• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • star67

ohhh jag är ireterad på våra lindex butiker i jönköping.

en vannina hade beställd en overall från online och när hon skulle prova den på sin dotter tappade en knapp.
    och hon skulle byta den1 men dem sa att dem får inte byta den eftersom hon har använd för mycket rabatt. hon hade använd 30% och en 25%.
    och hon hade en rabatt kupong som skulle använda, men sen såg hon att dem hade inte dragit rabatter på den nya vara och frågade varför!! dem sa att hon har använd rabatten redan!! men varför inte brätta innan köpet då??

när dem se att man vill byta något som är köpt på online bli sura och vägrar nästan göra det, men bara stl på samma vara går bra på en butik men dem andra går ofta till cheffen och frågar och man stannar på kassa jätte länge, och nu därför jag köper sällan från lindex butiker.

kanske ska man brätta det till kundtjänst då??

• Gurkan
    star67 skrev 2011-12-05 11:36:46 följande:

en vannina hade beställd en overall från online och när hon skulle prova den på sin dotter tappade en knapp.
    och hon skulle byta den1 men dem sa att dem får inte byta den eftersom hon har använd för mycket rabatt. hon hade använd 30% och en 25%.
    och hon hade en rabatt kupong som skulle använda, men sen såg hon att dem hade inte dragit rabatter på den nya vara och frågade varför!! dem sa att hon har använd rabatten redan!! men varför inte brätta innan köpet då??

när dem se att man vill byta något som är köpt på online bli sura och vägrar nästan göra det, men bara stl på samma vara går bra på en butik men dem andra går ofta till cheffen och frågar och man stannar på kassa jätte länge, och nu därför jag köper sällan från lindex butiker.

jag beställde både overall och vinterjacka och knappade in en 30% och en 25% och trodde ju såklart att det den ena rabatten skulle dras på det ena plagget och den andra rabatten på den andre. Fick hem overallen och insåg att den var för stor och åkte in till vår Lindexbutik och skulle byta den. Då såg de att rabatterna hade gått på overallen båda två vilket hade gett mig ett väldigt bra pris. Men expediten i min butik bara skakade på huvudet och undrade vad shoponline hade för sig. Det blev lite krångligt för hon fick mata in först 30% rabatten och sen slå 25% som en rabatt i kronor på jackan eftersom det i deras system inte gick att kombinera rabatterna och slå 25% på jackan gav ju en lägre summa.

Det tog lite tid för henne att göra det och hela tiden muttrade hon om att shoponlinen gjort bort sig men gratulerade mig till mitt mycket bra köp. 
  • star67

men det spelar ingen roll om man har fått för mycket rabatt eller för lite  eller om den var på rea! har man fått något trasigt bör dem bytta åt. dem där 25%rabatt går att kombinerar med andra rabatter även om man köper en vara så drar den 30%först och 25% sen det har funkat så ett bra tag, men varför dem bli sur när man har fått bra rabatt?? man bör kontakta kundtjänst då?

• Tina83
    star67 skrev 2011-12-05 15:54:14 följande:
    men det spelar ingen roll om man har fått för mycket rabatt eller för lite  eller om den var på rea! har man fått något trasigt bör dem bytta åt. dem där 25%rabatt går att kombinerar med andra rabatter även om man köper en vara så drar den 30%först och 25% sen det har funkat så ett bra tag, men varför dem bli sur när man har fått bra rabatt?? man bör kontakta kundtjänst då?
    vad är detta för rabatt? funkar den än?

Om inte, finns det några rabatter nu? (har flyttat men lindexposten går till min gamla adress jämt, suck) 
  • imsel

Är vinterkläderna på h&M på rea i butikerna också? För visst var alla jackor, byxor och overaller på rea nu? (kollade i katalogen)

april 09 kom min bebbe
  • lottizm

någon som har sett den här velouroverallen i butik: http://www.lindex.com/eu/kids/girl-1-7-years/6708131/Jump-in/?styleId=19877066

min femåring vill så gärna ha en onepiece, jag köpte en för liten tidigare i höstas, men här i Spanien går det inte att få tag på, förutom Lindex då som skickar hit. vet att det ska komma in en till men den kommer säkert bara några dagar innan julafton.

men vad jag skulle fråga var väl om den ser "tjejig" ut? puffärmar eller liknande?   

• zasata
    lottizm skrev 2011-12-07 20:56:58 följande:
    någon som har sett den här velouroverallen i butik: www.lindex.com/eu/kids/girl-1-7-years/6708131...

min femåring vill så gärna ha en onepiece, jag köpte en för liten tidigare i höstas, men här i Spanien går det inte att få tag på, förutom Lindex då som skickar hit. vet att det ska komma in en till men den kommer säkert bara några dagar innan julafton.

men vad jag skulle fråga var väl om den ser "tjejig" ut? puffärmar eller liknande?   
    tycker den e rätt sladdrig mycket finare på nätet... hm och kappahl har finare, skickar dom?
  • lottizm
    zasata skrev 2011-12-07 21:44:02 följande:
    tycker den e rätt sladdrig mycket finare på nätet... hm och kappahl har finare, skickar dom?

kan tänka mig att den blir sladdrig med velour... h&m och kappahl skickar inte tyvärr :( det fanns ju på nelly förut men nu hitter jag inte längre.
  • sarsparis
    star67 skrev 2011-12-05 11:36:46 följande:

Vilket dåligt bemötande, en reklammation är en reklammtion, hur mycket mans en betalt för varan spelar ingen roll. man har rätt att få en ny vara om det är något fel på den oavsett. Jag hade gått till en annan lindex. Min lindex är jättetrevliga och tillmötesgående. Det står ju klart och tydligt att man kan lämna tillbaka och byta saker på en butik när man handlar online, tycker man ska kontakta kundtjänt om nån  börjar krångla sig på det viset.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11