• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    SötaSarah skrev 2010-12-17 09:38:14 följande:
    Jag hade nästan bestämt mig för en emmaljunga city cross redan innan och igår i butik fanns det ingen annan jag ville ha än den! Helt fantastisk. Snygg modell nu också -11 när man kan välja svart i stället för aliminiumfärg på fälgar och självs grunden eller ad heter det haha. Sambon ca såld och som innan ville ha en begagnad ska nu köpa en ny 2011 modell :p Blir dock citykorg ist för quadrolift efter den kiken, helt klart bättre för vår del! :)
    Vilken färg blev det?
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-12-17 09:39:33 följande:
    Om man gör om quadroliften till åkpåse, ska man ta bort plastbiten som sitter längst ner på sidorna. Biten som sitter vid huvudet har ju en plastbit i sig men den ska ju inte alls vara med om det är åkpåseläge. 

Funderade på om man bara kan ha den med fötterna i uppfällt läge med påsen eller om det går att vinkla ner också. Inte för att det är aktuellt än för våran kille når inte fram, men jag pratar om det med en annan. Jag får bara inte ihop vad jag gör för fel. Plattan i botten har vi tagit bort och delen vid huvudet.  
    Om jag förstår dig rätt så ja, den ska gå att ha i nedfällt läge = alltså att fötterna hänger nedåt istället för ligger rakt fram. Förstod jag dig rätt?
    Majken 100421
  • Uliise
    BeautifulFlower skrev 2010-12-17 10:51:46 följande:
    är varukorgen bättre på Cerox 2.0 än City Crossen?
      Är lite inne på en Cerox2.0 nu istället för City Crossen för den har vändbart styre vilket är perfekt om min tjej skulle börja gnälla under långpromenader, då kan jag bara flippa över styret och så kan hon se vart vi går, sen ser det ut som Ceroxen har tyg uptill på sidorna på varukorgen, lite som en "vägg".
      Vi har en Volvo 740 GLT, får den plats i bagageluckan?
    Alla nya Emmaljungor har den varukorgen med en "vägg". Jag skulle prova på affären om den passar i bilen.
    Majken 100421
  • svea87

Tjiiho hittade en svart citkorg på blocket för 900 kr ska köpa den på måndag så då ere  bara vagnen som måste köpas sen :D

• Fru T
    Uliise skrev 2010-12-17 13:33:54 följande:
    Om jag förstår dig rätt så ja, den ska gå att ha i nedfällt läge = alltså att fötterna hänger nedåt istället för ligger rakt fram. Förstod jag dig rätt?
    ursch ja tycker det ser såå klumpigt ut, blir det verkligen nåt ombonande för barnet? jag testade att göra så i min teutonia när ja hade den å ja tyckte inte det blev ett mysigt alls så sålde liften å köpte en riktig åkpåse istället
  • Uliise
    Fru T skrev 2010-12-17 17:10:58 följande:
    ursch ja tycker det ser såå klumpigt ut, blir det verkligen nåt ombonande för barnet? jag testade att göra så i min teutonia när ja hade den å ja tyckte inte det blev ett mysigt alls så sålde liften å köpte en riktig åkpåse istället
    Jag håller med! Förstår mig inte på quadroliftens popularitet alls...
    Majken 100421
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-12-17 22:10:51 följande:
    Jag håller med! Förstår mig inte på quadroliftens popularitet alls...
    Inte jag heller, däremot tycker jag att duoliften vi har funkar perfekt som åkpåse för oss, mycket rum för åkpåsen, och så de fästena från liften som man ska ha för att den inte ska glida är perfekta så inte åkpåsen glider ner så bedrövligt.

Har föresten vunnit en Buppa-påse valde den med massor av färgglada blommor, så nu väntar jag med spänning på att få hem den Blir perfekt att ha i hemmavagnen, den matchar inte i färg för 50 öre, men det gjorde ju inte de andra heller, så jag valde den som gjorde mig glad.
  • t0va
    stor grön drake skrev 2010-12-17 22:19:45 följande:
    Inte jag heller, däremot tycker jag att duoliften vi har funkar perfekt som åkpåse för oss, mycket rum för åkpåsen, och så de fästena från liften som man ska ha för att den inte ska glida är perfekta så inte åkpåsen glider ner så bedrövligt.

Har föresten vunnit en Buppa-påse valde den med massor av färgglada blommor, så nu väntar jag med spänning på att få hem den Blir perfekt att ha i hemmavagnen, den matchar inte i färg för 50 öre, men det gjorde ju inte de andra heller, så jag valde den som gjorde mig glad.
    på rimtävling? 

Nej jag är inte alls nöjd med quadeoliften, dyr och känns som ett hopplock av olika delar så blev det något halvdant. Tror vi kommer ha lammskinnet och en åkpåse sen. Den var vettig de 3 första månaderna. 
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-12-18 07:18:45 följande:
    på rimtävling? 

Nej jag är inte alls nöjd med quadeoliften, dyr och känns som ett hopplock av olika delar så blev det något halvdant. Tror vi kommer ha lammskinnet och en åkpåse sen. Den var vettig de 3 första månaderna. 
    yes, på FB.

och jag menade ju att duoliften var perfekt att ha fårskinnet i, inte åkpåsen... var visst trött igår
    Tittade ju på quadron, för iom att vi fick vagnen tänkte jag att det gjorde inte så mycket om liften vart dyr, men den kändes bara onödig, för jag ggillade verkligen inte "fårskinnsfällen" som var i, kändes som ett äkta plastfår... Men visst, jag ä extremt kinkig och bortskämd, vårat skinn vi redan hade köpt då var extremt mjukt och rart, allt ekologiskt utom beredningen för den måste fraktas så långt för att beredas att tillverkarna sa att de tyckte det ekologiska försvann i transporten.
    Kände på babyproffsens "lammskinn" förra helgen, och usch säger jag bara, de var hemska, IKEA's känns mysigare...
  • älskarlivet81
    Fru T skrev 2010-12-17 17:10:58 följande:
    Jag tycker det är väldigt ombonat för vår tjej i alla fall. Varför tycker du inte det verkar vara det?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5