• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Kristyr
    Viktorsmamma skrev 2010-03-13 20:13:35 följande:
    åh! kan ju jag passa på att fråga vilken storlek ni tog och hur lång din son är.
    min son är 84 och jag köpte 80 och de sitter bra även till sommaren.

idag har han på sig förra årets harem i stl 80 och de sitter med bra.. superfint!
  • Ocikatten
    Viktorsmamma skrev 2010-03-13 23:34:55 följande:
    okej!  Jag har ju en riktig liten  kortis jag, han var dock växthämmad vid födsel, 2985gr 48cm i v. 40+4. nu är han en "stor" kille på 16månader som väger ynkliga 9400gr och sist(1månad sedan) 75cm. Så hoppas 80 passar i shortsen då jeansen i strl 80 är riktigt baggy än.HAHA läste först "V är 9månader, 83lång och väger 11-12kg" tänkte men SHIT vilken mega bebis :P haha tröttheten tar över nu. dags att sova snart kanske?
    Du behöver inte starta någon tråd, när H var 10 månader var han 80 cm lång och vägde 12,2 kg så det finns verkligen mega-bebisar!! Jag har haft två...  Inte super-stora när de föds men växer som sjuttons därefter. Fast sen lugnar det ner sig igen när de börjar röra på sig!
  • fabler

mätte sonen idag o han är 89cm lång o väger ca 14kg, så då blir 92 bra.

elias är världens sötaste!!!
  • Glittrax

Nån fler än jag som tycker tröjor och tshirts är smala?

tycker den långärmade tröjan med en stjärna med ett "N" i mitten är smal och på snudd för lång... tog 104/110 men den är ju jättelång.. hade dock inte kunnat ha mindre för hon är lite rund om magen.. tshirten är lite kortare...  verkar som att inte alla barn passar i NS...

• ängeln83
    Glittrax skrev 2010-03-15 16:00:49 följande:
    Nån fler än jag som tycker tröjor och tshirts är smala? tycker den långärmade tröjan med en stjärna med ett "N" i mitten är smal och på snudd för lång... tog 104/110 men den är ju jättelång.. hade dock inte kunnat ha mindre för hon är lite rund om magen.. tshirten är lite kortare...  verkar som att inte alla barn passar i NS...
    Ja, NS tröjor och t-shirts är långa och smala.
    Men sådär är det ju med alla märken, NS passar perfekt till min lång smala son men te.x HM:s kläder sitter som skit på honom
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • fabler
    Glittrax skrev 2010-03-15 16:00:49 följande:
    Nån fler än jag som tycker tröjor och tshirts är smala? tycker den långärmade tröjan med en stjärna med ett "N" i mitten är smal och på snudd för lång... tog 104/110 men den är ju jättelång.. hade dock inte kunnat ha mindre för hon är lite rund om magen.. tshirten är lite kortare...  verkar som att inte alla barn passar i NS...
    ja dem är lång o smala o funkar bra på vår son som har lång överkropp till skillnad mot hans ben, därför är NS perfekt till han då byxorna bara blir lite mer baggy.
    elias är världens sötaste!!!
  • Viktorsmamma

åh nu kom mitt paket på Babyshop=)

tog ju inte alls nån tid, förväntade mig lång leveranstid. Åh de va sååå snygga båda jeansen och mössan.. tog kort, men ska jäklas med sonen då han vaknar och ta kort med kläderna på!

Viktor 26/10-08
  • Line80

nån som vill avlägga rapport på de blå wct byxorna om de blir noppigt efter tvätt?
    är såå sugen på dom men vill ju gärna att de håller måtten lika bra som förra årets.

Mamma till Nicole 2002 & Colin 2005
  • Pink Muffin
    Line80 skrev 2010-03-16 13:11:42 följande:
    nån som vill avlägga rapport på de blå wct byxorna om de blir noppigt efter tvätt?är såå sugen på dom men vill ju gärna att de håller måtten lika bra som förra årets.
    Jag har tvättat sonens två gånger och dom har inte blivit noppiga än iaf!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
Svar på tråden Nova Star-tråden 6