• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • lottizm

4-5 år på zara motsvarar 110, tycker det brukar stämma bra. Köpte 3-4 år (104) till sonen i vintras när han hade 104 i andra kläder. Men var riktigt besviken på kvalitén så nu handlar jag inte där mer...

• winters
    ZZ12 skrev 2011-08-18 13:13:52 följande:
    Hur är storlekarna på barnkläder på Zara???

Vanlig stl 104 motsvarar det Zaras stl "4/5 år"...?  Tänker att de nog är en stl mindre än svenska storlekar, ngn som vet???

Ngn som vet hur det är att returna till Zara om man beställer på webben, kan man returna till butik??

Tack!! 
    98 är 2-3 år o 104 3-4 år, tycker att det verkar stämma ganska bra, men byxben upplever jag som långa till min som är lång, men m korta ben, så byxorna kan han ha länge! Skrattande
    har inte upplevt problem m kvaliteten utan varit jättenöjd med allt, har handlat där sedan innan de kom till sverige, synd om någon hade upplevt det!
    det kan hämtas i butik (0 kr i avgift) o även returneras där i 30 dagar, de får leveranserna med ordinarie kläder på mån o tors var det i min butik, därför kunde de köra utan extra avgifter, väldigt smidigt, och toppen eftersom de har mycket strörre sortiment på nätet!
    Oscar 091001
  • Lilaa
    winters skrev 2011-08-18 12:33:58 följande:
    Tipsar om Zaras slutrea på nätet, galet billigt, var tvungen att slänga med några shorts till nästa sommar för 49 pix när jag ändå skulle beställa hem de mysiga velourchinosarna! Skrattande
    www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/produc...

hur funkar det om man vill skicka tillbaka grejjer? vad är frakten och var hämtar man ut paketet?
  • älskarlivet81

Den overallen har vi beställt. Det står ju inte att den inte är vattenavvisande, tvärtom. Den är ju vattentät..

• Lilaa
    älskarlivet81 skrev 2011-08-18 23:21:59 följande:
    Den overallen har vi beställt. Det står ju inte att den inte är vattenavvisande, tvärtom. Den är ju vattentät..
    vad är skillnaden på vattenavisande och vatten och vindtät?
  • sarsparis
    Lilaa skrev 2011-08-18 23:42:51 följande:
    vad är skillnaden på vattenavisande och vatten och vindtät?
    vattenavvisande avvisar bara vatten till en viss mängd och kan därmed bli blöta inuti. vattentäta håller helt vatten ute, eller ja, de ska göra det, ju högre vattenpelare ett plagg har ju bättre håller de vatten ute. jag hade personligen aldrig tagit på mitt barn en endast vattenavvisande overall.
  • Therese1981

ingen som har en 30% att skriva ut?

• liber

Någon som har jämfört termobyxorna på Kappahl och Lindex, de med 10000 vattenpelare? Skillnader i storlek och passform tänker jag på då.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11