• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mammassnosa
    Lina1 skrev 2012-02-23 14:55:10 följande:
    Är faktiskt min uppfattning oxå:( Men där jag bor så har vi bara babyproffsen tyvärr MEN nu fick jag precis mail från barnenshus,dom har erbjudande i helgen,för varje 500 kr som man handlar för så får man 100 kr att handla annat för under mars månad.Vi behöver köpa bilstol så då vore det perfekt,undra om erbjudandet gäller när man köper beställningsvaror?Så kanske blir det ett besök till sthlm i helgen,då slipper jag ju beställa via babyproffsen oxå!
    Om ni ska till Stockholm så finns en KANONaffär som har Emmaljunga in Store som heter Babyexperten och ligger på Sveavägen 138. http://www.babyexperten.se/

Han som har butiken är skittrevlig och dom har nånting att för varje 5000 man handlar för så får man 1000 tror jag det är och ja det gäller beställningsvaror och tror t.o.m man kunde lägga ihop kvitton vid olika köptillfällen. Kanonservice är det iaf Ni borde iaf gå dit och kika om ni ändå ska hit

Lycka till!
  • Lina1
    mammaveronica77 skrev 2012-02-23 18:33:19 följande:
    Jag var inne på vårt babyproffsen i örebro i måndags och skulle beställa en city cross i brown flowers, jag har brådis, min bebis är ju redan här. Den skulle komma i mitten av v9, snabbt tyckte jag. Nu hade jag sån tur att de "hittade" en på lagret på fel ställe innan jag hann lämna butiken, så jag fick vagnen med mig hem! Skrattande Bara footsacken som dröjer för den fanns inte hemma.

Valde mellan brown flowers och charlston, tyckte brown var snyggast "live", men charlston vinner på bild!  
    Grattis till bebisen:) Vilken tur du hade!Ja man måste nog kika på färgerna live innan man bestämmer sig helt för det kan nog skilja endel från bilderna.Är du nöjd med din vagn?Köpte du ligg korgen till?
  • Lina1
    mammassnosa skrev 2012-02-23 18:35:17 följande:
    Om ni ska till Stockholm så finns en KANONaffär som har Emmaljunga in Store som heter Babyexperten och ligger på Sveavägen 138. www.babyexperten.se/

Han som har butiken är skittrevlig och dom har nånting att för varje 5000 man handlar för så får man 1000 tror jag det är och ja det gäller beställningsvaror och tror t.o.m man kunde lägga ihop kvitton vid olika köptillfällen. Kanonservice är det iaf Ni borde iaf gå dit och kika om ni ändå ska hit

Lycka till!
    Det låter jätte bra,dit måste jag försöka åka i morgon hoppas vi hinner bara,annars har vi ju en andledning att åka snart igen:)
  • ss24

Jag har en cityjet-sittdel som jag använder en del till nitrochassit. Tycker att sufletten är lite "slapp". Kan man spänna åt den själv eller ska den vara så? Är den max utdragen är den ok, men annars hänger den liksom i tyget i "taket" av sufletten.

• älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2012-02-23 17:17:01 följande:
    Generalisera inte så!
    Vårat närmaste BP har underbar service, vi har fått massor med hjälp (ett stort plus dessutom för deras bilstols-expert som är superbra på allt vad bilstolar heter) och som utan vidare godtar telefonbeställningar från oss som har några timmars resa enkel väg. Kan bara berömma dem!
    Då är ni nog snarare ett undantag.. Har inte hört många som är nöjda med dem..

Vi har bara haft problem. Vår vagn skadades vid en flygning och sas skulle betala för att fixa den. Först säger babyproffsen att de ska byta ut skenan i suffletten. När jag sen kommer dit för att få det fixat är ingen skena beställd utan istället vill de böja till den. När jag protesterar ringer de sas som säger att det är ok att vi beställer ny klädsel istället (vår färg har utgått så vi kan inte få likadan igen). Nåväl, vi beställer en ny klädsel. Några veckors leveranstid, helt ok.. Men sen när vi kommer dit så har de "glömt" beställa hela klädseln.. Nu har vi en vagn som består av två olika klädslar och imorgon (2 månader efter de först började krångla, 6 veckor efter de först började byta ut vår klädsel) ska vi äntligen få sista delen av klädseln..

Deras service är under all kritik och vi har bara träffat på okunnig personal.. Kommer aldrig rekommendera dem till någon och kommer själv aldrig sätta vår fot där igen..  
  • hufo

Vi fick toppensecvis på babyproffsen i malmö, så j gillar dem skarpt! Har bara hört bra om dem här nere!! Tråkigt att dem inte har så bra servis överallt, men så är det väl på alla butiker :/

• älskarlivet81
    hufo skrev 2012-02-23 21:13:25 följande:
    Vi fick toppensecvis på babyproffsen i malmö, så j gillar dem skarpt! Har bara hört bra om dem här nere!! Tråkigt att dem inte har så bra servis överallt, men så är det väl på alla butiker :/
    Och det var på Toftanäs vi var... Helt värdelöst! 
  • Thyris

Babyproffsen i Borås är oxå toppen, med otroligt bra service! Har bara gott att säga om dem och har handlat de flesta barn grejerna där

• t0va
    ss24 skrev 2012-02-23 20:43:28 följande:
    Jag har en cityjet-sittdel som jag använder en del till nitrochassit. Tycker att sufletten är lite "slapp". Kan man spänna åt den själv eller ska den vara så? Är den max utdragen är den ok, men annars hänger den liksom i tyget i "taket" av sufletten.
    Peta bort de 2 plastplupparna som är på sidan så kommer du åt att skruva åt fästet, jag får göra det lite då och då.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5