Inlägg från: vagnmama |Visa alla inlägg
  • vagnmama

Retrovagnstråden 19

Nu har jag äntligen gjort ett galleri med mina vagnar.
    Så har jag också lagt in en kul bild på vad jag gjorde för många år sen... en korsstygnstavla av min PMK. Förr sydde jag mycket i korsstygn o gjorde även egna mönster på dator, bla 200 hundraser/färgvarianter.

• vagnmama
    jagäraf skrev 2011-08-24 19:13:32 följande:
    Vagnmama, var hittar man ditt galleri? Eller menar du här på familjeliv? I så fall har du glömt att göra galleriet synligt för oss andra. Nyfiken!
    Försök nu! Jag är ju inte direkt något tekniskt geni, men nu hittade jag ett ställe att "pricka i" - o det hade jag inte sett igår!
    Hoppas att det funkar nu!!
  • vagnmama

Bra artikel, Bw!
    Fler behöver veta att man kan samla gamla vagnar - o visst får man intrycket att "de gamla" är mer gedigna o stabila o hållbara än dagens!!

• vagnmama

Tack för rosorna Jag af!
    Javisst är lilla vita AWN söt som en karamell - o vilket gung! O kul för att den kan gå i trappor!

• vagnmama
    jagäraf skrev 2011-08-28 08:12:03 följande:
    I natt drömde jag att jag gick i Täby Centrum och alla med barnvagn jag mötte hade en retrovagn... Jag var helt överväldigad   Vilken härlig dröm!
    Vilken HÄÄÄRLIG dröm !!! Hoppas man får drömma något i den stilen någon natt!
    Eller att det fanns MÅÅNGA retrovagnar på Myrorna, Kupan eller någon Loppis...
    Önska kan man ju...
  • vagnmama
    jagäraf skrev 2011-08-28 18:42:23 följande:

Ny dockis i samlingen. Eller ny och ny... typ hundra år gammal

Söt dockvagn - GRATTIS!

HUR kan någon ta en sån bild o hoppas vagnen blir såld, röda tvillingvagnen alltså! Och vilken modell kan det bli i uppfällt skick? (Man är ju klart alltid nyfiken!).
  • vagnmama
    Boothwalker skrev 2011-08-28 20:04:47 följande:
    Sån tror jag på. Stämmer in både på chassi och färg.
    Den tror jag också på! Allt verkar stämma.
  • vagnmama
    SABL skrev 2011-08-29 14:52:50 följande:
    Sorg, alla som hör av sig på min AWN är så sjuttons oseriösa. Vill inte sälja den då... Hundsäng ville en ha den till... Kvar står den och här kommer den stå tills någon verkligen vill ha den för den vackra vagn det är...
    BRA!  Givetvis ska du inte sälja vagnen till någon som inte uppskattar den till fullo!
    Jag gillar hundar mycket, men någon måtta får det väl va! Hundsäng finns väl ändå så många smidiga grejer, så inte behöver man förstöra en härlig retrovagn!
    Nä, vänta på den rätta som kan gå ut o stila i en fin vagn med sin baby!
  • vagnmama
    Uliise skrev 2011-09-08 22:10:44 följande:
    Neej hörrni! Jag är olycklig kär.

Hämtade vagnen glad i hågen och dum som jag var kollade jag inte igenom den så noga. Kommer en bit och ser att den har en hel del mögel på sig... NEJ! Det sitter i suffletten på vänster sida och på sittdelens vänstra sida, längs med hela delen som ligger an mot chassit.

Den var verkligen så så fin, men jag vill inte ha en vagn som jag kanske aldrig kan få bort möglet/mögelfläckarna från.

Ringde och sa som det var och dom kom och hämtade den, skulle köra den till tippen sa de. Jag sa att de kanske kunde lämna den till en loppis men, njae.

Hade den bara varit mögelfri! En UNDERBART fin Streng:

Så fin vagnen är! (Visserligen för ny för mig, men visst är den fin!).
    Men det var tråkigt att höra att den var så möglig! O, det måste ju kännas hemskt för dig!! Man väntar ju SÅÅ på en ny vagn till sin samling!
  • vagnmama
    Boothwalker skrev 2011-09-10 14:43:00 följande:
    Ok. Här kommer den =)

Nån som vet nåt om märke och årtal? Jag har mina gissningar men roligt att höra andras först =)

Det är alltså en sån där tvåhjulig sak liknande dramaten. Velat ha en sån länge men trodde inte jag skulle hitta en på loppis =)
    I AWN:s kataloger för 1967 o 1968 finns den. Ful -- men jättekul att ha i en samling!!! Så stort GRATTIS!

Svar på tråden Retrovagnstråden 19