• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Ruso

En undran.... köpte FIX överdragsbyxan förra våren, och har inte kollat den så noggrant... nu skulle jag tvätta den då min dotter råkade kissa ner sig i dag. Och upptäcker då hål längst ner på båda benens insida. Det är inte hål som är rivna upp, utan mer som om det är en bit som fattas (fattar ni? Får väl visa bild, men de ligger i maskinen nu....) Dessa hål är precis där den limmade sömmen slutar.

Om någon fattar min ursla beskrivning, tror ni det är ren slitage eller reklamation?
    Otroligt tråkigt... jag trodde hon hade byxor som räckte även i vår, men nu är det ju hål så de duger ju bara när det är torrt väder...

• NovaAlexandra
    Ruso skrev 2010-04-04 20:23:25 följande:
    En undran.... köpte FIX överdragsbyxan förra våren, och har inte kollat den så noggrant... nu skulle jag tvätta den då min dotter råkade kissa ner sig i dag. Och upptäcker då hål längst ner på båda benens insida. Det är inte hål som är rivna upp, utan mer som om det är en bit som fattas (fattar ni? Får väl visa bild, men de ligger i maskinen nu....) Dessa hål är precis där den limmade sömmen slutar. Om någon fattar min ursla beskrivning, tror ni det är ren slitage eller reklamation? Otroligt tråkigt... jag trodde hon hade byxor som räckte även i vår, men nu är det ju hål så de duger ju bara när det är torrt väder...
    så blev min dotters fix overall. fick reklamera, känt problem att tejpen sliter sönder tyget.
    /mamma till världens bästa Sanna och Emma www.sannasmamma.blogspot.com
  • melizza

finns fix överdragsbyxorna bara i svart??? varför finns dem inte i samma färger som fix jackorna??

vill ha rabatt.....finns det nån kupong som funkar nu??

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • zaffron

Hur hittar jag vilka innermått Lindex skor har? Dotterns fötter är 15 cm och jag har ingen aning om vilken storlek jag bör köpa. Tacksam för snabbt svar! De skorna jag vill ha börjar ta slut... :))

• Tullemi
    zaffron skrev 2010-04-07 13:06:45 följande:
    Hur hittar jag vilka innermått Lindex skor har? Dotterns fötter är 15 cm och jag har ingen aning om vilken storlek jag bör köpa. Tacksam för snabbt svar! De skorna jag vill ha börjar ta slut... :))
    Vi har köpt en mätsticka och innermåttet skiljer jättemycket mellan olika märken. Mileas fot är 14,5 cm och hon har 23-25 i skostorlek.... Alltså jättebra med mätstickan .
    Milea 080217 Lucas 100202
  • zaffron

Jo, jag vet! Det är därför jag frågar om det finns nån tabell för just Lindex skor, eller nån som vet som köpt förut. Jag hade gärna provat i affär men måste beställa via webbshoppen. Tack ändå för att du tog dig tid att svara :)

• anette 81

lindex har lite rea på sin sida nu

Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Skytten75
    Tullemi skrev 2010-04-07 14:28:37 följande:
    Vi har köpt en mätsticka och innermåttet skiljer jättemycket mellan olika märken. Mileas fot är 14,5 cm och hon har 23-25 i skostorlek.... Alltså jättebra med mätstickan .
    Vart köpte du mätstickan? Jag tycker det är så svårt med skostorlekar.

Om man köper gummiskor/gympadojor som vår skor. Hur mkt större ska de vara?
    Vilka skostorlekar har era barn? Hur gamla är de?
    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Tullemi
    Skytten75 skrev 2010-04-08 11:05:00 följande:
    Vart köpte du mätstickan? Jag tycker det är så svårt med skostorlekar.Om man köper gummiskor/gympadojor som vår skor. Hur mkt större ska de vara?Vilka skostorlekar har era barn? Hur gamla är de?
    Vi beställde en från ellos.se - billigaste jag kunde hitta.
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11