Inlägg från: lokisse |Visa alla inlägg
  • lokisse

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-10-19 15:16:46 följande:
    Jodå du tyckte mitt "mellanmjölksråd" om skydd i kontakterna när lillkillen ville slicka var för mesigt, så jag insåg att du inte skulle gilla mitt hålla andan-råd heller. 

Nu ska jag hämta mina illbattingar på dagis. Peace! 
    peacs? hur gammal är du igentligen en gammal övervintrad hippi?
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • lokisse
    Sven Justus skrev 2010-10-19 15:21:05 följande:
    Va?? Nu får du mer än gärna förklara det fysiologiska sambandet mellan smaklökar som reagerar på surt, magens önskan om att vilja kräkas och fenomenet hicka som knappt inte ens forskarna kan förklara.  Skrattande
    jo du det funkar som sa att kroppen tar imot signaler hela tiden en signal är att om det blir surt i munnen kan det bero pa magsyra. av ren reflex slutar man da oftast hicka.
    jag fick tippset av min bm för att älsta mopsen hickade som en galning.
    har senare hört att en sked lingonsylt används i samma syfte vid magundersökningar
  • lokisse
    Sven Justus skrev 2010-10-19 15:28:25 följande:
    Men varför skulle kroppen sluta hicka för att det smakar surt pga spya? Jag fattar liksom inte sambandet.
    för att det är samandragningar i en av dom största mag musklerna som orsakar hicka och den behöver du för att kunna kräkas vidare. (att kräkas är ju en skydsreaktion alltsa nagot bra som kroppen vill fortsätta med)
  • lokisse
    SimplyTheBest skrev 2010-10-19 15:40:42 följande:
    I det stora hela så håller jag med dig men inte om allt. Tänker fortsätta svälja vitpepparkorn när det härjar runt magsjuka. Spelar ingen roll att andra säger att det inte funkar - det funkar för mig ivf.

Och jag köper inte att det skulle vara övertygelsen som gör att det funkar. Isf skulle det funka att jag säger: "nej du, idag har du inte ont i kroppen". Och det funkar fan inte kan jag meddela.  (Dåligt exempel).
    *kramar pa*
  • lokisse
    Sven Justus skrev 2010-10-19 16:42:57 följande:
    Sorry, lila menar jag. Fokuserade på fel saker helt enkelt.. :)
    hur gar det med hickan?
  • lokisse
    2timearound skrev 2010-10-19 16:46:14 följande:
    Han blev intresserad av det intrikata spetsmöstret och undrade om han skulle kunna knyppla en sån klänning till sin fru. *vet*
    eller en korsett i den samma
  • lokisse
    2timearound skrev 2010-10-19 16:49:37 följande:
    Ja, de är sjukt snygga. 

men nu kan vi släppa det här och gå vidare faktiskt.  
    men dom star lite skumt
  • lokisse
    2timearound skrev 2010-10-19 17:01:28 följande:
    Ja, jag srev ju det, det ser konstigt ut. Tanken var inte att jag skulle posera ordentligt jag ville ha en bild påklänningen. Men det ser ju konstigt ut om jag croppar bilden under klänningskanten liksom....
    SimplyTheBest skrev 2010-10-19 16:59:04 följande:
    Visst ser hennes håriga ben lite fel ut till klänningen?
    *asg* Ja, fyfan, lite laser på det där alltså
    jag retas bara
  • lokisse
    2timearound skrev 2010-10-19 17:11:31 följande:
    Jag gråter av löken och har brännt mig på potatisvattnet. Vad kul det är att laga mat......
    sa gar det om man vill laga riktig mat. och du vet att man fiser av lök va
Svar på tråden The return of the Lolilla