Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Xgirl83 skrev 2010-08-15 18:07:07 följande:
    Det testet jag hittade där är från 2008, så det säger inte så mycket om årets overall. Speciellt inte som de gjort dem vattentätare i år. Men det kanske finns ett nyare test?
    Vi föräldrar ska ha ett overalltest denna månaden,får se vilka märken som är med.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Coca cola light skrev 2010-08-15 19:50:14 följande:
    Kan man häva en redan lagd order? Jag beställde Fixoverallen igår och idag var jag på loppis och fyndade 4 stycken overaller för 20 kr styck. Två från Hm, en från Lindex och en av märke jag inte känner igen. En i storlek 98, två 104 och en 110. Det bästa av allt var priser samt att jag kände igen säljaren sedan öppna förskolan. Nu känns det dock lite onödigt att även köpa Fixoverallen.
    ja om den inte är under behandling så går det.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Läser att det är fler som anser att overallerna är små i storlekarna,fick hem en 98 till min dotter på drygt 92 cm lång och den ska bytas till en stl 104. Mätte mot hennes name it overall i stl 92 som hon hade förra året och den var någon cm kortare i "axel -gren" mått. 98:an funkar ju defenitivt bra nu och säkert första halvan av vintern men sen är jag osäker...

• Wilmis07
    anette 81 skrev 2010-08-19 10:05:21 följande:
    ja då blir du nog nöjd med en 104
    Ja hoppas det,den lär ju bli lite lång i benen men det gör ju inte så jättemycket. Annars blir det väl till att gå på jakt igen efter annat märke,suck.. Men annars verkade den jättefin inte alls så stel som förra årets modell.
  • Wilmis07
    Ruso skrev 2010-08-19 10:24:55 följande:
    Oj då... nu vill jag också prova!
    Men jag vill ju inte heller ha superlånga ben och ärmar, då är det bättre att ha en storlek mindre som _kanske_ räcker hela vintern.. skulle de i februari visa sig att den är för liten så kanske det räcker att börja anvädna skalkläder med fleece under. Har haft overaller med för långa ben förut, och de brukar nötas lite väl mycket på benslutet...
    Ja så känner jag också. Ska prova 104 idag och se.
  • Wilmis07
    Ruso skrev 2010-08-19 10:42:12 följande:
    Men provade du den inte på henne?
    Tänkte att det ju inte säger så mycket om man bara mäter med andra plagg, förra vinterns plagg kanske var lång i "kroppen" men urvuxen på ärmlängden osv...
    Jo naturligtvis provade jag den på henne,jämförde sen när jag tyckte att den kändes lite i storleken.
  • Wilmis07
    anette 81 skrev 2010-08-19 13:01:26 följande:
    den var inte så lång i benen på min dotter, dom ska ha skor oxå
    Ska köra och byta den snart,ska bli spännade och se hur den sitter på henne i stl 104.
  • Wilmis07
    Enensammamma skrev 2010-08-19 19:14:30 följande:
    Till höstskor är det bara gore tex som gäller enligt mig. Köp stort så räcker det till våren också!

Värt varenda öre
    Håller med,det är verkligen bra. Vi hade superfit förra hösten och i våras.
  • Wilmis07
    Xgirl83 skrev 2010-08-19 22:03:30 följande:
    Nåt sånt här?
    www.barnskobutiken.se/superfit-23211-goretex-...
    Japp det var den vi hade fast i en annan färgställning,jag var jättenöjd. Den är inte riktigt lika låg som en vanlig gympasko och inte hög som en känga utan mittimellan.
  • Wilmis07

Jag älskade också den nya rååååsa,skulle också vilja haft den i overall.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11