta bli.
  • Pix Ladin
    M C skrev 2010-03-26 13:33:47 följande:
    Mmm, kanin... Det är fan det godaste kött som finns!
    Det är väldigt gott. Dessutom är de ganska billiga att föda upp och reproducerar sig väldigt bra.
  • Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-26 13:37:49 följande:
    Ord! Inte en aning det bara slog mig för nån vecka sedan vi kollar ju lite efter nytt boende och i och med det så tänkte jag nog på vad som vore önskvärt med tomt och så.Min morfars låssaspappa hade bin minns dom med skräck eftersom jag inte förstod skillnaden på bin och getingar när jag var liten men även med fascination då jag älskar honung.*s* jag föreslog kaniner för eget bruk för karln har en gammal dröm om att leva något så när självförsörjande och när jag är på smällen så väcks min ungdoms längtan lite extra. Han pep lite karln min och förklarade att han aldrig skulle kunna döda en gullig kanin men jag tror att det inte skulle vara något problem för mig bara han styckar och flår.Vi pratade även om hönor i natt tänk så underbart att alltid ha en massa ägg! Så kom jag på att jag typ hatar höns iallfall fruktar dom.Så jag föreslog att jag sköter kaninavlivning om han tar hand om fjäderfäna Ångrar faktiskt ibland att jag inte gick jordbruksgymnasium
    Det ångrar jag också!

Ska ni flytta långt?
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-26 13:38:23 följande:
    kannin är gott och billigt! man behöver bara ha dom över sommarn i en trevlig kanin hage och sen klipper man till till hösten och stoppar frysen full. (sparar ca fyra iche syskon som kan kjöra vidare nästa ar...dom stora kötraserna är dessutom mycke finare än dvärgkaninerna.
    Jag ska inte tänka så mycket på att de är fina... {#lang_emotions_death} Är lite väl blödig av mig egentligen. Men det är schysst att veta att de åtminstone haft det bra då de levt.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-26 13:40:50 följande:
    och fem sex far... egen ull och lamgryta och farost....
    Japp! Det är liksom nästa steg... Men man blir så bunden med får. Jag ska testa lite smådjur först. Men mark finns och allt. Jag skulle fan kunna ha en hel fårfarm.
Svar på tråden The return of the Lolilla