• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • älskarlivet81
    Uliise skrev 2010-12-17 22:10:51 följande:
    Jag håller med! Förstår mig inte på quadroliftens popularitet alls...
    Den är ju toppen! :) Smidigt att inte behöva köpa en massa extra grejer. Först ha den som lift så slipper man liggdelen som ändå bara används några månader och sen ha den som åkpåse tills barnet slutar åka vagn!
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 08:17:49 följande:
    Den är ju toppen! :) Smidigt att inte behöva köpa en massa extra grejer. Först ha den som lift så slipper man liggdelen som ändå bara används några månader och sen ha den som åkpåse tills barnet slutar åka vagn!
    ja, men de egenskaperna hade duoliften med
    Vi använde desutom vår lift i liggdelen på vagnen, I want it all
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2010-12-18 09:09:27 följande:
    ja, men de egenskaperna hade duoliften med
    Vi använde desutom vår lift i liggdelen på vagnen, I want it all
    Duoliften kollade vi inte ens på, vad är det för någon? Vi hoppade liggdelen, kändes onödig, och ja, det hade den varit då vår tjej ville sitta upp i vagnen när hon var ca 5 månader.
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 09:11:35 följande:
    Duoliften kollade vi inte ens på, vad är det för någon? Vi hoppade liggdelen, kändes onödig, och ja, det hade den varit då vår tjej ville sitta upp i vagnen när hon var ca 5 månader.
    det är föregångaren, och det som andra tillverkare har. I  princip har den inte den vändbara dynan och är inte lika stadig (tror jag), lite smidigare helt enkelt.
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2010-12-18 09:24:23 följande:
    det är föregångaren, och det som andra tillverkare har. I  princip har den inte den vändbara dynan och är inte lika stadig (tror jag), lite smidigare helt enkelt.
    Aha, därför vi inte såg den i butik. Vi köpte vagnen i våras.
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 09:26:34 följande:
    Aha, därför vi inte såg den i butik. Vi köpte vagnen i våras.
    Vissa återförsäljare har ännu gamla kvar, en jag pratade med sa att de hade köpt ett stort lager neutrala färger, svart, beige osv som kommer passa även kollektioner längre fram i färg, för att kunna ge kunderna vad de vill ha, deras kundkretss var tydligen inte impade alls av quadro

quadrolift

duolift

hittade bara bild på twin duolift, men de ser likadana ut, bara att denna är lite smalare för att passa  bättre i tvillingvagnarna
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2010-12-18 09:35:26 följande:
    Vissa återförsäljare har ännu gamla kvar, en jag pratade med sa att de hade köpt ett stort lager neutrala färger, svart, beige osv som kommer passa även kollektioner längre fram i färg, för att kunna ge kunderna vad de vill ha, deras kundkretss var tydligen inte impade alls av quadro

quadrolift

duolift

hittade bara bild på twin duolift, men de ser likadana ut, bara att denna är lite smalare för att passa  bättre i tvillingvagnarna
    Aha, ja vi är nöjda med vår quadrolift i alla fall, men smaken är som baken :)
  • t0va
    stor grön drake skrev 2010-12-18 08:14:18 följande:
    yes, på FB.

och jag menade ju att duoliften var perfekt att ha fårskinnet i, inte åkpåsen... var visst trött igår
    Tittade ju på quadron, för iom att vi fick vagnen tänkte jag att det gjorde inte så mycket om liften vart dyr, men den kändes bara onödig, för jag ggillade verkligen inte "fårskinnsfällen" som var i, kändes som ett äkta plastfår... Men visst, jag ä extremt kinkig och bortskämd, vårat skinn vi redan hade köpt då var extremt mjukt och rart, allt ekologiskt utom beredningen för den måste fraktas så långt för att beredas att tillverkarna sa att de tyckte det ekologiska försvann i transporten.
    Kände på babyproffsens "lammskinn" förra helgen, och usch säger jag bara, de var hemska, IKEA's känns mysigare...
    ja fy för de som kommer med. Vi har också köpt ett riktigt lammskinn som är supermjukt och värmer skönt nu när det är kallt ute. Sonen behöver inte ha massakläder utan sitter på skinnet med vanliga kläder och en tjock tröja och sen en fleecefilt på sig. Han är så varm även när det varit jättekallt ute. Igår testade vi med EM fuskfår i nitrosittdelen, jag ville se hur han satt i den och det blev bara små gråa pälsstrån överallt på kläderna och inte speciellt varmt heller. 

Vi kanske säljer liften sen, just nu ligger den ändå bara i delar för att jag har tagit isär och testat. Tror den får följa med som lift under julen men då bara som säng för jag tror att cityjet delen får hänga med. Det blir bil så vi slipper släpa allt på tåget :D

Aha, FB, då kanske vi har rimmat ihop, jag vann en fårkudde förra helgen. ;)  
  • svea87

Tänkte fråga nån som haft citykorgen...Är dem bra? Är dem tunga? Jag har ju en hårdlift också så jag kan ju variera om jag vill. Men jag kände att jag ville ha citykorg för dem är större och rymligare : ) Min son fick iförsej plats i sin hårdlift tills han va 6 mån. Men endå. Vilken är bäst... Citykorgen eller hårdliften?

• Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-12-18 11:33:23 följande:
    Tänkte fråga nån som haft citykorgen...Är dem bra? Är dem tunga? Jag har ju en hårdlift också så jag kan ju variera om jag vill. Men jag kände att jag ville ha citykorg för dem är större och rymligare : ) Min son fick iförsej plats i sin hårdlift tills han va 6 mån. Men endå. Vilken är bäst... Citykorgen eller hårdliften?
    beror nog lite på behovet. citykorgen går bort för mig då jag vill ha en lift som enkelt bara kan lyftas i/ur vagnen och tas med. men har man inte det behovet förstår jag om man väljer citykorgen
    nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5