• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Xgirl83
    Wizz skrev 2010-08-20 23:22:42 följande:

Är Lindex tjocka fleecoveraller stora i storlekarna? Har en tjej som är 66 lång nu och velar om jag ska köpa en 68 eller 74 åt henne, hon är 8½ månad. Köpte en vinterjacka på H&M åt henne i 74 och den drunknade hon i nu så den måste jag byta. 

Är så svårt med stolekar! Vilken skulle ni köpt?

Jag vet visserligen inte något om storlekarna på de overallerna, men eftersom overallen kanske inte ska börja användas på närmare tre månader (beror ju dock på var i landet du bor) och den ska räcka fram i feb-mars så hade nog jag valt stl 74. Jag upplever det som att det inte gör så mycket om en sådan fleeceoverall är för stor för det blir som att de sitter i en gosig filt mer. Dottern hade en sådan overall (dock ej Lindex) i stl 86/92 när hon nyss hade börjat med stl 80 på kläder och det var inga problem.

Jag har köpt en sådan fleeceoverall i stl 74 till min 3-månaders kille som är lite drygt 60 cm. Fast i den åldern växer de ju visserligen snabbare.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • iAnnaMaria
    Wizz skrev 2010-08-20 23:22:42 följande:

Är Lindex tjocka fleecoveraller stora i storlekarna? Har en tjej som är 66 lång nu och velar om jag ska köpa en 68 eller 74 åt henne, hon är 8½ månad. Köpte en vinterjacka på H&M åt henne i 74 och den drunknade hon i nu så den måste jag byta. 

Är så svårt med stolekar! Vilken skulle ni köpt?

74 utan tvekan :D
  • mollan nu
    iAnnaMaria skrev 2010-08-21 12:01:50 följande:
    74 utan tvekan :D
    håller med
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Snorky
    star67 skrev 2010-08-21 12:43:38 följande:
    villken stövar ska man ta det finns såna som är fodrad undrar om man köpa sånt kan man använda de hela tiden eller bara när det är kallt och måste man köpa andra också utan foder?? www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/Str--20-...
    vi kör de fodrade på hösten o vintern (när det är milt) medans vanliga utan foder på sommaren.
    Men man kan lika gärna köpa ofodrade o använda raggsocka i när det finns behov. Men med tanke på Skopunktens stövelpris så köper vi både och, tycker det är skönt att ha.
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Snorky

men oj vad de har höjt priset på stövlarna nu då! Fodrade kostade ju 99:- också sist jag köpte... och åren innan kostade stövlarna 69:-/st...

♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • star67
    Snorky skrev 2010-08-21 13:01:27 följande:
    men oj vad de har höjt priset på stövlarna nu då! Fodrade kostade ju 99:- också sist jag köpte... och åren innan kostade stövlarna 69:-/st...
    ja tyvärr så där också är inte så biliga längre vanliga för 99 kr och fodrad för 150 kr.

jag frågade förut om någon har tips på en jacka som man kan använda till de komande kalla dagar och sen till vinter dagar som man inte behöver overall. men nu jag hittade något som skulle vara jätte bra såna jackor 3 i 1 som är avtagbar foder, men vet inte när kommer de in i butiken jag tror att kappahl brukar få i små stl men vet inte om lindex brukar få i mindre stl jag behöver en till pojke stl 80 eller 86. såna
     www.tradera.com/Fix-jacka-3-i-1-fleecejacka-43-skaljacka-86-Utrop-1kr-auktion_302782_116832100#pic
  • New mum

vad är detta? Jag skulle beställa kläder nu från lindex och på alla koderna står det att kampanjekoden finns men jag inte har rättighet att använda den....

är detta nått nytt lindex har fått för sig? Jag är ju inte clubmedlem..kan det vara därför?

• Lycka 1
    star67 skrev 2010-08-21 13:14:55 följande:
    ja tyvärr så där också är inte så biliga längre vanliga för 99 kr och fodrad för 150 kr.

jag frågade förut om någon har tips på en jacka som man kan använda till de komande kalla dagar och sen till vinter dagar som man inte behöver overall. men nu jag hittade något som skulle vara jätte bra såna jackor 3 i 1 som är avtagbar foder, men vet inte när kommer de in i butiken jag tror att kappahl brukar få i små stl men vet inte om lindex brukar få i mindre stl jag behöver en till pojke stl 80 eller 86. såna
     www.tradera.com/Fix-jacka-3-i-1-fleecejacka-4...#pic
    Jag köpte en Fix 3-i-1 jacka i butik igår.
    Dom hade jackorna på lagret men var snälla och gick och hämtade en till mig.
  • star67
    Lycka 1 skrev 2010-08-21 13:17:03 följande:
    Jag köpte en Fix 3-i-1 jacka i butik igår.
    Dom hade jackorna på lagret men var snälla och gick och hämtade en till mig.
    jaha men finns inte på nätet! är de fina i vilken stl hade dem, och vad kostade dem??? om du har bild blir bra om du lägga här.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11