• Eddam

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2011-08-22 21:47:34 följande:
    ATTANS vad snygg den blev!!!
    Vad använde du för färg? Skulle behöva göra något åt den begynande rosten på min supreme...
    Jag hittade färg för bilfälgar på Biltema! 69:-
  • Eddam
    Uliise skrev 2011-08-22 22:04:48 följande:
    ÅH vad modigt och häftigt av dig att lacka så! Blev ju skitsnyggt, som en helt ny Emmaljunga. Och snyggare däck en de nya också.

Inte så jättemodig egentligen.. Köpte en gammal vagn för 250:- för att sno chassit och ha i vinter som komplement till min Nitro. Sen sålde jag sittdelen för 200:- så jag har bara betalat 50:- för chassi + ståbräda så jag kände att det gick bra att chansa!
    Men jag håller med, ser ny ut!  
  • Eddam
    myran82 skrev 2011-08-22 22:18:36 följande:
    Det blev jättesnyggt =)

Var de svårt?

Nej, det var verkligen jätteenkelt! Och jag har aldrig målat något med sprayfärg förut!
  • Eddam
    Madebyday skrev 2011-08-23 07:06:48 följande:
    Attans vad snyggt det blev!! Visade bilden för sambon som också tyckte det var skitsnyggt. Nu fick jag ju lust att leta på ett billigt begagnat chassi och göra likadant som du :) För vårat -11 chassi tänker jag inte gå loss på :( Då skulle man ju få ytterligare ett chassi att byta med :D *dregglar*

Nej ett nytt chassi skulle inte jag heller spraya!!! Man vill ju kunna sälja det sen med..  Men leta efter ett gammalt chassi, jag rekommenderar det!! Och som sagt ett extra chassi är ju aldig fel! HIttar man ett billigt med så är det ju inte hela världen om det inte blir helt hundra heller..
    Jag uppdaterar om jag märker att färgen skavs bort. Men det är ju fälgfärg som ska klara stötar och slitage och det låter ju perfekt för en vagn tycker jag.
  • Eddam
    Mamma till Cleo och Abbe skrev 2011-08-23 08:08:15 följande:
    OJ va snyggt det blev, tror jag ska prova på min gamla scooter. Va sa du, fälgfärg? Var hitta? Typ Biltema eller? Så himla himla snyggt:)

Japp! Jag hittade min färg på biltema!
  • Eddam
    stor grön drake skrev 2011-08-23 23:40:24 följande:
    är smarten större än edgen? Man lär sig nått nytt varje dag

Står det inte att Edgen är större än smarten och inte tvärtom?!
  • Eddam

Måste fråga er som vet, tror ni en ny CC varukorg skulle passa på mitt chassi? (Det gamla sprayade alltså..) "Korgen" vi har nu är rätt värdelös, finns ju inga sidor ju så allt ramlar ur.. Eller annat tips någon?

• Eddam
    lopplina skrev 2011-08-30 12:52:30 följande:
    Vet någon om min duo edge går in i en ny toyota avensis utan att ta av liggdelen?

Vi var och testade denna bil på Toyota i helgen. Vi har ett gammalt chassi med lufthjul plus en Citykorg. Antar att eran blir liknande storlek ihopfälld. Den gick in i bagagen, men sen var det fullt! Den gick bara in på bredden, inte på längden som det gör i våran V70. Man vill ju kunna packa mer än bara vagn i bagagen.. Det var så pass att försäljaren sa -"det är inte ofta jag ber kunder att inte köpa ny bil men för er rekommenderar jag att ha kvar Volvon tills ni inte har så stor vagn längre.." Men vi har som krav att det ska få plats packning + ev kattbur i bagagen oxå..
  • Eddam
    Mamma till Cleo och Abbe skrev 2011-08-29 23:06:24 följande:
    Syskonmaking (visst var det du?) när du sprayade chassit, hur många burkar/flaskor använde du? Tänkte ge mig på att spraya min gamla scooter

En flaska tog precis slut. Hade velat ha en till bara för att kunna fylla på där jag missat..

Men jag kan varna bara att våran åkbräda har skavt bort lite färg på chassit.. Men det är ju metall mot metall.. Resten håller sig så fint så!   
  • Eddam
    lopplina skrev 2011-08-30 15:45:42 följande:
    Va säger du? :O Nya bilar blir ju bara mindre och mindre!  Avensisen är ju gigantisk, iaf på utsidan. Men Fick ni in den på höjden då? Eller i 2 delar? 

Vagnen var i en del, det funkade om man tog styret över och förbi sufletten, tar man den i 2 delar tar den ju ännu större plats..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5