• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mammatill2härligavildar
    MHM skrev 2012-03-05 13:24:03 följande:
    Jag hade fäst den lite fel, nu sitter den rätt och är helt perfekt. Lascals maxiboard passar!
    Åh va bra:)
  • SysterJ

När det diskuteras ståbrädor har jag en fråga 

Har en city cross och blev rekommenderad i affären att köpa en bumprider åkbräda framför en emmaljunga då det var kort användningstid passar alla vagnar och bumpridern skulle ha ett bättre andrahands värde. Nu tycker jag inte att den passar riktigt på vagnen skulle vilja sätta fästena högre upp men då slår brädan på bromsen. 

Blev erbjuden att byta in brädan mot emmaljungas egna vilket är otroligt bra service. 

Nu då tillslut till frågan. Hur sitter den på vagnen? vill inte byta till mig något sämre.  Jag förstår ju att man inte kan ta ut steget ordentligt oavsett bräda på vagnen en det känns som om brädan skulle kunna sitta närmre hjulaxeln.

• UnderYtan
    UnderYtan skrev 2012-03-04 12:52:56 följande:
    Hur mycket kan jag sälja en svart EL Ozone City uttagen maj 2011 för tror ni? Jag kan även sälja med tillbehör som myggnät, rosa minimizerdyna och rosa footsack. Footsacken är bara använd 1 gång. Jag kanske tjänar på att sälja dyna och footsack separat på tup Tradera?

Någon som har någon aning? Jag kollade Blocket men det verkade inte finnas så många så jag känner mig lite osäker.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • mamma Linder

Hej i tråden
    Är det någon som vet om man har en emmljunga City Jet, kan man ha en nyare sittdel till den, typ nitro eller cerox sittdel? Är det samma fästen? 

• emme 86

Hej tjejer!
    Har två frågor till er som jag hoppas kunna få svar på.
    Jag har en EL syskonvagn från 04, antaratt det är en classic?
    I vilket fall som helst så har jag köpt den då vi väntar vårt andra barn i slutet på nästa månad o sonen är då 2år. Jag har köpt en mjukluft till den(brio) men är rädd att sonen skall trycka ner kanten på bebisen hela tiden så därför undrar jag om ni vet om man får plats med en hårdlift ist?
    Nästa fråga är om ni har något tips ang sufletten? Det är ju integrerat myggnät som gör att de hänger ner på insidan. Sen slappar tyget mellan de två suflettpinnarna(sitter en mjuk pinne där?) så att sonen får tyget i huvudet.
    Ja just de ja, en tredje fråga!
    Mellan ryggdelarna sitter det 2trekantiga svarta plastplattor, vad är dom till för? Dom bara hänger o är fula ju?

• Eddam

Har en fråga till er som visst kan allt om Emmaljunga! Jag är imponerad av allt jag läser!!
    Det är så att vi har en Nitro -09 där sufletten hänger eller vad man ska kalla det. Tyget är slappt vilket verkar vara ett stort problem på dessa vagnar. Har testat att skruva åt några gånger men jag tycker det släpper kasnke snabbt igen. SÅ, vad gör man? Kan man byta "skruvarna" så dom sitter bättre eller är det bara att acceptera att det är som det är? Om det går att byta, har ni nån aning om pris?

Tacksam för hjälp! 

• Euskefeurat
    Ewima skrev 2012-03-04 19:17:59 följande:
    Svar till Euskefeurant: Ja, det går att köpa nya luftdäck till äldre Emmaljunga. Prata med en återförsäljare så beställer de åt dig. Jag betalade 1200:- för nya luftdäck till vår Emmaljunga classic.
    1200? vilket rån! Då är ju däcken betydligt dyrare än vagnen.. Eller så är det bara jag som är snål :) Visade sig iaf att jag inte behövde nya däck, missförstod vad som var problemet med vagen. Är nöjd som bara den iaf, fullt fungerande och fräsch vagn för 100 kr. tackar tackar!
  • Uliise
    mamma Linder skrev 2012-03-08 18:56:04 följande:
    Hej i tråden Är det någon som vet om man har en emmljunga City Jet, kan man ha en nyare sittdel till den, typ nitro eller cerox sittdel? Är det samma fästen? 

Ja de har samma fästen! .
    emme 86 skrev 2012-03-08 19:11:06 följande:
    Hej tjejer! Har två frågor till er som jag hoppas kunna få svar på. Jag har en EL syskonvagn från 04, antaratt det är en classic? I vilket fall som helst så har jag köpt den då vi väntar vårt andra barn i slutet på nästa månad o sonen är då 2år. Jag har köpt en mjukluft till den(brio) men är rädd att sonen skall trycka ner kanten på bebisen hela tiden så därför undrar jag om ni vet om man får plats med en hårdlift ist? Nästa fråga är om ni har något tips ang sufletten? Det är ju integrerat myggnät som gör att de hänger ner på insidan. Sen slappar tyget mellan de två suflettpinnarna(sitter en mjuk pinne där?) så att sonen får tyget i huvudet. Ja just de ja, en tredje fråga! Mellan ryggdelarna sitter det 2trekantiga svarta plastplattor, vad är dom till för? Dom bara hänger o är fula ju?

Jag vet inte om det funkar för el har haft lite olika mått i sina tvillingvagnar, du får helt enkelt testa! Grattis förresten, minns dig från bf april 2010-tråden, mysigt med en till :)
    Majken 100421
  • stor grön drake
    Eddam skrev 2012-03-08 20:13:44 följande:
    Har en fråga till er som visst kan allt om Emmaljunga! Jag är imponerad av allt jag läser!!
    Det är så att vi har en Nitro -09 där sufletten hänger eller vad man ska kalla det. Tyget är slappt vilket verkar vara ett stort problem på dessa vagnar. Har testat att skruva åt några gånger men jag tycker det släpper kasnke snabbt igen. SÅ, vad gör man? Kan man byta "skruvarna" så dom sitter bättre eller är det bara att acceptera att det är som det är? Om det går att byta, har ni nån aning om pris?

Tacksam för hjälp! 
    sätt in en skiva av tex liggunderlag imellan en av distans skivorna och plasten så blir det mer spänning och det hålls.
    emme 86 skrev 2012-03-08 19:11:06 följande:
    Mellan ryggdelarna sitter det 2trekantiga svarta plastplattor, vad är dom till för? Dom bara hänger o är fula ju?
    det är meningen att de ska vara där för när ena ryggstödet är i liggläge men inte andra, så att inte barnet ska kunna tex sticka ut en arm bakom det andra sätet och komma ikläm.
  • mellebus

Hej!Det finns kanske redan svar på denna fråga, men jag hinenr inte gå igenom hela tråden!
    Hur är det att köra med de små framhjulen på cerox 360 eller nitron på grusvägar? 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5