Inlägg från: Jazza |Visa alla inlägg
  • Jazza

The return of the Lolilla

Blygdläppen skrev 2010-11-17 08:38:17 följande:
    Jag kan berätta en, om du vill?
    Gärna! Du är hemskt duktig som varit och tränat på morgonen!
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza
    2timearound skrev 2010-11-17 08:39:20 följande:
    Jag tycker det är drygt att han en 5-åring som sätter sig på tvären hel tiden. Hon har varit så sen i lördags. Jag börjar bli en mycket irriterad mamma. 
    Segt. Ja, E har ju varit sån sen hon var 1,5, så jag vet hur du känner Trotsåldern, my ass!
  • Jazza
    Blygdläppen skrev 2010-11-17 08:41:48 följande:
    Positivt: Jo ikväll ska jag dricka (vin)glögg, äta ostar, vindruvor, pepparkaka, och sedan få lite TLC
    Och jag ska skriva en dikt till dig.
    Låter fantastiskt, jag blev genast gladare Har du dejt?
  • Jazza
    Sven Justus skrev 2010-11-17 08:41:59 följande:
    Då är vi två. Alltså som har barn som inte sover på natten. :)
    I know.... Det brukar inte vara såhär, men hon har ballat ur, lite, sista... Dessutom har ju E slutat med nattblöja, så det är lite sängklädesbyten och hjälp på dass på nätterna, med. Men nu är jag inte ensam på ett tag, vilket är gött.
  • Jazza
    2timearound skrev 2010-11-17 08:44:19 följande:
    Kissar du henne innan du somnar själv? Alltså tar upp henne och sätter henne sovande på muggen? 
    Japp. Så igår skulle jag vara lite smart och vänta ut det, tills klockan blev mer. Det resulterade i att hon hann kissa på kvällen... Hon är inte konsekvent i sitt kissande, om jag säger så. Men, hon är stolt och glad, så det är jag med, det är ok med ett byte/natt, tills vi hittar en bra rutin.
  • Jazza
    Blygdläppen skrev 2010-11-17 08:43:52 följande:
    Ja! Så jag tänkte gå ut och köpa sensuella underkläder idag!
    Oh, vad för ngt?
    (Inte bullpåse, bara?)
  • Jazza
    Sven Justus skrev 2010-11-17 08:46:51 följande:
    Aha, dina kids är några år äldre förstår jag? Inte för att det på ngt sätt förminskar det enormt skittråkiga med barn som inte sover på nätterna.

Fast inatt sov jag med öronproppar. Märklig känsla.  :)
    Det är sååå skönt med öronproppar Ja, de är 3,5 och 1, så lite äldre än V. Känns som att man nu borde kommit ur det värsta, men jag minns att E betedde sig knasigt med sömnen i denna åldern, hon med.
  • Jazza
    2timearound skrev 2010-11-17 08:42:01 följande:
    Du, jag tar din lilla plutt, synar och höjer med 2 st A.  
    Lätt, fan!
  • Jazza
    Sven Justus skrev 2010-11-17 08:49:39 följande:
    Man ska alltså vara inställd på att byta sängkläder en gång per natt?
    Vi är det. Jag har framme ett byte, så jag inte behöver leta i garderob osv, och en ny pyamas.
  • Jazza
    Sven Justus skrev 2010-11-17 08:54:33 följande:
    Dum fråga kanske, men madrassen kan väl inte vara så fräsch? Eller man har kanske ngn form av plastskydd?
    Plastad frotté, som Totajmern säger. Mycket bra uppfinning, det har de även när de har blöja, man kan ju bli magsjuk och det är inget vi vill utsätta en madrass för...
Svar på tråden The return of the Lolilla