star67 skrev 2011-12-05 11:36:46 följande:
ohhh jag är ireterad på våra lindex butiker i jönköping.
en vannina hade beställd en overall från online och när hon skulle prova den på sin dotter tappade en knapp.
och hon skulle byta den1 men dem sa att dem får inte byta den eftersom hon har använd för mycket rabatt. hon hade använd 30% och en 25%.
och hon hade en rabatt kupong som skulle använda, men sen såg hon att dem hade inte dragit rabatter på den nya vara och frågade varför!! dem sa att hon har använd rabatten redan!! men varför inte brätta innan köpet då??
när dem se att man vill byta något som är köpt på online bli sura och vägrar nästan göra det, men bara stl på samma vara går bra på en butik men dem andra går ofta till cheffen och frågar och man stannar på kassa jätte länge, och nu därför jag köper sällan från lindex butiker.
kanske ska man brätta det till kundtjänst då??
jag beställde både overall och vinterjacka och knappade in en 30% och en 25% och trodde ju såklart att det den ena rabatten skulle dras på det ena plagget och den andra rabatten på den andre. Fick hem overallen och insåg att den var för stor och åkte in till vår Lindexbutik och skulle byta den. Då såg de att rabatterna hade gått på overallen båda två vilket hade gett mig ett väldigt bra pris. Men expediten i min butik bara skakade på huvudet och undrade vad shoponline hade för sig. Det blev lite krångligt för hon fick mata in först 30% rabatten och sen slå 25% som en rabatt i kronor på jackan eftersom det i deras system inte gick att kombinera rabatterna och slå 25% på jackan gav ju en lägre summa.
Det tog lite tid för henne att göra det och hela tiden muttrade hon om att shoponlinen gjort bort sig men gratulerade mig till mitt mycket bra köp.