• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T
    Fru T skrev 2010-12-14 16:19:29 följande:
    men det syns ju på hjulen att dom inte är nya..
    Skoja bara, dom ser faktist nya ut när ja kika en gång till. (kolla första gången igår)

Jag kommer snart lämna er då jag ska sälja min scooter...

Har kommit fram till att den redan håller på att bli för trång under bygeln å dotra vill hänga med fötterna på sidan om fotstödet helatiden... dessutom får jag inte till handtaget i rätt höjd, antingen blir det liite för lågt eller liiite för högt.

Har ju en race men gammal som gatan som dagisvagn och har kört den dom senaste dagarna då vi lyckadess åka ifrån scootern hemma hos mormor i nkpg

Den sitter hon MYCKET bättre i, hon har gått om benutrymme å hon kan sitta med tjock åkpåse + overall. i skotern får ja tråckla om jag ska ha ner/upp henne å åkpåse ska vi inte ens tala om, det får inte plats! Jag vill tillägga att jag har en liiten tös!

Nepp så nu kommer det beställas en Brio Race -11
  • eec82
    Fru T skrev 2010-12-14 16:31:05 följande:
    Skoja bara, dom ser faktist nya ut när ja kika en gång till. (kolla första gången igår)

Jag kommer snart lämna er då jag ska sälja min scooter...

Har kommit fram till att den redan håller på att bli för trång under bygeln å dotra vill hänga med fötterna på sidan om fotstödet helatiden... dessutom får jag inte till handtaget i rätt höjd, antingen blir det liite för lågt eller liiite för högt.

Har ju en race men gammal som gatan som dagisvagn och har kört den dom senaste dagarna då vi lyckadess åka ifrån scootern hemma hos mormor i nkpg

Den sitter hon MYCKET bättre i, hon har gått om benutrymme å hon kan sitta med tjock åkpåse + overall. i skotern får ja tråckla om jag ska ha ner/upp henne å åkpåse ska vi inte ens tala om, det får inte plats! Jag vill tillägga att jag har en liiten tös!

Nepp så nu kommer det beställas en Brio Race -11
    har en brio spin -11, se till att ha koll på dina hjul bara. De var bättre på -10 samlas massa sten å grus i hjulen. Använde min vagn 1 v å fick in sten som var utan att överdriva 1 cm... visst de gick ju å ta bort men blev otroligt fult. Får nya hjul från brio så de e ju ok, men håll koll, lättare att få nya ju mindre tid som gått. Annars e  -11 vagnarna superbra. =) Lite OT.
  • Golden Robot

Åh, vilken massa Emmaljunga-experter samlade! Då måste jag passa på att fråga, för nån av er har säkert svar:

Vi hade bestämt oss för en Nitro City med Quadrolift. Vi retade oss lite på att det var så svårt att stoppa nåt i varukorgen. Jag tyckte att det kändes "onödigt" med en separat liggkorg (Citykorgen) så vi tänkte att eftersom Nitron går att fälla i fullt liggläge skulle vi kunna ha bara Nitro + Quadroliften. Jag har dessutom varit "emot" ergonimiska sitsar då jag vill att mitt kommande barn ska kunna sträcka ut sig och ligga på sidan om det skulle vilja det. Nu har jag börjat fundera på om vi inte ska ha en Ozone City istället, och försöka få tag på en City Cross med Citykorg begagnad att ha som extravagn. Då kan vi ju använda Citykorgen på Ozone-chassit i sommar (bebisen ska komma i mars, så nu har jag funderingar om Quadroliften ska kännas "trång och varm" när vi kommer till juli och augusti när det kan vara riktigt varm, och bebisen dessutom hunnit bli lite större). Nu till min fråga:

Kan man köpa en begagnad City Cross med Citykorg, och använda den sitsen (resp korgen förstås) på Ozone City-chassit om man inte vill ha den ergonomiska sitsen? För Ozone- och Nitro-chassit är väl precis samma chassi? Och Nitro-sitsen och City Cross-sitsen är väl också samma..? Eller?! Då borde man även kunna ha Ozone-sitsen på City Cross-chassit väl..?

Jättetacksam för svar :)

• Fru T
    Golden Robot skrev 2010-12-14 17:20:35 följande:
    Åh, vilken massa Emmaljunga-experter samlade! Då måste jag passa på att fråga, för nån av er har säkert svar:

Vi hade bestämt oss för en Nitro City med Quadrolift. Vi retade oss lite på att det var så svårt att stoppa nåt i varukorgen. Jag tyckte att det kändes "onödigt" med en separat liggkorg (Citykorgen) så vi tänkte att eftersom Nitron går att fälla i fullt liggläge skulle vi kunna ha bara Nitro + Quadroliften. Jag har dessutom varit "emot" ergonimiska sitsar då jag vill att mitt kommande barn ska kunna sträcka ut sig och ligga på sidan om det skulle vilja det. Nu har jag börjat fundera på om vi inte ska ha en Ozone City istället, och försöka få tag på en City Cross med Citykorg begagnad att ha som extravagn. Då kan vi ju använda Citykorgen på Ozone-chassit i sommar (bebisen ska komma i mars, så nu har jag funderingar om Quadroliften ska kännas "trång och varm" när vi kommer till juli och augusti när det kan vara riktigt varm, och bebisen dessutom hunnit bli lite större). Nu till min fråga:

Kan man köpa en begagnad City Cross med Citykorg, och använda den sitsen (resp korgen förstås) på Ozone City-chassit om man inte vill ha den ergonomiska sitsen? För Ozone- och Nitro-chassit är väl precis samma chassi? Och Nitro-sitsen och City Cross-sitsen är väl också samma..? Eller?! Då borde man även kunna ha Ozone-sitsen på City Cross-chassit väl..?

Jättetacksam för svar :)
    du tror helt korekt ozone, CC å Nitro kan du mixa hur du vill
  • Golden Robot
    Fru T skrev 2010-12-14 17:25:56 följande:
    du tror helt korekt ozone, CC å Nitro kan du mixa hur du vill
    Tack snälla för otroligt raskt svar :D
  • BeautifulFlower
    Golden Robot skrev 2010-12-14 17:33:57 följande:
    Tack snälla för otroligt raskt svar :D
    Vad jag förstått det som så ´vill du köpa en citycross begagnat enbart för citykorgens skull? Som sen ändå ska sitta på nitrochassit?

Citykorg finns att köpa separat annars, både i affär,tradera och blocket.... Fast kanske är jag som missuppfattat.. :)
  • stor grön drake
    Alisa skrev 2010-12-14 10:11:32 följande:
    Fast så gick jag tillbaka i tråden och läste om någon som haft problem med sittdelens fästen samt att den såg sned ut. :-/ Det vill man ju inte, känns osäkert. Var det därför man slutade med City Jet? Var det problem med sittdelen som var skälet?
    jetten strulade, och därför drogs den tillbaka från marknaden och gjordes om, så fästet/leden är helt annorlunda på ozone
  • Salamina
    Uliise skrev 2010-12-14 13:27:54 följande:
    Det är en Camo beige.
    Ok, jämförde med bilder jag har kvar på Citykorgen (har en i mitt galleri också) och tyckte det såg lika ut.
    Har bara sett Camoolive och Camogrey irl som dom också hade på babyproffsen när jag köpte korgen -09.
    Mamma till Sibelle 090316, en ny liten krabat på väg med BF 110117
  • Uliise
    Fru T skrev 2010-12-14 16:19:29 följande:
    men det syns ju på hjulen att dom inte är nya..
    Jag kikade på hjulen jag med och det där kan lika gärna vara damm som något annat, typ att de rullat 30 meter på ett golv inomhus.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5