• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    Millis79a skrev 2010-08-29 00:47:17 följande:
    Har fått hem vår EL City cross + city korgen i färgen Dark Grey i veckan o bara älskar den!
    Hur bädda bäst i Citykorgen för en bebis som har bf 11sept.
    Min sambi pratade om att lägga i en mjuklift? Jag tänkte mer täcke kudde o filtar om det behövs! Vad har ni?
    Jag har en lätt overall på min 4-månaders plus en filt och vindskyddet. Till vintern kommer hon ha en tjockare overall och en filt (och vindskyddet), inget mer
    Majken 100421
  • eec82
    Har fått hem vår EL City cross + city korgen i färgen Dark Grey i veckan o bara älskar den!Hur bädda bäst i Citykorgen för en bebis som har bf 11sept. Min sambi pratade om att lägga i en mjuklift? Jag tänkte mer täcke kudde o filtar om det behövs! Vad har ni?

räcker med filt å overall på bebisen alt ha en fårskinsfäll under. Den har man ju använding för senare med.
  • eec82

Å är så glad har ju alltid velat ha en citykorg men valt nu att ha quadrolift då vi ska ha med syskonsits i början. Men älskar ju citykorgen. Så säger min käre syster att hon inte orkar sälja saker på blocket så undrar om ajg vill ta å sälja å behålla pengarna för de. Ja svarar jag å undrar vad jag får, å då är de hennes cirykorg i dark grey bla. Så nu kan jag altinera. Har jag två barn blir de lift å ska jag bara ut med ett blir de citykorgen.

Synd bara att hon inte ska göra sig av med sin city cross så amn ahde den å altinera med de oplogade dagarna. *ler*

• AnLj
    Har fått hem vår EL City cross + city korgen i färgen Dark Grey i veckan o bara älskar den!
    Hur bädda bäst i Citykorgen för en bebis som har bf 11sept.
    Min sambi pratade om att lägga i en mjuklift? Jag tänkte mer täcke kudde o filtar om det behövs! Vad har ni?
    Vi hade filtar och kudde i vår. samt att bebisen hade overall på sig när det var tokkall vinter. Det räckte gott nog! Vad bra att du tycker om den! Jag tycker att den är underbar, man kommer fram överallt! Hade ett fårskinn i botten också, kom jag nu ihåg.
  • Fru T
    SJ80 skrev 2010-08-28 22:40:07 följande:
    Precis så hade jag det på min scooter! Så jäkla irriterande va det. Jag fick en ny sufflett o det gick på garantin men fick dock vänta i 1,5månad.
    Vad har du för färg på din scooter?
    Ja har en candy pink.. vet fler som har samma problem..

Vi får vänta tills oktober nån gång på en ny suflett eftersom dom syr upp den på beställning men det får det vara värt!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-29 01:34:16 följande:
    Definitivt city korg Glad

-Större plats för barnet än med quadroliften.
    -Barnet kommer högre upp = lättare att lyfta ur.
    -Man kan variera sig, först city korgen i en färg och sedan sittdelen i en annan färg.
    -Den är snyggast Flört
    nja det beror på. det är ingen direkt skillnad på hur mkt plats som är inne, iaf ingen stor... *L* och liften kan man ju oxå köpa i en avvikande färg om man vill...*L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Sandriks
    Uliise skrev 2010-08-29 01:34:16 följande:
    Definitivt city korg Glad

-Större plats för barnet än med quadroliften.
    -Barnet kommer högre upp = lättare att lyfta ur.
    -Man kan variera sig, först city korgen i en färg och sedan sittdelen i en annan färg.
    -Den är snyggast Flört
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 11:07:11 följande:
    nja det beror på. det är ingen direkt skillnad på hur mkt plats som är inne, iaf ingen stor... *L* och liften kan man ju oxå köpa i en avvikande färg om man vill...*L*
    Jag tycker också att citykorgen är snyggare och bättre när det kommer högre upp, men även att quadroliften får man ju användning för längre tid.

Vilket jag än väljer kommer jag köpa citykorgen eller quadroliften i Pro Bordeaux, Sittdelen är i White Croc.

Hur ska man bädda i en quadrolift? Jag får för mig att det blir knöligt med en åkpåse i?
    Lilla bebisen kommer i Januari och vi bor i Luleå så det behöver ju klara kyla, speciellt som vi har hund som måste ut oavsett väder..
  • AnLj
    Sandriks skrev 2010-08-29 11:39:26 följande:
    Jag tycker också att citykorgen är snyggare och bättre när det kommer högre upp, men även att quadroliften får man ju användning för längre tid.

Vilket jag än väljer kommer jag köpa citykorgen eller quadroliften i Pro Bordeaux, Sittdelen är i White Croc.

Hur ska man bädda i en quadrolift? Jag får för mig att det blir knöligt med en åkpåse i?
    Lilla bebisen kommer i Januari och vi bor i Luleå så det behöver ju klara kyla, speciellt som vi har hund som måste ut oavsett väder..
    Då skulle jag köpa en citykorg om jag vore du. Då har du mer plats att bädda i och kan klämma ner en åkpåse utan några problem!
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-29 11:39:26 följande:

en åkpåse behöver du ju ej köpa, det blir ju kaka på kaka eftersom liften ju har den funktionen med... däremot skulle jag satsat på en riktigt bra fäll att lägga under och ett par mysiga filtar att bädda runt bebis isf. pro bordeaux och white croc blir nog snyggt ihop
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Sandriks
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 11:56:47 följande:
    en åkpåse behöver du ju ej köpa, det blir ju kaka på kaka eftersom liften ju har den funktionen med... däremot skulle jag satsat på en riktigt bra fäll att lägga under och ett par mysiga filtar att bädda runt bebis isf. pro bordeaux och white croc blir nog snyggt ihop
    Grejen var att jag fick med en åkpåse som jag tycker är såååå fin när jag köpte CC (begad) och det känns synd att inte få användning av den..
    Dock är det bara en softshell-påse, och det kanske blir för kallt?

Jaa, först hade jag tänkt köpa en CC i bordeaux och en white leatherette lift, men nu när jag hittade denna CC begad får det väl bli tvärtom isf.
    Eller om jag köper en citykorg.
    Äh fy fasen vad svårt det här skulle vara, tur det är länge kvar! Skrattande
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5