• Eddam

Emmaljunga tråd, Vol 5

Någon som vet vilket år dom började med Easyfix?
    Letar efter ett extrachassi till våran Nitro med 4 fasta hjul. Är det edge, Classic och City cross som passar eller finns det något mer?

• Eddam

Classic sport står det väl i annonsen? Men har dom tygvarukorg?

• Eddam

Någon som vet vart man SKA fästa suflett"kjolen"s krokar? Har en Nitro men antar att dom flesta modellerna är likadana.. Undrar för att jag tycker att mina lossnar hela tiden..

• Eddam
    t0va skrev 2011-03-01 17:52:46 följande:
    På en av filmerna så fästes dem på det staget som går på ryggdelen långt ner, men skiten hoppar av ändå. Jag blir galen funderar på om det är dax att knyta fast dem. 
    Ja det var där jag trodde man skulle fästa dom men som sagt, skiten hoppar ju av ändå!

Hmm.. Kanske är bäst att knyta fast dom, ser ju för sunkigt ut när den bara hänger lös hela tiden..

Om man nu knyter fast dom, är det nån gång man vill kunna lossa på dom?
  • Eddam
    t0va skrev 2011-03-01 22:10:45 följande:
    Eddam skrev 2011-03-01 20:25:17 följande:
    Ja det var där jag trodde man skulle fästa dom men som sagt, skiten hoppar ju av ändå!

Hmm.. Kanske är bäst att knyta fast dom, ser ju för sunkigt ut när den bara hänger lös hela tiden..

Om man nu knyter fast dom, är det nån gång man vill kunna lossa på dom?
    Bra fråga, än så länge har jag inte haft behov av att ta loss dem, funderar på om man kanske kan sätta typ en liten karbinhake eller liknande istället för hakarna och sätta fast i staget istället så går det ju att haka av vid behov men sitter kvar. 
    Ja just, man kanske kan uppfinna en annan lösning OM man skulle vilja ta bort den, kan bara komma på att det behöver tas loss när man ska tvätta sufletten och det är ju inte så jätteofta man gör det..

Ang easyfixfästet så låter det ju som ett fel. Om den ena släpper lätt men inte den andra så är det ju något som krånglar.. Man kan inte smörja in den då? Finns det någon öppning när man kan spraya in lite spray?
    På min Nitro släpper fästena direkt..
  • Eddam
    Uliise skrev 2011-03-07 11:00:59 följande:
    Skulle inte bli en gubbe där utan ett frågetecken, hur gick det till?
    "kronortecknet" + frågetecken : - ? utan mellanslag blir Som en glad gubbe..
  • Eddam
    norpan26 skrev 2011-04-07 08:29:27 följande:
    Hejsan allihop!
    Undrar om någon har eller vet någon som säljer en city jet sittdel?
    Letat som en galning och mailat alla som har sina city jets på blocket,men inte många som
    är intresserade av att sälja endast sittdeln. Är det någon som har nåt tips eller kanske sitter ni själva
    på en sittdel som ni vill bli av med ;)
    Kan du inte köpa hela vagnen då och sen sälja endast chassit? Verkar vara  poppis att vilja köpa endast chassit oxå..
  • Eddam
    UnderYtan skrev 2011-04-05 15:25:36 följande:
    Någon här med EL Scooter 2.0 (eller tidigare version) Är ni nöjda? Plus, minus?

Jag har sen någon månad tillbaka en EL Ozone som jag älskar! Har sen tidigare en Kronan duovagn hemma men den används bara som sovvagn. Tycker det är synd att en sån dyr vagn bara ska stå. Är grymt sugen på att sälja den och istället köpa en scooter. Jag vill inte köra med min Ozone i slask och lera till och från stallet här hemma (bor på landet) så en fyrhjulig vill jag ha.

Men det är ju inte fullt ligglägge på scootern och den är framåtvänd så jag har inte bestämt mig om det är dumt än. Min dotter är 11 månader om det nu spelar någon roll.

Tacksam för lite input! :)
    Vi har haft en Scooter 2.0.
    Jag gillade den mycket! Vi bytte när sonen var ca 1,5 år. Nackdelen var att den endast är framåtvänd (något som varken jag eller sonen gillade). Sen växte tyvärr sonen ur den. Bågen över knäna är trång och har man ett stort barn (speciellt under vinterhalvåret men tjocka kläder) går det inte ihop. Fotstödet är väldigt kort och smalt om man jämför med dom gamla scootrarna.
    Att det inte går att få i fullt liggläge var inget som helst problem. Sonen sov lika bra i den som i vilken vagn som helst. Den ärr väldigt lätt och smidig!
    Men jag skulle inte vilja byta till en vagn som endast är framåtvänd till ett barn under 1,5 år men man måste ju känna efter vad ens eget barn gillar.
  • Eddam
    CoolJen skrev 2011-04-17 16:27:17 följande:

Nån bromsexpert här?

Har en begagnad nitro, 2009. Var på promenad igår och använde vid ett tillfälle bromsen.
    Bromsen fastnade och vi fick trycka den upp och ner ett par ggr för att få ur den, då började det istället låta när man rullade vagnen.
    Tillslut lyckades vi efter att ha bromsat/släppt bromsen ett par ggr till få vagnen till normalt igen men jag vill ju inte att detta ska hända igen!
    Vad är det för fel på bromsen och hur kan man åtgärda det?
    (kommer inte använda bromsen igen tills vi fixat det)

Vi har oxå en begagnad Nitro -09. När vi fick den var den jätteseg i bromsen så jag tog isär alla delar jag kunde ta loss typ och torkade av all gammal smuts, grus och fett.. gjorde riktigt rent och så spraytade in massa 5-56 eller vad det heter bara för att få det rent.. Sen på med sånt där fett man har i cyckelkugghjul. Sen låsa och låsa upp massa så det smörjer ordentligt. Efter det har den aldrig kärvat..
  • Eddam

Någon som har ett hum om vad 4 nya däck till en Nitro kan kosta?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5