• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Ocikatten
    AochJsMamma skrev 2010-03-20 18:52:31 följande:
    Alexander har haft sina blå wct två ggr nu, ännu inga noppor *peppar, peppar* Blir sååå besviken om de blir fula..
    Har du tvättat dem? För om han annars har använt dem två gånger så borde de inte dyka upp några noppor, våra kom direkt efter första användning...

Idag hade Marcus Safari-brallorna på sig, jäklars vad snygga de är! Blev absolut mer favvis hos mig än jeansen, nu måste vi handla fler "andra" NS-byxor än jeans.
  • Ocikatten

Matchade förresten safari-byxorna med den svarta Po.p-tröjan med klossar på, funkade helt ok!

• H I L L A

Hej!

Jätte fina bilder på härliga barn och snygga kläder !

Jag har älskat NS sedan starten 2004

Har lite frågor om vårens kollektion.

Hur är den svarta mössan i stl ?
    Hur är hooden (cerise & turkos) i stl ?
    Vilken stl bör jag ta till dotter på ca 85 cm lång och 10 kg ? Och son på 114 cm och 23 kg ?

• Ocikatten

Marcus fyllde 3 år förra månaden, är 102 cm lång och väger nästan 18 kg. Du ser bild på hooden på honom i bildtråden, vi bytte till en 110:a. Skillde bara nån cm och då satt den lagom pösigt i mina ögon. Mössan har han M i, enligt Malin på Liten Correlin så följer möss-storlekarna ganska bra de övriga storlekarna, dvs S har man med de minsta storlekarna sen M. L passar dock vuxen.

• Pink Muffin
    Ocikatten skrev 2010-03-21 06:10:03 följande:
    Marcus fyllde 3 år förra månaden, är 102 cm lång och väger nästan 18 kg. Du ser bild på hooden på honom i bildtråden, vi bytte till en 110:a. Skillde bara nån cm och då satt den lagom pösigt i mina ögon. Mössan har han M i, enligt Malin på Liten Correlin så följer möss-storlekarna ganska bra de övriga storlekarna, dvs S har man med de minsta storlekarna sen M. L passar dock vuxen.
    Min 5-åring har L på sin tunna mössa - den sitter jättebra - på den tjockare mössan har hon dock M och den är stor...!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • AochJsMamma
    Ocikatten skrev 2010-03-20 22:15:46 följande:
    Har du tvättat dem? För om han annars har använt dem två gånger så borde de inte dyka upp några noppor, våra kom direkt efter första användning...Idag hade Marcus Safari-brallorna på sig, jäklars vad snygga de är! Blev absolut mer favvis hos mig än jeansen, nu måste vi handla fler "andra" NS-byxor än jeans.
    nope, de ligger i tvätten nu. Så era noppor kom direkt vid användning, och inte efter tvätt?
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    H I L L A skrev 2010-03-20 22:59:13 följande:
    Hej!Jätte fina bilder på härliga barn och snygga kläder !Jag har älskat NS sedan starten 2004 Har lite frågor om vårens kollektion.Hur är den svarta mössan i stl ? Hur är hooden (cerise & turkos) i stl ?Vilken stl bör jag ta till dotter på ca 85 cm lång och 10 kg ? Och son på 114 cm och 23 kg ?
    min son är 82 cm o väger 11,9 kg, han har 92 i den turkosa hooden (86 i allt annat), så jag tycker 92. Hooden är så stram vid mudden nertill..
  • AochJsMamma

Min son har M på alla sina tunna NS mössor, och har haft det sen förr avåren, dvs när han var ca 9 mån..

• Viktorsmamma

Vi funderar på att köpa den blåa hooden

Sonen var 75 för två månader sedan, men har växt ur en storlek kläder i andra märken, han har 80 i NS jeansen. Kan de bli för stort att köpa 86 i hooden? Han har 80 /86 på tshirts/tröjor hemma.

Viktor 26/10-08
  • H I L L A
    AochJsMamma skrev 2010-03-21 08:16:13 följande:
    min son är 82 cm o väger 11,9 kg, han har 92 i den turkosa hooden (86 i allt annat), så jag tycker 92. Hooden är så stram vid mudden nertill..
    Tack! Då har jag bestämt mig för 92 till lillan Tog 116 till sonen, hoppas den inte blir förliten nu. Lillebror har 110 och han är 1 år yngre.
Svar på tråden Nova Star-tråden 6