• Eddam
    JwJw skrev 2011-05-04 20:06:57 följande:
    Till vilket år fanns dragkjedjan på citycross/nitros suffletter? allstå den som är mer till prydnad
    Fått erbjudande och köpa en nitro 2010 men klädseln är helsvart från 09 säger dom och citykorg från 2008...vill bara checka så allt stämmer =)

Min 08 (visserligen en Cerox) hade den där dragkedjan men min 09 (en Nitro) har den inte..
  • Eddam
    giraffas skrev 2011-05-07 21:28:30 följande:
    En snabb liten fråga. Är det inbyggt insektsnätt i sufletten på en citykorg från -10?
    Nej, det är inte insektsnät på någon citykorg..
  • Eddam
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-10 22:32:56 följande:
    Jag undrar vad man ska ha för smörja ti vagnhjulen. jag tänkte ta av alla hjulen på min edge o tvätta chassit o hjulen, jag ser att det är smutsigt. men vet att man behöver smörja det sen.
    sen undrar jag om nån vet om man kan smörja nåt i handtaget, där man kan böja det, det gnisslar lixom där på ena sidan, d e såå störigt tycker jag :P
    Jag använder 5-56 för att rengöra där jag inte kommer åt sen har jag Litiumfett att smörja alla delar med. Det är sånt fett man har till cyklar. Funkar kanonbra och mina vagnar har aldrig gnisslat/knakat efter det.. 
    Ang handtaget vet jag inte men om du plockar isär det kan du säkert ha i Litiumfett där med.. 
  • Eddam
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-11 12:29:01 följande:
    ok tack. var kan man köpa detta då ? :) cykelaffären ?
    Jag köpte det på Biltema, det ligger närmast oss.. Men cykelaffärer, Clas Olsson eller Ica Maxi och sådana affärer borde ha oxå..
  • Eddam
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-11 12:34:39 följande:
    ok tack. då ska jag kolla efter det o sen skrubba vagnen :P
    Lycka till!
  • Eddam
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 20:31:46 följande:
    Jo men självklart ska man välja den färg man själv tycker bäst om! =) Min son hade en röd vagn och många tycker ju att det är en tjejjig färg, men jag ville ha en röd ändå.

Sitter och kikar på emmaljungas sida och nu blev jag fundersam på om jag vill ha cross eller cerox... min flicka är 5 månader. Så liggkorg är ju onödigt och då kanske det "räcker" med cerox? Men skiljer det mkt i pris? Enl ts ser det ut att inte skilja mkt. Men cerox finns inte i så fina färger men har svängbart styre... vad tycker ni experter? Vi bor på landet och måste ha en vagn som klarar grus och lite "stock och sten".
    Vi hade en Cerox förut, jag upplevde den aldrig som tung, gillade den massor, likaså sonen.. Väldigt smidigt att kunna "flippa över" styret vid behov mitt under promenaden..
  • Eddam
    Bonsaiii skrev 2011-05-15 20:54:41 följande:
    Oj dubbla bud =/
    Har ni testat båda?
    Jag har inte testat en CC men jag har en Nitro nu och den är ju väldigt lätt och smidig men jag gillar fortfarande ceroxen och kan absolut rekommendera den. En kompis har en CC och jag tycker inte att den ser lika rejäl och stabil ut, men som sagt, jag har ingen egen så det är bara vad jag har sett, hon själv är jättenöjd med sin så jag tror dom är väldigt bra båda två..

Frågan är kanske vilken som är lättast att sälja vidare sen om du har planer på det?!

• Eddam
    Madebyday skrev 2011-05-18 21:39:17 följande:
    1000 kr??
    Har EL höjt priserna? Jag som tänkte köpa nya hjul till våran Nitro...får väl bli utan...
    Det får duga den här sommaren eller så länge det går!!
    I höst/vinter blir det nog mest blir Crossen som används.
    Jag pratade med Babyproffsen för nån månad sen om 4 nya däck till våran Nitro och fick svaret att jag inte kommer komma under 1000:- för 4 däck. Något exakt svar fick jag aldrig trots att hon pratade med EL och knappade på miniräknaren.. Hon sa till dom att det blir ju väldigt dyrt för kunden men det kunde ju inte personen på EL göra något åt såklart.. Men vilket som, SJUKT DYRT för nya däck..
  • Eddam

Någon som vet eller har provat att tvätta klädseln i tvättmaskinen med Vanish??? Vågar man använda Vanish?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5