• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • FruEmma2011
    mammassnosa skrev 2012-04-12 21:12:32 följande:
    Hämtade och monterade vår vagn idag

Såååå fin tycker jag!!! Tungan ute 33+4 idag så "bara" dryga 6 veckor kvar till bf

Så snygg, för en som just börjat leta. Vad är detta för modell?

Sen en annan fråga, har hört att bältet kan vara lite stort på Emmaljunga citycrossen om bebisen är lite mindre när den vill börja sitta? Någon som har erfarenhet/tips om detta? Läste att man kunde trä den genom sittdynan och då få ner axelbanden något.

Och en sak till är det mycket störande att city crossen har lastkorgen i tyg eller inverkar det inte så mycket?
  • C Elofson
    FruEmma2011 skrev 2012-04-13 11:18:30 följande:
    Så snygg, för en som just börjat leta. Vad är detta för modell?

Sen en annan fråga, har hört att bältet kan vara lite stort på Emmaljunga citycrossen om bebisen är lite mindre när den vill börja sitta? Någon som har erfarenhet/tips om detta? Läste att man kunde trä den genom sittdynan och då få ner axelbanden något.

Och en sak till är det mycket störande att city crossen har lastkorgen i tyg eller inverkar det inte så mycket?

Det är en Edge duo ;)
    Har själv beställt en i färgen brown flowers :)  
  • mammassnosa
    C Elofson skrev 2012-04-13 11:31:18 följande:
    Det är en Edge duo ;)
    Har själv beställt en i färgen brown flowers :)  
    Visst är det en edge duo Bästa tycker jag! Man får ju med sittdel också men jag kände att den tar nog mindre plats att förvara omonterad så den fick va utan klädsel och utfälld Tungan ute

Jag fick välja chassi och mannen fick välja färg

Jag är ruggigt nöjd med valet av vagn! (Än så länge, haha har bara kört den i vardagsrummet )
  • mammassnosa
    mammassnosa skrev 2012-04-13 12:27:15 följande:
    Visst är det en edge duo Bästa tycker jag! Man får ju med sittdel också men jag kände att den tar nog mindre plats att förvara omonterad så den fick va utan klädsel och utfälld Tungan ute

Jag fick välja chassi och mannen fick välja färg

Jag är ruggigt nöjd med valet av vagn! (Än så länge, haha har bara kört den i vardagsrummet )
    Kanske ska skriva att det är ett classic cryptonite chassi då det finns 4 att välja på
  • stor grön drake
    mammassnosa skrev 2012-04-13 12:29:25 följande:
    Kanske ska skriva att det är ett classic cryptonite chassi då det finns 4 att välja på
    det var som sjutton, det var så blankt att jag var 100 på att det var classic chrome
  • mammassnosa
    stor grön drake skrev 2012-04-13 17:22:44 följande:
    det var som sjutton, det var så blankt att jag var 100 på att det var classic chrome
    Classic chrome har vita däcksidor Cool
  • GabriellaB

Någon som vet?

Är det samma sittdel på en mondial med classic chromechassi och en nitro? Kan man kombinera dessa vagnar hur man vill? Kan man även byta liggdelarna hur man vill mellan dessa två chassin?

• Minlängtan81
    GabriellaB skrev 2012-04-14 14:26:38 följande:
    Någon som vet?

Är det samma sittdel på en mondial med classic chromechassi och en nitro? Kan man kombinera dessa vagnar hur man vill? Kan man även byta liggdelarna hur man vill mellan dessa två chassin?
    Det är olika sittdelar på Edge/mondal och Nitro...

Edge och Mondial är likadana, är tyget som skiljer dessa åt.
    Har sett folk som har edge/mondial på Nitro chassit men jag tycker det är snyggare med citykorg då.

När man köper Edge och Mondial så får du med sittdel och liggdel.
    Köper du Nitro får du bara sittdel och sen får du plussa till med liggdel.

• stor grön drake
    GabriellaB skrev 2012-04-14 14:26:38 följande:
    Någon som vet?

Emmaljunga har bara 3 sittdelsstommar, ergonomisk, traditionell och så smart.
    De traditionella sitter på Edge, Mondial, CC, Nitro och Classic Sport. På dessa är det endast tygdesignen som skiljer.
    Smart har tidigare haft en enklare konstruktion på sittdel samt suflett, i dagsläget har de blivit lite "mer" men vet ej riktigt vad/var.
    De ergonomiska sittdelen sitter på ozone, och flöregångaren till den city jet.

Man kan fritt kombinera ALLA emmaljunga dela med easyfix fästen utom twin cangaroo och dens mini-citykorg.. Finns bilder på ovanliga kombinationer i bildtråden
  • GabriellaB
    stor grön drake skrev 2012-04-14 17:34:17 följande:
    Emmaljunga har bara 3 sittdelsstommar, ergonomisk, traditionell och så smart.
    De traditionella sitter på Edge, Mondial, CC, Nitro och Classic Sport. På dessa är det endast tygdesignen som skiljer.
    Smart har tidigare haft en enklare konstruktion på sittdel samt suflett, i dagsläget har de blivit lite "mer" men vet ej riktigt vad/var.
    De ergonomiska sittdelen sitter på ozone, och flöregångaren till den city jet.

Man kan fritt kombinera ALLA emmaljunga dela med easyfix fästen utom twin cangaroo och dens mini-citykorg.. Finns bilder på ovanliga kombinationer i bildtråden
    Tack för svaret!! Jag skall kolla bildtråden.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5