• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Bianca1

Tyvärr är det så att när erbjudandet inte längre gäller i butik så har man inte längre rätt att nyttja det. När du byter en strumpa mot någon helt annan så räknas det ju som ett återköp. Du lämnar tillbaka din strumpa och när du då köper en helt ny så gäller ju inte erbjudandet längre. Svårt att förklara. Men så länge erbjudanden gäller i butik får man ångra sig och byta hur mycket man vill. Tråkigt att du kände dig otrevligt bemött. Fråga gärna om jag varit otydlig :o)

• star67
    Bianca1 skrev 2011-12-14 09:14:11 följande:
    Tyvärr är det så att när erbjudandet inte längre gäller i butik så har man inte längre rätt att nyttja det. När du byter en strumpa mot någon helt annan så räknas det ju som ett återköp. Du lämnar tillbaka din strumpa och när du då köper en helt ny så gäller ju inte erbjudandet längre. Svårt att förklara. Men så länge erbjudanden gäller i butik får man ångra sig och byta hur mycket man vill. Tråkigt att du kände dig otrevligt bemött. Fråga gärna om jag varit otydlig :o)
    jag fårstör vad du menar men det var samma märke på strumpbyxa och samma pris det var bara lite tjockare för att dem hade inte liknande som den jag skulle ha fast större men det gick att byta på andra butik??!!

och min vännina reklamerade en vinteroverall som ett knapp gick bort när hon skulle prova den på sin dotter för första gång men dem sa att dem får inte bytta eftersom hon hade för mycket rabatt på den!!  vad är det med rabatt och göra?? det är fel på overall.
  • Boosse

Är det någon som vet hur det funkar på lindex, återkommer varor som är slut i lager? jag älskar bodysarna med elefanter men de är slut i stl 86 i alla färger!

• skrotis78
    Boosse skrev 2011-12-15 22:44:13 följande:
    Är det någon som vet hur det funkar på lindex, återkommer varor som är slut i lager? jag älskar bodysarna med elefanter men de är slut i stl 86 i alla färger!
    Undrar samma sak? Fylls lagret på?
  • Bianca1

Star67: strumpan kan verka i stort sett likadan och samma märke. Men det är ändå inte samma artikelnr på dom vilket gör att det felar i kassan. Även om din butik gjorde rätt enligt principen så är jag glad att du ä då lyckades byta i en annan butik. Lite flexibel kan man vara. Regeln uppkom då vissa satte detta i system att komma tillbaka och byta upp sig och tjäna på det långt efter att kampanjen slutat. Tråkigt nog går det ju ut över oss ärliga kunder. Boosse: vissa varor är bara inköpta en gång och kommer inte igen efter att de är slutsålda. Kan däremot köpas in igen till nästa period om de såldes bra. Andra varor kommer regelbundet påfyllning av varje vecka. Detta gäller främst basvaror som trosor, strumpor och liknande. Andra varor kommer påfyllnad av så länge det finns kvar på stora lagret. De butiker som säljer först får påfyllning först. Tar det slut på stora lagret så är det slut. Skillnaden på dessa varor vet personalen. Fråga dem om en enskilld vara kommer igen. Vilken body menar du? Är det den som ingår i mix tre så kommer den tillbaka men i nya färger och nytt utförande. Kanske ett annat djur. Är det den med en stor elefant på magen så kommer i påfyllning igen bara den inte är slut på stora lagret.

• Bianca1

Ok den med massa färger va? Den kommer påfyllning av igen. Bara den finns kvar :o)

• Boosse
    Bianca1 skrev 2011-12-16 11:52:31 följande:
    Ok den med massa färger va? Den kommer påfyllning av igen. Bara den finns kvar :o)
    Ja det finns i 3 olika färgkombon, typ retro, rosa och blå. Älskar den! Vill bestäla via internet igår men de va rju som sagt slut.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11