• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Singoallaa

Det är ju ihåligt trä under madrassen. Det går ju inte!

• myskatt

Då kör vi onepiec, tunn filt och ev vindskydd eller locket till åkpåsen när det blir minusgrader.

• Singoallaa

Oh vad frustrerande. Vi var i fredags hos barnaffären för att hämta ut vår beställda emmaljunga sport classic både ligg- och sittdelen. IDAG, dagen efter, alldeles nyss lägger jag märke till att på sittdelen så är suffletten sned. Det märks ganska tydligt i både den här bågen som också är sned och även i tyget då tyget drar på ena sidan och är rak medan på andra sidan är tyget väldigt löst och går liksom innåt. Visst är det fel då på suffletten? Det känns också när man fäller upp och ner den. Den är alltså ny, så ska det väl fan inte vara?

Ska se om affären har öppet imorgon, jag kan inte acceptera detta! Suffletten är ju väldigt viktig både som sol- och regnskydd som vind- och kylskydd. Ah vad irriterande. Redan igår i affären så la jag märke till att däcken på chassit var smutsiga, och då frågade jag varför då vagnen är helt ny, de såg använda ut och då svarar hon att de kört vagnen lite i affären. Men så skitiga ska de väl inte blimav någon meters körning? Fick en obehaglig känsla av att de i te alls gett oss en ny vagnutan något utställnings exemplar. Jag fick ju aldrig se vagneni kartonglådorna eller liknande, de kom bara ut med allt. Vad tycker ni?

• Singoallaa

ursäkta alla fel i inlägget, svårt att skriva med Ipad.

• Fjonkis

I fredags beställde vi en vagn. Blev en helsvart edge duo 2014. Svart chassi med stora svängbara framhjul. Beställde den skötväskan i sportmodell också, svart.. Längtar!

• yodi

Singoalla: klart att sufletten inte ska vara sned. har inte heller sett min vagn i kartong då butiken monterade den åt mig, men däcken var inte smutsiga.

• Tibell

Någon som vet om en bumprider passar en scooter ( 09 a )

Jag köpte en bumprider i tron om att den skulle passa alla vagnar men börjar snart ge upo hoppet...

Får inte den till att sitta riktigt bra :/

• Singoallaa
    yodi skrev 2013-09-15 15:06:41 följande:
    Singoalla: klart att sufletten inte ska vara sned. har inte heller sett min vagn i kartong då butiken monterade den åt mig, men däcken var inte smutsiga.

Tack för ditt svar! Ja man undrar ju. Vi fick i alla fall lämna tillbaka den defekta sittdelen och fick fritt välja bland alla färgerna på sittdelarna (city cross sittdelarna). Jag ska ringa affären när vi bestämt oss för viken färg. MEN nu är mitt stora problem att jag tyvärr inte finner någon färg fin. Tänke ta PP black/blue med de finns inte mera. Så nu frågar jag er, vilken färg bland sittdelarna tycker ni är finast? Här är länken till emmaljungas hemsida, otroligt tacksam för svar: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/City_Cross-23.html
  • stor grön drake
    Singoallaa skrev 2013-09-16 14:08:10 följande:

Tack för ditt svar! Ja man undrar ju. Vi fick i alla fall lämna tillbaka den defekta sittdelen och fick fritt välja bland alla färgerna på sittdelarna (city cross sittdelarna). Jag ska ringa affären när vi bestämt oss för viken färg. MEN nu är mitt stora problem att jag tyvärr inte finner någon färg fin. Tänke ta PP black/blue med de finns inte mera. Så nu frågar jag er, vilken färg bland sittdelarna tycker ni är finast? Här är länken till emmaljungas hemsida, otroligt tacksam för svar: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    black grafitti eller black, eller black/white (och måla de vita linjerna blå med textilpenna) tror jag passar dig bäst om du var inne på black/blue innan
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5