• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 10:45:45 följande:
    *sliter mig i håret* 'är det meningen att man ska tvätta sufletten med suflett bågarna i? eller hur fasen får man den dom?
    Är en EL SC jag talar om
    tvättas i 30 grader med bara tvättmedel?
    Menar du en Scooter?
    Vet inte säkert, men finns det pluppar på antingen in eller utsidan av suflettfästet, så ta en smal kniv och pilla bort dem, då kommer du åt skruvar, och/eller muttrar. Skruva lös dem, håll koll på var delarna satt, och ta bort tyget. Tvätta sen som resten av klädseln.
  • Noiis
    stor grön drake skrev 2011-01-22 11:22:26 följande:
    Menar du en Scooter?
    Vet inte säkert, men finns det pluppar på antingen in eller utsidan av suflettfästet, så ta en smal kniv och pilla bort dem, då kommer du åt skruvar, och/eller muttrar. Skruva lös dem, håll koll på var delarna satt, och ta bort tyget. Tvätta sen som resten av klädseln.
    jaha va de så man skulle göra
    jag tröck ner den i badkaret istället och skrubbar. sufletten blir ju som tur e inte så skitig men om de inte funkar ska jag absolut testa ditt förslag!
    Tack!!
  • Tjatte
    Miniigirl skrev 2011-01-22 11:03:53 följande:
    Ja, kikade i bildtråden och såg några ozone, gillar dom ju men tycker den ser lite småklumpig ut...men har ju inte känt och klämt på en:-P Så jag vet ju inte!
    Trist bara dom inte finns begagnat...finns dom begagnat så kostar dom ju lika mycket som ne ny typ...
    Småklumpig är den inte. Nu har inte jag fått hem min än utan bara varit ute i affär och känt (och beställt). Vi hade i princip bestämt oss för en Bugga men jag, som är EL-frälst, ville iaf åka och känna på Ozone innan vi slog till. Det tog 5 sek för maken och mig att falla för vagnen. Den är jättelätt och smidig. För oss övervägde dess fördelar Buggans, plus att den går att vika ihop med sittdel på och att varukorgen inte vänds upp och ned när man viker vagnen. Ozone känns också mycket stabilare än Buggan.
    FML
  • Miniigirl
    Tjatte skrev 2011-01-22 11:52:38 följande:
    Småklumpig är den inte. Nu har inte jag fått hem min än utan bara varit ute i affär och känt (och beställt). Vi hade i princip bestämt oss för en Bugga men jag, som är EL-frälst, ville iaf åka och känna på Ozone innan vi slog till. Det tog 5 sek för maken och mig att falla för vagnen. Den är jättelätt och smidig. För oss övervägde dess fördelar Buggans, plus att den går att vika ihop med sittdel på och att varukorgen inte vänds upp och ned när man viker vagnen. Ozone känns också mycket stabilare än Buggan.
    Åh, det låter jättebra
    Jag ska nog åka och känna och klämma lite på en ozone!
    Får ju faktiskt en ny ozone för typ samma pris som en begagnad cam(fast jag hade tänkt köpa mig en frog sdå den är billigare isåfall)
  • Miniigirl

Men vilken vagn tror ni är bäst, nitro eller ozone? Han gillar ju att sitta i ergonomisk sittdel, han har aldrig sovit så bra i vagn som när vi hade bugaboon...
    men, är nitron större i sittdelen?
    Såg att den tog lite mindre plats ihopfälld. är det samma vikt på dom?
    Dom går ju att hitta begagnade för lite bättre priser oxå...

men, vad är det för skillnad på nitro och 360 eller vad den heter?

• Miniigirl

och så kommer jag med ännu en fråga nu:-P
    Kan man ha domhär universalbrädorna på nitro/ozone chassit?eller måste man ha någon speciellt emmaljungaståbräda?

• Uliise
    Miniigirl skrev 2011-01-22 12:42:10 följande:
    Men vilken vagn tror ni är bäst, nitro eller ozone? Han gillar ju att sitta i ergonomisk sittdel, han har aldrig sovit så bra i vagn som när vi hade bugaboon...

Nitron har ju inte en ergonomisk sits, det är det som är skillnaden. City Cerox 360 är föregångaren till Nitro, den är lite tyngre/större och så har den vändbart handtag.
    Majken 100421
  • FridaLee

Ozone helt klart!
  • WhiteAngels
    Emmaljunga Scooter 05
    Åkpåse
    Myggnät
    Regnskydd
    Skötväska
    2 ägare ,fint skick än.

Vad ger man begagnat för en sådan vagn i dag?Åkpåsen är oanvänd.
  • t0va

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Jamforelsetabell-472.html här kan du kolla mått och jämföra. 

Nitron är lite bredare i sittdelen och de som har ozone säger att det kan bli varmare i den. Själv har jag föregångaren till ozone och den är smalare än nitron. Sonen på 5månader sitter jättebra nu men jag är osäker på om den räcker till 3år. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5