• Eddam
    anette 81 skrev 2011-01-21 12:20:14 följande:
    Eddam skrev 2011-01-21 08:27:10 följande:
    Japp! Inte varje dag men många gånger..
    Är den nya eller den gamla modellen ni har?
    Jag har en Scooter 2.0, 2010
  • Eddam
    CoolJen skrev 2011-01-21 12:35:14 följande:
    Kan nån förklara EXAKT vart år/modell märkningen sitter på en Nitro....känns som om jag letat överallt...
    Jag har en 09 och på den sitter lappen på "stålröret" rakt bakom (eller framför, hur man nu  ser på det) fotbromsen. Precis under varukorgen.. Förstår du? Eller ska jag ta ett kort?
  • Eddam
    mojäng skrev 2011-01-23 20:49:50 följande:
    I dag var vi och tittade på emmaljunga nitro i affären och tyvärr så funkar den inte för oss, min sambo är så lång och den är så låg så det såg löjligt ut och kommer inte bli bekvämt för honom, jag är sååå besviken! Rynkar på näsan 

Nu funderar jag på ozone istället, fast jag egentligen inte ville ha ergonimisk sittdel, men det kanske inte är så farligt, men är det nån som vet om ozone har en högre sittdel? Gärna synpunkter på den vagnen också! 
    Jag vet inte hur lång din sambo är men jag är 186 och min man är 193 och vi har en Nitro. Tycker inte det ser löjligt ut när mannen kör, hur det ser ut när jag kör kan jag ju inte avgöra.. Men ingen av oss tycker det är obekvämt att köra, man kan ju höja handtaget rätt högt upp. Sen att barnet sitter rätt långt ner har vi aldrig sett som ett problem, och då har vi ändå ett rätt tungt barn..

Ozone och Nitro har ju samma chassi så det lär väl iinte bli såå stor skillnad på dom?!
  • Eddam
    aha, nej den är inte platt under utan vinklad, tänk dig som en fotölj, med rygg, sits och benstöd. Så därför går det inte att ha en lift där, man kan inte ändra läget på huvuddelen enbart utan för att ändra läge så tippar man hela sittdelen bakåt eller frammåt men det är samma vinkel mellan rygg och ben. Fast på ozone kan man ändra läget på benen i alla fall. 
    Almendra
    Syskonmaking och älskarlivet:  vi har mest provat högre vagnar förut så därför kändes det väl konstigt med kontrasten till en väldigt låg vagn.. Men om ni har långa killar som gillar den så låter det ju bra, är det inte jobbigt för dem att byta blöja så långt ner tex? Eller man kanske inte byter blöja i vagnen så ofta.. Suck, jag har noll koll på det här med barn och vagnar!
    Varken för mig eller min man som i stort sett är lika långa har blöjbyte i vagnen varit något problem.
    Det enda jag som lång stör mig på är att jag ibland slår i fötterna i chassit (men det gör jag på alla vagnar) när jag går..
  • Eddam
    stor grön drake skrev 2011-01-26 19:33:22 följande:
    GAH! Blev sjukt nyfiken juh! Men ingen av mina datorer verkar kompatiblaa med tradera, vilket ju är ganska irriterande om man skulle vilja söka där, att inte kunna se bilder...
    Har du provat att öppna tradera i en ny sida och sen söka på Emmaljunga.. Länken funkade inte för mig iaf...
    Uliise skrev 2011-01-26 18:15:19 följande:
    Det måste vara en ny Emmaljunga jag missat det här: www.tradera.com/SITTVAGN-BARNVAGN-EMMALJUNGA-...

Drömmer
    HAHAHAHA Ja dör vad roligt!!! hahahaha
  • Eddam
    stor grön drake skrev 2011-01-26 19:33:22 följande:
    GAH! Blev sjukt nyfiken juh! Men ingen av mina datorer verkar kompatiblaa med tradera, vilket ju är ganska irriterande om man skulle vilja söka där, att inte kunna se bilder...
    Sorry, läste lite för snabbt.. Glöm mitt svar!
  • Eddam
    stor grön drake skrev 2011-01-26 20:11:58 följande:
    Jag testade faktiskt att starta upp tröskverket explorer (surfar med firefox vanligtvis) ifall det var det som krånglade, men det gjorde ingen skillnad. det är inte heller laptoppen, då det är samma sak med stationära datorn. Senast jag såg bilder på tradera var 2 år sen, och då bara någon enstaka gång.
    Vet inte vad felet är riktigt, samma grej med blocket, ofta som bilderna inte funkar. Kanske är bredbandet eller något. Där är det nästan värre på stationära, men minipc laptopen ger ju inte en bildstorlek så man ser hur vagnar (vaddå "du har redan 4-5 vagnar") ser ut ordentligt.
    Låter nästan som nån har blockat vissa sidor.. hehe..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5