• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Lilaa
    älskarlivet81 skrev 2011-08-19 12:15:28 följande:
    Såg att du redan fått svar på det, men undrar var du läst att den gröna overallen inte är vattenavvisande? Eller menade du att den istället är vattentät?
    har för mig att det stod att den gröna var vatten och vindtät. Kanske är då pops overall bättre?. Har även fleece fodrat galonset om det skulle bli slaskigt
  • Kristyr
    Pixxi skrev 2011-08-19 14:36:03 följande:
    På "mitt Lindex " hade de - handla för 400 få 100 i presentkort.
    fick man på lindex i huddinge med hörde jag när jag var där idag.
  • lottablom
    Pixxi skrev 2011-08-19 14:36:03 följande:
    På "mitt Lindex " hade de - handla för 400 få 100 i presentkort.
    Alla Lindex i hela Sverige har dom erbjudanden samtidigt då det styrs uppifrån och inte från varje individuell butik :)
  • Xgirl83
    Lilaa skrev 2011-08-19 18:39:26 följande:
    har för mig att det stod att den gröna var vatten och vindtät. Kanske är då pops overall bättre?. Har även fleece fodrat galonset om det skulle bli slaskigt

Pops overall är också vatten- och vindtät, det är ju nåt positivt? Däremot tror JAG att Pops overall är bättre, men dubbelt så dyr. Så det beror ju helt på vad man vill betala osv.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lady in red

Är så trött på att Lindex gör sina barnkläder för smalare barn . Kolla bara in många av taightsen,supersmala nertill. Min lilla knubbiga 4 åring passar tydligen inte i Lindex kläder längre,känns trist för jag gillar verkligen Lindex. Är det bara jag som tycker de gör stl mindre?

Tydligen ska tjejer i den åldern vara smala,för lillkillen är oxå en knubbis-men killmodet verkar över lag större i stl för han kan ha de mesta! 

• älskarlivet81
    Lilaa skrev 2011-08-19 18:39:26 följande:
    Ja fast vattentät betyder ju att den är bättre än vattenavvisande.. Förstår inte riktigt vad du menar...
  • liber
    lady in red skrev 2011-08-19 22:14:12 följande:
    Är så trött på att Lindex gör sina barnkläder för smalare barn . Kolla bara in många av taightsen,supersmala nertill. Min lilla knubbiga 4 åring passar tydligen inte i Lindex kläder längre,känns trist för jag gillar verkligen Lindex. Är det bara jag som tycker de gör stl mindre?

Tydligen ska tjejer i den åldern vara smala,för lillkillen är oxå en knubbis-men killmodet verkar över lag större i stl för han kan ha de mesta! 
    Jag tycker det är ett problem generellt. Min dotter är smal men ändå kan jag tycka många leggins och jeanstights ska vi inte tala om, är alldeles för smala nedtill. Har inte märkt att det skulle vara just Lindex dock. Jeggings och treggings kan hon inte ha eftersom de sitter för hårt över vaderna. Och då är hon alltså smal! Så jag är inte säker på att det beror på att dina barn skulle vara för knubbiga, det är kläderna som är för smala!
  • lady in red
    liber skrev 2011-08-19 22:21:03 följande:
    Jag tycker det är ett problem generellt. Min dotter är smal men ändå kan jag tycka många leggins och jeanstights ska vi inte tala om, är alldeles för smala nedtill. Har inte märkt att det skulle vara just Lindex dock. Jeggings och treggings kan hon inte ha eftersom de sitter för hårt över vaderna. Och då är hon alltså smal! Så jag är inte säker på att det beror på att dina barn skulle vara för knubbiga, det är kläderna som är för smala!
    Ja,det är bara trist att det ska vara så. Fattar inte att jeggins/treggins kan vara som mer stretchiga. Som dom jag har från Lindex . Skulle väl gå att ha mer stretch till barn med tycker jag?!

Om din dotter är smal och hon har svårt att ha många byxor,då är det ju helt otroligt!! Varför görs kläderna mindre,fattar inte de alls.   
  • Kristyr
    lady in red skrev 2011-08-19 22:14:12 följande:

för smala barn? *hm..* tycker deras capri (heter det så till kille) är för stora/breda för min kille. Men då ska vi inte prata om HMs de fick jag dra åt så att nästan resåren tog slut i midjan. Då har jag inte en benget utan en normal kille tycker jag.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11