• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi
    Vickan I skrev 2012-05-01 07:50:01 följande:
    Hej. Köpte en minimizer (stavning) dyna till min edge igår då sonen sitter som en kratta. Men vart sjutton ska jag fästa den upptill så den inte glider ner? Finns ju spännen på dynan men vart på ryggstödet kan jag fästa dem? Tack för hjälp!

vilken årsmodell har du på vagnen?

på dom nyare finns det en metalstång på baksidan av sittdelen att fästa den på, på dom äldre finns inte den och där vet jag inte riktigt hur man kan fästa den.

vet inte riktigt när dom började med det men på min nitro 12 finns det men på edgen o5 finns den inte.     
  • yodi

nyfiken fråga men är det någon som har provat att ha en edgeligdel på ett cc chassi? hur blev det?

• Vickan I

Yodi- har en Edge 2011. Alltså jag måste vara dum men på dynan finns det två svarta remmar med en hake (hanen) upptill på dynan. Men vart ska dessa fästas i (honan)? Jag förstår att de tydligen ska fästas runt ngn metallpinne på baksidan av ryggen på vagnen, men hur? Spännets andra del vart finns det????

• Vickan I

Haha mysteriet löst. Den andra delen fattades på den dyna som jag köpt. Var tillbaka på barnens hus och reklamerade och fick en rätt så nu ska det fungera.

• Hoppfullheten

Halloj!
    Hoppas någon är on-line. Har fått erbjudande om att köpa en klädel till min City Cross. I färgen PP/red. Tyget till bygeln fattas dock. Vad är rimligt att betala? Hon sa att jag skulle säga vad jag kunde tänka mig betala så skulle dom fundera.  

• Skogsmulla

Hejsan!

Har hittat en som har ett överblivet chassi till Emmaljunga Ozone/Nitro. Personen ifråga tror att det är från -09. Hjulen är ganska slitna, men allt ska vara fungerande.

Vad skulle ett vettigt pris vara? Vet inte vad jag ska erbjuda, det blir ca 200 kr i frakt.

PS. Visst passar väl det chassit till årets modeller av sitt-/liggdelar? DS.     

• stor grön drake
    yodi skrev 2012-05-01 11:35:02 följande:
    nyfiken fråga men är det någon som har provat att ha en edgeligdel på ett cc chassi? hur blev det?
    Japp, funkar bra. Ser lite udda ut, men inte lika udda som med en big star liggdel finns lite bilder i bildtråden tror jag.
    Hoppfullheten skrev 2012-05-01 19:42:46 följande:
    Halloj!
    Hoppas någon är on-line. Har fått erbjudande om att köpa en klädel till min City Cross. I färgen PP/red. Tyget till bygeln fattas dock. Vad är rimligt att betala? Hon sa att jag skulle säga vad jag kunde tänka mig betala så skulle dom fundera.  
    max 1000kr om den klädsel som finns är i bra skick och inte solblekt. bygelskyddet borde gå att beställa nytt svart, utan att det blir fult mot resten av vagnen.
    Skogsmulla skrev 2012-05-02 16:50:42 följande:
    Hejsan!

Har hittat en som har ett överblivet chassi till Emmaljunga Ozone/Nitro. Personen ifråga tror att det är från -09. Hjulen är ganska slitna, men allt ska vara fungerande.

Vad skulle ett vettigt pris vara? Vet inte vad jag ska erbjuda, det blir ca 200 kr i frakt.

PS. Visst passar väl det chassit till årets modeller av sitt-/liggdelar? DS.     
    allt passar med allt så länge det har easy fix (utom twin cangaroon och dens mini-liggdel) jag betalade 1500,- för mitt nitro chassi från aug -09 i juli ifjol, lite slitna däck men inte mycket, nya varukorgen och i övrigt i bra skick.. Har du möjlighet att kolla det innan köp?
  • Skogsmulla

Stor grön drake: Nej, jag kommer inte ha möjlighet att kolla det, kan bara se bilder. Hon skriver i alla fall att den går lätt att fälla ihop, bromsen tar bra och om något är slitet så är det de små däcken fram.

Du betalade alltså 1500 kr förra året, nu är den ett år äldre + att du fick ny varukorg. Jag får kanske bjuda 1000 kr.

Om däck blir väldigt slitna är det dyrt att köpa nya då?    

• Skogsmulla

Så här ser framhjulen ut. Jag kollade med Barnens Hus: det kostar 1200 kr att köpa fyra nya hjul till en Nitro.

• Bobbylina

Hej!

Vad kan jag ta för en Nitro City 2010 i färgen Candy Pink? Sittdel endas,t men den är bara använd med åkpåse så i fint skick. Tillbehör regnskydd. Om jag kollar på blocket så varierar ju priserna ganska mycket.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5