• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi

ska snart i väg och titta på en emmaljunga duo edge 07a och jag är så villrådig, sambon tycker att det hör till att pruta och själv tycker jag sånt är så svårt, vad tycker ni om prutning?

kan tillägga att dom begär 2000 kr och det är inte mycket som följer med.  

• yodi

då har jag tittat på vagnen, jag tog den men det blev ingen prutning då den visade sig tillhöra en klaskamrat till äldsta dottern ( eller rättare sagt klasskamratens föräldrar) då hade det varit för pinsamt att pruta.

men jag fick till en stå bräda som egentiligen inte ingick så lite prutning kanske det trots allt blev.

har tänkt använda chassit som kompement till nitron, men gällande sittdelen och liggdelen till edgen så har jag lite planer som jag undrar om det är någon som har erfarenhet av:

det är så här att jag har en gammal edge som använts till alla tre barnen, vi köpte den begagnad och jag har även lånat ut den, den har används flitigt och börjar nu tyvärr närma sig penssion  

men då innertyget har så himmla fint mönster så funderar jag på om det går att ta det innertygen och pimpa 07 edgens sufflet? liggdelen ska vara tämligen lätt, där går ju innertyget att ta loss, men tror ni det går med suffleten?          

• Skogsmulla

Funderar på att renovera en gammal vagn, den är ca 10-11 år, tror det är en Edge duo kombi med Sport-chassi.

Kan man hitta nytt innertyg t ex till liggdelen och ny madrass?

Hur gör man med en väldigt solblekt sufflett, kan den färgas eller bytas ut? Grundfärgen är typ en Forest eller liknande.

Tar gärna emot tips på hur man fräschar upp en gammal vagn. Funderar på att sälja den sen (i skicket den är nu tror jag inte jag får något för den).   

• t0va
    Skogsmulla skrev 2012-04-20 16:43:15 följande:
    Funderar på att renovera en gammal vagn, den är ca 10-11 år, tror det är en Edge duo kombi med Sport-chassi.

Kan man hitta nytt innertyg t ex till liggdelen och ny madrass?

Hur gör man med en väldigt solblekt sufflett, kan den färgas eller bytas ut? Grundfärgen är typ en Forest eller liknande.

Tar gärna emot tips på hur man fräschar upp en gammal vagn. Funderar på att sälja den sen (i skicket den är nu tror jag inte jag får något för den).   
    ja du kan sy nytt inertyg eller en hel sufflett om du är på det humöret, man kan färga med panduros färger, köpa ny är svindyrt.

Jag håller på att fundera på om jag ska köpa ett risigt chassi och fixa till och sen sy ny klädsel till cityjeten eller inte. Tänkte lacka om chassit, sy ny klädsel och ny sufflett. Är lite trött på det tyget som är på.
  • Skogsmulla

Vad händig du är, jag tycker det verkar svårt. Kanske ska sälja min som den är, till någon som kan sånt, men betvivlar att den är värd något. Skulle annars vara kul att testa och fixa till, men är höggravid och trött...

• t0va
    Skogsmulla skrev 2012-04-20 19:33:40 följande:
    Vad händig du är, jag tycker det verkar svårt. Kanske ska sälja min som den är, till någon som kan sånt, men betvivlar att den är värd något. Skulle annars vara kul att testa och fixa till, men är höggravid och trött...
    ha, ha... nej jag är nog inte så händig mer nyfiken ;) Är sjukskriven nu ett tag så jag tänkte skaffa mig något att göra och våran nitro är ute till försälning nu men jag kan inte riktigt släppa att inte ha en vagn med svängbara framhjul och som går att ha bakåtvänt. Men nitron får komma ut så sällan nu så det känns onödigt att ha en sån fin vagn som bara står, så jag har hittat en rishög som behöver massa kärlek men ska fundera lite till.
  • Diorali

Vad är en Emmaljunga City Cross årsmodell 2010 värd nu ungefär? Vad är rimligt pris?

• Mynta

Vilket skick är den i, och vad ingår? Liggdel, lift, fotsack, skötväska?

• Diorali
    Mynta skrev 2012-04-22 08:19:49 följande:
    Vilket skick är den i, och vad ingår? Liggdel, lift, fotsack, skötväska?
    Fint skick, inga fläckar, ej solblekt. Liggdel (hårdlift) och orginal vinteråkpåse i samma färg som vagn (dark Grey) 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5