• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • lindis79

Jag är med sugen på mkt av deras kläder...men har lite av shopping förbud just nu..

• Glittrax
    Skytten75 skrev 2010-03-17 11:14:33 följande:
    Köper ni ny vårjacka varje år i en ny större storlek? Tex om barnet hade förra året 92 men har 98 nu. Eller köper ni varannan större storlek? 92 och sen 104? Så de kan ha kläderna längre.
    I höstas fick dottern fodrat regnställ från lindex, (är väldigt nöjda med det!) det var lite stort då, stlk 98, stort i stlk, finns även extraplats nu men till hösten får vi väl se, hon kanske får ett växtsprång fram till dess!

Men tänker inte enbart ekonomiskt utan tycker ju att de ska kunna röra sig smidigt utan att kläderna är ivägen..
  • Glittrax
    Glittrax skrev 2010-03-17 12:10:48 följande:
    I höstas fick dottern fodrat regnställ från lindex, (är väldigt nöjda med det!) det var lite stort då, stlk 98, stort i stlk, finns även extraplats nu men till hösten får vi väl se, hon kanske får ett växtsprång fram till dess! Men tänker inte enbart ekonomiskt utan tycker ju att de ska kunna röra sig smidigt utan att kläderna är ivägen..
    glömde ju säga att vi kanske testar en större storlek i vårkläder, men vill inte ha det för stort, men visst är det perfekt om de kan ha det länge..
  • sarsparis
    MajMamman08 skrev 2010-03-17 08:54:43 följande:
    Köpte fix skaljackan i stl 92 till min son som e 85cm lång,jösses så stor den va....men är rädd att 86 e för liten?? ska ju kunna ha fleece tröja under. Vad tror ni? va har ni köpt för stl till era 2 åringar? Någon som har bild på hur en 92 jacka sitter på era barn?
    98 har jag till min 2 åring men han är ca 93 lång, tycker också jackorna är långa, provade en 92 och de skulle nästan bli tight med en flecce under.
  • MajMamman08
    sarsparis skrev 2010-03-17 12:14:47 följande:
    98 har jag till min 2 åring men han är ca 93 lång, tycker också jackorna är långa, provade en 92 och de skulle nästan bli tight med en flecce under.
    ja de e verkligen långa!Men då kanske en 92 e bra om de ska ha fleece under o sen får man hoppas han kan ha den i höst med=)
  • Måledal

Jag undrar om nån vet ang. fix överdrags byxa...

Är den vattentät eller ej? I butiken sa hon att det är lika vattentät som ett galonställ, men på hemsidan står det smuts och vattenavstötande material???
    Hmm...

Inte för att den behöver vara vattentät. Jag köpte den mest som en överdragsbyxa att ha nu snart, när overall är för varmt, men det ändå är liiiite kyligt ute, eftersom den är lite fodrad.
    Är det nån annan som köpt denna byxa? vad har ni tänkt att den ska användas som???

Och även gärna storlekstips på denna byxan till en killa på ca 107cm och 18 kg? 110 eller?

• maggan75
    Lycka 1 skrev 2010-03-17 10:59:53 följande:
    Jag fick också dom kupongerna idag. Någon som vet om man kan använda båda koderna samtidigt i webshoppen?På två olika plagg alltså.Vill ju inte behöva göra två beställningar och betala frakten två gånger.
    de koderna var det
  • fritzie76

Nu har jag gjort två beställningar och andra gången så var koderna kvar så jag fick rabatt igen...undrar om det går eller ordern bli makulerad??

• Tessou

Nån som provat att shoppa med rabatterna i butik och på hemsidan?

ELIAS 090326
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-03-17 10:59:53 följande:
    Jag fick också dom kupongerna idag. Någon som vet om man kan använda båda koderna samtidigt i webshoppen?På två olika plagg alltså.Vill ju inte behöva göra två beställningar och betala frakten två gånger.
    Det funkar fint, och dessutom är det 10 % extra rabatt på hela ordern nu, extra bra! :)
    Oscar 091001
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11