• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mammaveronica77
    Lina1 skrev 2012-02-23 19:24:05 följande:
    Grattis till bebisen:) Vilken tur du hade!Ja man måste nog kika på färgerna live innan man bestämmer sig helt för det kan nog skilja endel från bilderna.Är du nöjd med din vagn?Köpte du ligg korgen till?

Tack! Nej, gjorde inte det fast jag ville... Bebisen är 3 månader idag och 65 cm lång, innermåttet på citykorgen är 74cm så jag är i valet o kvalet... Hitills har jag haft honom i Peanut på Phil&Ted vagnen vi har, men den har han växt ur... Funderar på en begagnad, fast nu ligger han bra i sittdelen tycker jag. Vi har visserligen inte varit ute än (alla andra barnen är sjuka) med den vagnen. Annars är jag supernöjd, velar om skötväskan till... Men då får nog mannen slag, vi skulle ju inte köpa ny var det tänkt, jag skulle bara titta. Men jag blev totalt såld på brown flowers!!

Och så tyckte jag 5400+ footsacken kändes ok när vagnen på blocket (2år gammal) kostade 6500:- !! Tyckte det var hutlöst även med tillbehören. Jag fick dessutom 250kr att köpa annat för pg av bonuskortet!   
  • t0va
    mammaveronica77 skrev 2012-02-23 22:54:18 följande:
    Tack! Nej, gjorde inte det fast jag ville... Bebisen är 3 månader idag och 65 cm lång, innermåttet på citykorgen är 74cm så jag är i valet o kvalet... Hitills har jag haft honom i Peanut på Phil&Ted vagnen vi har, men den har han växt ur... Funderar på en begagnad, fast nu ligger han bra i sittdelen tycker jag. Vi har visserligen inte varit ute än (alla andra barnen är sjuka) med den vagnen. Annars är jag supernöjd, velar om skötväskan till... Men då får nog mannen slag, vi skulle ju inte köpa ny var det tänkt, jag skulle bara titta. Men jag blev totalt såld på brown flowers!!

Och så tyckte jag 5400+ footsacken kändes ok när vagnen på blocket (2år gammal) kostade 6500:- !! Tyckte det var hutlöst även med tillbehören. Jag fick dessutom 250kr att köpa annat för pg av bonuskortet!   
    är barnet 3 månader så behöver du inte köpa korg till, vi bytte till sittdel vid 3månader för sonen vägrade ligga ner han ville halvligga lite mer, men mitt tips är att om du känner behov för något som skyddar lite antingen skaffar en billig mjuklift eller viker upp fotstödet under bågen och sen viker ner bågen på andra sidan fotstödet så kan inte bebisen glida ur.
  • nattsudd
    TingaTinga skrev 2012-02-23 21:23:05 följande:
    Babyproffsen i Borås är oxå toppen, med otroligt bra service! Har bara gott att säga om dem och har handlat de flesta barn grejerna där
    Håller med! Och mycket vagnar för att vara en så passa liten butik. När jag köpte bilbarnstolen där fick jag hjälp med att montera den i bilen också så visst är det himlans bra service! En eloge till dom :)
  • älskarlivet81

Följetong babyproffsen fortsätter.. Åter igen har de visat på okunnighet! Idag kom jag dit med vår vagn för att få sista biten av tyget påsatt.. Då visar det sig att muddarna till axelbanden inte blivit beställda... Den min man pratade med sa att de hade sådana i butiken men butiken sa att sådant har de inte i lager... Som tur var hade de ett par i rätt färg som satt på en visningsvagn i butiken.. Annars vet jag inte vad jag hade gjort.... Vi har kört till butiken 4-5 gånger redan och har 1 mil enkel resa dit, alltså har vi kört 8-10 mil bara p.g.a. deras okunnighet!

• ss24
    t0va skrev 2012-02-23 22:17:32 följande:
    Peta bort de 2 plastplupparna som är på sidan så kommer du åt att skruva åt fästet, jag får göra det lite då och då.
    Tack!
  • Javisst

Någon som vet om 2009 års City korg köpt till Nitro City passar i  2011 års City Cross? Eller var jag kan vända mig för att få reda på detta?

Gravid vecka 26, bf 4 juni.
  • Alorna

Måste inflika lite här.
    Babyproffsen är en kedja men alla butiker är privatägda. Så dra inte alla över en kam bara för att vissa ger dålig service. Solig

• momster

javisst : vad jag vet så ska de passa de har ju samma festen, tror det var 2006 eller nått de bytte.

• t0va
    Javisst skrev 2012-02-25 17:21:18 följande:
    Någon som vet om 2009 års City korg köpt till Nitro City passar i  2011 års City Cross? Eller var jag kan vända mig för att få reda på detta?
    japp, alla med klickfäste, dvs easyfix passar ihop, så du kan mixa emellan delarna som du vill, själv har jag en cityjet sittdel på min nitro.
  • FruMii

Har ni koll på emmaljungas syskonvagnar? Ja tittar runt lite och hitta en begagnad som jag är intresserad av, men säljaren har i sin tur köpt vagnen begagnad så dom är osäkra på vilken årsmodell det är. Tycker det är rätt viktigt då priset sjunker en del ju äldre den är.. Dom tror det kan vara en 09-10 och modellen tror dom är en cerox. Den har 4 stora fasta hjul. Någon som vet om man kan känna igen en årsmodell på den här vagnen?? Den kan ju vara äldre också, eftersom dom inte har så stor koll.. Har ni några tips?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5