jagäraf skrev 2011-07-03 10:20:21 följande:
Åh, Vagnmama, jag känner så igen mig i det du skriver! Jag önskade också att mina dockor var levande och för mig var de det. Jag bäddade ner dem i docksängen på natten, tyckte jag kunde känna värme i sängen av täcket... Jag minns det som igår! Jag ska idag gå ner och hämta Lollan från källaren, där har hon minsann ingenting att göra. Usch så jag behandlat henne  

Vagnmama, hoppas det inte är för varmt på vinden för din vagn så att däcken tar skada! Den är jättefin, påminner ju en hel del om min AWN från -57.
Den vagnen jag låg i var som sagt dansk men jag har ingen aning om vilket av de danska märkena den var. Och jag har aldrig sett någon liknande vagn. Den var ihopfällbar, liggdelen kunde s a s säckas ihop så att den blev alldeles platt. Chassit, som förresten var lackerat i mörkgrönt, fälldes så att alla fyra hjulen ställdes ihop eller hur jag ska förklara det. Handtaget hamnade i andra änden. Hmmm, svårt att förklara! Lägg märke till att den inte hade några skärmar. Det har jag inte tänkt på förut!
Den som någon gång kan berätta för mig vad det var för vagn ska få en rejäl kram av mig  

Jag tror min PMK ska klara sig, för de dagar det är jättevarmt på sommaren är inte SÅ jättemånga häruppe i Västerbotten. Var värre när jag bodde i mellersta Sverige.
Jo, nog var det varmt efter dockornas kroppar i dockvagnen!!! Det intalade man sig ju ända till man trodde det - VAR HELT ÖVERTYGAD - om att det var så!
Jag har ganska få danska kataloger, men jag kan inte hitta någon som ens liknar din vagn du låg i.
Overallen du har på kortet känner jag igen - jag hade lika, "bebisskär".