Inlägg från: vagnmama |Visa alla inlägg
  • vagnmama

Retrovagnstråden 19

Boothwalker skrev 2011-09-21 14:16:04 följande:
    Ja det är den. En smula missfärgad inuti och den luktar gammalt. Men annars så =)
    Har du lust att mejla en avskanning på den med?
    Mejlar en skanning!
  • vagnmama
    SABL: Det finns en modell (98) som har delade stänkskärmar, snarlik Emmaljunga 96. Det är den trappgående. Så kanske är det den? Vi får ju se bilder efter helgen! Ska bli spännande!
  • vagnmama
    jagäraf skrev 2011-09-23 09:38:54 följande:
    Här är tvillingvagnen. Skicket är sådär, chassit och däcken jättefina men liggdelen är lite solblekt, lite lagad och dessutom förstärkt undertill men det funderar jag på att försöka ta bort.Handtaget lite spräckt men det är det ju nästan alltid på Emmaljungor från den tiden. Bortsett från detta är det en riktig drömvagn för mig . Någon som vet vilket år den är från?
    GRATTIS - snygg, fast det inte är 60-tal... Men en favorit för mig från "nyare år" är det!
    Den finns i Emmaljunga 1978 o heter "Tvillingvagn 277".
  • vagnmama

Tack BW o jag af!!

Det är kul att försöka leta upp vagnarna o kunna vara till hjälp --- för det är ju klart jättekul att veta hur gamla vagnarna är, som man har!

• vagnmama

Tyckte jag hade sett den... Utländska kataloger (o kopior) har jag bara lite, men i det här fallet RÄTT!
    Det är en Svithun (norsk) modell 3103. Hittade den i katalogkopia för 1970.

• vagnmama
    SABL skrev 2011-09-26 11:18:17 följande:
    Efter en fantastisk helg så kommer nu här bilden på min fina Emmaljunga.
    En fin Emmaljunga 110 är det! (samma som 112, men med mindre däck). Fanns samtidigt som 112.
  • vagnmama
    ECW skrev 2011-09-25 18:24:14 följande:
    Hei! Jeg er norsk, er farmor til en liten jente (flicka) som heter Frigg og er 8 mnd. Dessverre bor hun langt nord i Norge så jeg ser henne ikke så ofte.
    Jeg fant en gammel sittevogn på loppemarked og bare MÅTTE ha den - mest til pynt, men tenker også trille Frigg når kommer på besøk.
    Jeg vet ingen ting om vognen, det står ikke navn eller nummer noen steder og jeg vet ikke hvem som eide den. Jeg håpet å finne bilder på nett som kunne sette meg på rett spor, men har ikke lyktes ennå.
    MEN jeg fant Retrovagnstråden!
    Er det noen som kjenner igjen vognen min??
    Vennlig hilsen spent farmor ECW

Jag har kikat bland mina kataloger/broschyrer o den är inte svensk i alla fall. Fanns någon mer barnvagnstillverkare i Norge på 60-talet än Grepa, SIMO o Svithun? Grepa tror jag inte, Simo har jag ingen 60-talskatalog för. Möjligen kan det vara en Svithun – den är inte helt olik, men i så fall kanske ifrån något av de första åren på 60-talet.
  • vagnmama
    SABL skrev 2011-09-26 11:18:17 följande:
    Efter en fantastisk helg så kommer nu här bilden på min fina Emmaljunga.
    Du kan ju lägga in bilder på dina vagnar - även den AWN du ska sälja - i ditt galleri!
    Bara ett tips, men det är alltid kul att se lite fina vagnar!
  • vagnmama
    SABL skrev 2011-09-27 09:26:10 följande:
    Då skrev jag fel, menade sittdel :)
    Har kikat på den vagn som ligger ute med både sitt och liggdel, tyvärr är det så att jag bor här uppe i norrbotten och det är inte enkelt att bli av med de vagnar man har så jag kan tyvärr inte bara "köpa på mig" för då blir vagnen kvar.  Ska kontakta kvinnan och fråga hur hon känner kring att sälja enbart sittdelen.
    Har just varit in o kikat på dina vagnar. Så kul att se!

Inboxar dig!
  • vagnmama
    SABL skrev 2011-09-27 13:40:30 följande:
    Min vackra AWN verkar äntligen ha hittat sin framtida ägare, en tjej från Hakkas (nästan gällivare) har hört av sig, har just skickat fraktkostnaden åt henne och nu håller jag bara tummarna. Hon verkar tycka lika mycket om den som jag och det känns fantastiskt!
    Jag håller tummarna!
Svar på tråden Retrovagnstråden 19