Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

star67 skrev 2010-08-14 19:02:44 följande:
    Ni har diskoterat mycket om skor stl men jag har glömt vad ni tyckte.
    hur många cm ska Skons innerlängd  vara störe än barnet Fotlängd ???hans fot längd är 13 cm nu. 

hittade ett par i stl 22 på copp på halva pris men jag Mät barnet fot med deras mättare och det var 200 mm och skorna var 210 - 213 mm skulle de vara bra tror ni eller är de för små??
    alldeles för små! !,5 till 2 cm större än foten beroende vad det är för sko.
    ♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • AochJsMamma

Nu beställde jag en röd 98 till 90 cm Alexander. Blir den för stor får jag väl byta. Nu får jag banne mig sitta på fingrarna, INGA mer ytterkläder hittåt! Om jag kan håll amig.. Men vem kan motstå en overall för 460 spänn?

Ska bli så kul att se den irl, hoppas den har samma fina röda färg som fjolårets jackor! (overallerna minns jag inte om de fanns i rött..)

• AochJsMamma
    myHappiness skrev 2010-08-15 09:58:13 följande:
    HEJ, provar igen då mitt inlägg försvann i mängden..!
    Vågar man hoppa in här med en fråga?

Är det någon som jämfört fix overallen med den från KappAhl?

Tycker att den från KappAhl är mycket snyggare, men den har bara 5000 i vattenpelare.
    Är det någon som fått bekräftat från Lindex att det verkligen är 10000 på deras overall?

Tack på förhand!
    ingenaning tyvärr...
  • AochJsMamma
    Coca cola light skrev 2010-08-15 19:50:14 följande:
    Kan man häva en redan lagd order? Jag beställde Fixoverallen igår och idag var jag på loppis och fyndade 4 stycken overaller för 20 kr styck. Två från Hm, en från Lindex och en av märke jag inte känner igen. En i storlek 98, två 104 och en 110. Det bästa av allt var priser samt att jag kände igen säljaren sedan öppna förskolan. Nu känns det dock lite onödigt att även köpa Fixoverallen.
    man har alltid två veckors ångerrätt när man köper på internet av ett företag, enligt lag.
  • AochJsMamma
    star67 skrev 2010-08-16 10:54:17 följande:
    elleo lurar kunder!
    jag beställde föra gång några varor och en överkast för 29 kr. jag fick andra varor utom överkast, mailade de de sa att den har försvunnit på posten blev sur o lämnade tillbaka hela beställnning.

Igår jag gjorde ny beställning och en veska addidas på köpet det står att paketet har skickat utom väska som står posten 10 /9. och jag beställde för veskan skull. varför de gör så??
    vad var detför kod på Ellos? Skulle oxå vilja ha en sån väska, o rabatt vill jag ju oxå ha Tungan ute
  • AochJsMamma
    sarsparis skrev 2010-08-17 20:16:42 följande:
    Vad tror ni, jag kan alltså inte bestämma mig för overall, velar hit och dit. bor på västkusten=slask, regn och mer slask.

Tror ni fix overallen håller måttet? vill absolut inte att sonen ska behöva ha på sig galonbyxor ovanpå.
    men då ska väl FIX absolut vara ett bra val! 10 000 i vattenpelare är mycket, lika mkt som Molo o POP om jag inte minns fel. Fick ju bra betyg förra året, enda minus var andningen o förhoppningsvis så har de åtgärdat det i år. Jag säger kör på FIX, vi har köpt en att ha som extraoverall til dagis. ÄLSKAR rött så kunde inte låt abli
  • AochJsMamma
    Tullemi skrev 2010-08-17 20:21:31 följande:
    Jag letar efter liknande fast i mindre storlekar. Jag vill ha till min lilla Lucas och han behöver 74 (kanske 80). Vet nån någon affär med mysig fleece/lurvisar i mindre storlekar? Inte MOLO för det är i detta fallet lite för dyrt.
    jag köpte en superfin på Kappahl i våras, turkos. de kankse har dem kvar, eller får in liknande?
  • AochJsMamma
    AochJsMamma skrev 2010-08-17 21:04:23 följande:
    jag köpte en superfin på Kappahl i våras, turkos. de kankse har dem kvar, eller får in liknande?
    fanns både på baby och barn.
  • AochJsMamma
    Xgirl83 skrev 2010-08-18 22:11:35 följande:
    Skumt!

Vad brukar ni ha för skor till barnen på hösten? Brukar ni ha särskilda höstskor?
    vi har höst skor, dels skinnskor från kavat o dels goretex gympadojjor från superfit. Jättenöjd med bägge!
  • AochJsMamma
    Xgirl83 skrev 2010-08-18 22:38:46 följande:
    Hm, ja jag funderar så på vad dottern ska få. Det fanns lite högre Adidas-skor med Goretex för 199:- på rean, det hade kanske varit bra. Annars finns ju en 50% på Ellos nu men hittade inga jag tyckte var riktigt bra. Får väl bli ett par Kavat i skinn då..
    jag tycker Kavat är superbra, bra passform etc .
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11