• Eddam

Emmaljunga tråd, Vol 5

Eddam skrev 2011-06-07 16:26:53 följande:
    Någon som vet eller har provat att tvätta klädseln i tvättmaskinen med Vanish??? Vågar man använda Vanish?
    Om det är någon som undrar så gick det jättebra!
  • Eddam
    enchanted skrev 2011-06-08 10:13:40 följande:
    har fått för mig att -10orna inte ser ut så...?
    Min Cerox från 08 hade sån snörning. -09 och framåt har det inte.. Alltså en äldre modell eller bara ett gammalt lock?
  • Eddam
    enchanted skrev 2011-06-08 11:49:03 följande:
    konstigt.
    då lär jag inte köpa den om jag inte ser kvitto från dec10... 
    Kolla även serienumret på chassit om du åker dit.. Kan ju ha ett nytt kvitto till en gammal vagn.. 

Frågan är ju oxå varför dom vill sälja en vagn för en tredjedel av priset eller ännu mindre när den bara är 6 månader.. Verkar ju väldigt skumt.  
  • Eddam

Någon som vet vad ett nytt regnskydd till en Nitro kostar? Eller ska man köpa ett regnskydd av annat märke som står emot regn lite bättre? Tips?

• Eddam
    stor grön drake skrev 2011-06-10 15:08:10 följande:
    teutonias allvädersskydd!
    Dyrt, men värt varenda krona, superbra!
    Är det det som är genomskinligt och helt, alltså inte öppet vid ansiktet?? Vet du/ni ungefär vad det kostar? 
  • Eddam
    stor grön drake skrev 2011-06-10 21:41:33 följande:
    Såhär ser det ut:

kostar 445kr i alla webshoppar jag hittar via en snabb googling, tror vi betalade 495kr i butik för vårt, men det var det värt, det klarade över en halvtimme i skyfall utan minsta läckage
    Tack!

Det låter som en stark kandidat för våran regnskyddsinköp!
  • Eddam
    t0va skrev 2011-06-27 20:55:32 följande:
    ja det tycker jag med... pratar med en vars 2månaders är för stor för korgen tydligen men inte kan ligga i sittdelen än, försöker hitta en lösning. Dock förstr jag inte hur en 2månaders kan vara förstor för citykorgen men den är en annan sak.
    Vi fick byta från Edgens liggdel när sonen var 3 månader för då var han för lång.. Citykorgen är ju lite mindre så det kan nog stämma om man har stora barn..
  • Eddam
    t0va skrev 2011-06-27 21:03:28 följande:
    Eddam skrev 2011-06-27 21:01:09 följande:
    Vi fick byta från Edgens liggdel när sonen var 3 månader för då var han för lång.. Citykorgen är ju lite mindre så det kan nog stämma om man har stora barn..
    får jag fråga hur lång han var då på ett ungefär.
    "kollade i bvcboken" Han var 71 cm då..
  • Eddam

Hej ni som kan detta med EL.. Har frågat förut men glömt svaret, en CC från -06 visst har den EasyFix?!

• Eddam
    Sofiafia82 skrev 2011-07-21 10:17:18 följande:
    Jag har en ny edge duo och undrar lite över det här med lufthjulen. Mamma tycker att jag nu i förväg ska beställa extrahjul så att jag alltid kan ha ett liggandes i varukorgen utifall att man får punka när man är ute å går. Vad tror ni om det?? Skulle det behövas och måste man isåfall köpa 4 hjul vid en beställning?

Enligt mig är det helt onödigt att a extrahjul! När jag hade lufthjul fick jag aldrig punka.. Och skulle man få det blir inte vagnen obrukbar som en bil blir, det blir bara trögare att köra
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5