• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    yodi skrev 2012-04-10 20:43:46 följande:
    med tanke på att den är tänkt att ha på dagis och dom är ute i skogen mycket så är en stridsvagn kanske en

fördel  

för min del gör det inget om den är stor, bara den är hyfst smidig att köra ( typ duo edgen) jag har nitron om jag vill ha en liten och smidig vagn, så den är i så fall tänkt att kompletera den. 
    Supreme är kärlek

Den är smalare än en edge sport, och i körkänsla påminner den mycket om edge classic. Big Star Supreme + Nitro City + jet/ozone sitts är min ultimata vagnkombo, då har man ALLT! man någonsin kommer behöva. Nitro med big star liggdel känns lite framtung, men supreme chassi med sittdel känns helt rätt balanserat, och är en tröm vad gäller terräng och snö
  • stor grön drake

Svar till fråga i bildtråden:

Bahamaz skrev 2012-04-10 20:56:58 följande:
    Måste fråga hur ni fällt ihop Er vagn? Har en classic sport -09 och vi har vagnen på brädden tyvärr. Är ryggen helt uppfälld?
    På classicen är det sittdelen vänd mot handtaget, vik handtaget i botten vid fällning, fotstödet under knäbygeln, sättet i högsta läget, sufletten framdragen och bromsen på, är bromsen inte i  går det inte i vår bil iallafall
  • elilin
    dezzon skrev 2012-04-10 20:55:54 följande:
    Elilin :
    Då kommer du synas när du kommer gående :)

När ska du hämta den? Lång leveranstid?

ja sittdelen kommer man ju å synas ordentligt med :) karln min älskar grönt så han föll pladask när han såg färgen på vagnen :P
     vi får hämta den i juni, var väl slut i nån av färgerna vad ja förstod så nu har man nått å längta efter :P 
  • dezzon
    elilin skrev 2012-04-10 21:39:57 följande:
    ja sittdelen kommer man ju å synas ordentligt med :) karln min älskar grönt så han föll pladask när han såg färgen på vagnen :P
     vi får hämta den i juni, var väl slut i nån av färgerna vad ja förstod så nu har man nått å längta efter :P 
    Oj då va de lite väntetid då ja..
    de nya färgerna är ju på väg nu. Vet dock inte så mkt om dem än men de känns ganska bleka pasteller de lilla ja sett.
    Om de inte dyker upp en extremt snygg röd/svart så kommer vi beställa en PP Black/Red istället. 
  • elilin
    dezzon skrev 2012-04-10 22:04:03 följande:
    Oj då va de lite väntetid då ja..

de nya färgerna är ju på väg nu. Vet dock inte så mkt om dem än men de känns ganska bleka pasteller de lilla ja sett.

Om de inte dyker upp en extremt snygg röd/svart så kommer vi beställa en PP Black/Red istället. 

Den e jättefin den färgen med :)
  • yodi
    stor grön drake skrev 2012-04-10 21:33:02 följande:
    Supreme är kärlek

Den är smalare än en edge sport, och i körkänsla påminner den mycket om edge classic. Big Star Supreme + Nitro City + jet/ozone sitts är min ultimata vagnkombo, då har man ALLT! man någonsin kommer behöva. Nitro med big star liggdel känns lite framtung, men supreme chassi med sittdel känns helt rätt balanserat, och är en tröm vad gäller terräng och snö
    tack

då dom går på ett ute dagis som ligger i skogen så är nitro chassit inte direkt det ultimata valet, tanken är att hon ska sova i vagnen samt att hon ska bli körd i den om dom ska ut och gå en runda, så jag hade i så fall tänkt ta supreme chassit och ha på nitro sittdelen.

vet du om det fungerar att ha någon ståbräda på supreme?   
  • t0va
    yodi skrev 2012-04-11 09:13:46 följande:
    tack

då dom går på ett ute dagis som ligger i skogen så är nitro chassit inte direkt det ultimata valet, tanken är att hon ska sova i vagnen samt att hon ska bli körd i den om dom ska ut och gå en runda, så jag hade i så fall tänkt ta supreme chassit och ha på nitro sittdelen.

Jag kan inte supreme, och det fanns inget sådant chassi här i närheten när vi behövde skogsvagn, däremot så köpte vi en kronan sulky, den är också terränggående speciellt med de större terränghjulen. Sonen på 20månader sover jättebra i sin vagn, tyvärr är den baa framåtvänd. Bara ett tips om det inte blir supreme.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2012-04-11 09:13:46 följande:
    t
    den har tygkorg så en som fäster i nätet funkar inte, tror det blir svårt öht eftersomk bromsen "slår runt" när man lägger i den.
  • dezzon
    mammassnosa skrev 2012-04-12 21:12:32 följande:
    Hämtade och monterade vår vagn idag

Såååå fin tycker jag!!! Tungan ute 33+4 idag så "bara" dryga 6 veckor kvar till bf

pp black/blue :)
    fin! 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5