• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • LyckligFru

Hejsan! 
    Hoppas jag kan hoppa in här och fråga lite? idag har vi varit och tittat på barnvagnar och både jag och min man är helt överens om en edge duo.
    Vi bori Finland och här kostar edge duon ca 9000 kr!
    Nu undrar jag om det är billigare i Sverige? såg att TS lagt upp pris men gäller det alla butiker?i så fall har vi tänkt fara till el runtom Stockholmsområdet för att köpa en, är det någon som vet någon bra butik? synd att man inte kan köpa på nätet!
    skulle vara en jätte hjälp :) tack på förhand! 

• Zelmilainen
    gullunge1 skrev 2010-09-24 16:03:41 följande:
    joo men den ger ju itne så mycket tips el trix på hur man kan göra me vagnarna m.m. sista inlägget e 1 och en halv månad gammal... nu har ja iaf lagt upp lite bilder o hoppas fler gör =)
    det finns ju dock ej lika mkt att göra med el vagnar (eller ja det finns, men är inte lika enkelt som för tex p&t och bugaboo), så antagligen därför det ej är så mkt bilder på pimpade vagnar. det har tidigare funnits nån tråd för det, men det va i princip aldrig nån aktivitet där... men hoppas med på fler bilder.
    LyckligFru skrev 2010-09-24 16:12:38 följande:
    Hejsan! 
    Hoppas jag kan hoppa in här och fråga lite? idag har vi varit och tittat på barnvagnar och både jag och min man är helt överens om en edge duo.
    Nu undrar jag om det är billigare i Sverige? såg att TS lagt upp pris men gäller det alla butiker?i så fall har vi tänkt fara till el runtom Stockholmsområdet för att köpa en, är det någon som vet någon bra butik? synd att man inte kan köpa på nätet!
    priserna i ts är ungefärliga. 
    det bidde inget av det...
  • Silverhaj76
    LyckligFru skrev 2010-09-24 16:12:38 följande:
    Hejsan! 
    Annars kan man ju ringa runt och fråga om någon rear ut Edge duo. Var för ett par veckor sen i Babyland Haninge och de hade en edge på rea, kommer dock inte ihåg priset!
  • eec82

barnens hus i nacka vet jag med har rea på emmaljungor nu. Var där häromdagen å kikade lite. =)

• LyckligFru

oj tusen tack!nu vet jag lite mer :) det verkar vara mycket billigare än här i Finland. Tror att det blir en resa så småningom.
    Får fara runt och kolla helt enkelt :) 

• stor grön drake
    LyckligFru skrev 2010-09-24 17:09:22 följande:
    oj tusen tack!nu vet jag lite mer :) det verkar vara mycket billigare än här i Finland. Tror att det blir en resa så småningom.
    Får fara runt och kolla helt enkelt :) 
    Ja, du har lite otur, butikerna i Åbo (kollade din press) är inte de billigaste, däremot vet jag att lastentarvike's återförsäljare ibland får grymt bra specialpris (återförsäljaren här på Åland tar därifrån), men inte ofta tyvärr
    Vaunupiste hade bra erbjudanden när de låg på Eriksgatan, men vet inte om de flyttade eller upphörde (min man bodde i det huset, så gick förbi hela tiden då) och en jag aldrig hann utforska destomer är den som ligger på vägen mellan akademin och kuppis (om man sneddar via hesekiosken)

Babyproffsen i Norrtälje har grymt bra service, men ni åker knappast passlig båt för dem. Det enda jag väll hört från många är att babyproffsen i Barkarby bör undvikas om man förväntar sig någon som helst form av service, däremot har de någon form av outlet så man kan hitta billiga priser.
    Om det är ett alternativ så kolla begagnat marknaden, när jag sökte lite på fasta sidan hittade jag förvånansvärt många nästan nya vagnar ute till försäljning, dock var det runt jul, så ett tag sen.

Lycka till
  • LyckligFru

Tack så mycket! jo vi var dock bara till en butik i dag men det var just lastentarvike, gillade butiken överlag för hon osm hjälpte oss var verkligen trevlig och saklig, vi fick verkligen veta allt vi ville veta.
    Norrtälje skulle vara perfekt att fara till för det är så nära om man skulle åka med Eckerö linjen el Rosella, jag är från Åland och jobbar på eckerö linjen så har dessutom fribiljetter så i samband med att man far och hälsar på skulle man ta en vända till Norrtälje det ska jag verkligen försöka kolla upp! Tack för tipset, ska även kolla om den där butiken på Eriksgatan! :) 

• stor grön drake

den på eriksgatan stängde för några år sen (vet ej om de flyttade eller gick i KK) men det kan ha kommit någon ny förstås. I norrtälje är babyproffsen som sagt underbara, tjejen som servar/reparerar vagnar står även i butiken, och hon kan verkligen ALLT!
    Vill man se ett större utbud, för BP har begränsat utrymme, är babyplanet i Arninge ca 45 minuter mot stockholm. Där har jag upplevt lite gambling i servicen, men på det stora hela bra service där med. Och stort plus för att de har massor med vagnar och utrymme så man verkligen kan provköra.

OT
    saknar Åbo, plussade (mycket svagt) samma dag som mannens flyttlas gick därifrån. Har inte varit där sen dess, 1½ år sen nu. Synd, för jag älskar verkligen Åbo som stad, och gillar shoppingen. Lagom litet, man behöver inte vara rädd att gå vilse, antingen kommer man till ån eller till järnvägen

• the M Bitch
    Uliise skrev 2010-09-24 23:55:45 följande:
    Ny limited edition Golden check: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Limited_edit...

Ganska tråkig om ni frågar mig Obestämd Fast kul att de återinfört limited edition konceptet!
    Fina höstfärger på vagnen, så det är ju lite synd att den kommer i november....
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5