• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Iluna

men med den är adaptern till britax shr barnstol måste man ta bort adaptern varje gång man ska sätta på liggdelen sen?

• t0va
    Iluna skrev 2011-01-21 18:48:06 följande:
    men med den är adaptern till britax shr barnstol måste man ta bort adaptern varje gång man ska sätta på liggdelen sen?
    Ja varje gång man tar på liggdelen så tar man bort adaptern. När man lyfter in babyskyddet i bilen så sitter adaptern kvar på chassit. 
  • fridajonsson
    Iluna skrev 2011-01-21 12:19:23 följande:
    vad är skillnaden på ozone 2010 och 2011?
    Igen alls. Eller ja, priset Skrattande

Frågade EL det själv innan jag beställde min och det var den enda skilnaden.
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-01-21 17:05:26 följande:

Tror de som är vagnskadade på samma vis som jag visste för de har närt liknande drömmar
    *trycker på gilla-knappen*

Skrattande
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Miniigirl

Kan man vika ihop ozone med sittdelen på? någon som vill ta bild på hur det ser ut isåfall?

Sitterh är och funderar på vad vi ska ha för vagn till våran grabb på 1½år...vi vill kunna prata med varandra under promenaderna:-P
    Just nu har vi en el scooter bara tillfälligt
    har kikat på bugaboo, vi hade en sådan tidigare men ajg gillar inte att man måste ta isär vagnen i delar för att fälla ihop den!!
    Är ozone så oxå?
    Hur stora barn får plats i ozone?
    Är den klumpig och tung? om man jämför med bugaboo, om någon av er haft en sådan?

Vore jättetacksam för svar!!

• stor grön drake
    Miniigirl skrev 2011-01-21 23:39:30 följande:

Kan man vika ihop ozone med sittdelen på? någon som vill ta bild på hur det ser ut isåfall?

Sitterh är och funderar på vad vi ska ha för vagn till våran grabb på 1½år...vi vill kunna prata med varandra under promenaderna:-P
    Just nu har vi en el scooter bara tillfälligt
    har kikat på bugaboo, vi hade en sådan tidigare men ajg gillar inte att man måste ta isär vagnen i delar för att fälla ihop den!!
    Är ozone så oxå?
    Hur stora barn får plats i ozone?
    Är den klumpig och tung? om man jämför med bugaboo, om någon av er haft en sådan?

Vore jättetacksam för svar!!

Jag hittade ingen bild online, men ozone går att fälla med sittdelen på. Den är ganska ny, men sök info på Nitro city för köregenskaper, de har samma chassi. Hur stora barn som får plats beror ju på hurdant format barn man har Jag tror knappt att min kille skulle få plats som tvååring (han är 14½ månad nu) om han fortsätter växa i samma form som nu, iof kan det bli tajt redan till sommaren om han fortsätter med det Vi har en city jet (föregångaren till ozone) sittdel som jag använder som skala för det.
  • Miniigirl
    stor grön drake skrev 2011-01-22 10:25:17 följande:
    Jag hittade ingen bild online, men ozone går att fälla med sittdelen på. Den är ganska ny, men sök info på Nitro city för köregenskaper, de har samma chassi. Hur stora barn som får plats beror ju på hurdant format barn man har Jag tror knappt att min kille skulle få plats som tvååring (han är 14½ månad nu) om han fortsätter växa i samma form som nu, iof kan det bli tajt redan till sommaren om han fortsätter med det Vi har en city jet (föregångaren till ozone) sittdel som jag använder som skala för det.
    Tack för svaret!
    Har googlat runt men inte hittat någon bild heller, menmen då vet jag ju att man kan fälla med sitsen på iallafall
    Har city jet och ozone samma sittdel?
  • Noiis

*sliter mig i håret* 'är det meningen att man ska tvätta sufletten med suflett bågarna i? eller hur fasen får man den dom?
    Är en EL SC jag talar om
    tvättas i 30 grader med bara tvättmedel?

• stor grön drake
    Miniigirl skrev 2011-01-22 10:34:59 följande:
    Tack för svaret!
    Har googlat runt men inte hittat någon bild heller, menmen då vet jag ju att man kan fälla med sitsen på iallafall
    Har city jet och ozone samma sittdel?
    Nej, inte riktigt, de tog bort jetten och gjorde om det som var problem med den, men måtten är lika och ozone tillbehör passar på jet. Det finns några ozone i tråden, så de kan säkert tänka sig lägga in en hopfälld bild i bildtråden. Där finns en del bilder på olika ozone.
  • Miniigirl
    stor grön drake skrev 2011-01-22 10:49:36 följande:
    Nej, inte riktigt, de tog bort jetten och gjorde om det som var problem med den, men måtten är lika och ozone tillbehör passar på jet. Det finns några ozone i tråden, så de kan säkert tänka sig lägga in en hopfälld bild i bildtråden. Där finns en del bilder på olika ozone.
    Ja, kikade i bildtråden och såg några ozone, gillar dom ju men tycker den ser lite småklumpig ut...men har ju inte känt och klämt på en:-P Så jag vet ju inte!
    Trist bara dom inte finns begagnat...finns dom begagnat så kostar dom ju lika mycket som ne ny typ...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5